تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت سوم)-رنگ نارنجی

هریک از۸ رنگ اصلی بر جنبه های مختلف احساسی، ذهنی و جسمانی تاثیر می گذارند، تحقیقات و مطالعه برروی اثرات روانشناختی رنگ ها وبررسی عکس العمل افراد در برابر رنگ ها، معماران و طراحان را در درک جنبه های جسمانی و احساسی افراد یاری داده و به طراحی مناسب و سازنده و به دست یافتن سلامتی روان در انسان ها که از اهداف  بسیارمهم در طراحی و معماری است کمک خواهد کرد.در این بخش به جنبه های تعالی بخش یا کاستی دهنده هر رنگ، نقاط قوت یا ضعف آن پرداخته شده تا با آگاهی از آن و به شیوه ای مثبت و موثر رنگ ها را در زندگی خود در آمیزید، این رنگ ها می تواند شامل رنگ های دکوراسیون منزل یا محل کارتان باشد یا رنگ لباس هایی که به تن می کنید.

جنبه های تعالی بخش رنگ نارنجی:

اجتماعی و متکی به نفس بودن

اشتیاق همراه با سرزندگی

سلامت

نیروی حیات

قدرت ابتکار

شهامت

شادابی

ارتباط جمعی خوب

رضایت

جنبه های حقارت آور:

تحکم و سلطه جویی

خودنمایی

فقدان شادی

یاس و تباهی

تاثیرات جسمانی:

رنگ نارنجی بر روی گردش خون و گردش آن در بدن نقش داشته و در سیستم های ذهنی ،عصبی و تنفسی اثر می گذارد.این رنگ به بدن انرژی بخشیده و به مراحل جذب مواد غذایی کمک می کند.نارنجی رنگ کلسیم است و این رنگ داشتن موها، ناخن ها، استخوان ها و دندان های سالم را میسر می سازد.

از این رنگ می توان برای درمان بیماریهای مربوط به طحال و کلیه نیز بهره گرفت.رنگ نارنجی بر عملکرد  فیزیولوژیکی معده،لوزالمعده، مثانه و ریه تاثیر گذاشته و موجب تسکین زخم معده و سنگ کیسه صفرا می شود.

رنگ نارنجی باعث قوی شدن ضربان قلب شده و به عملکرد کبد کمک خواهد کرد.از طیف روشن تردامنه نارنجی در مداوای ورم های فصلی و روماتیسم استفاده می شود.

موارد استفاده در معماری ومعماری داخلی: 

به کارگیری این رنگ با طیف وسیع خود در فضاهای داخلی با کاربری های مختلف و دکوراسیون منزل از اتاق خواب، نشیمن، پذیرایی و سرویس ها بسته به سلیقه کاربرد داشته و به دلیل خواص درمانی آن در مراکز درمانی به خصوص کبد و گوارش نیز می تواند موثر واقع شود همینطور برای فضاهای کودکان به دلیل شادابی انتخاب خوبی است.

نمونه تصاویر استفاده از رنگ نارنجی در معماری و دکوراسیون داخلی:

1-961-1383044995-paul-le-quernec-architect-cultural-center-in-mulhouse-formakers-07

0601aee3e63f36a834a945658ba18594

896e97fdf17de94357b43a71a6f04172

420613cdc05537c1b830444d02aeb7f4

architecture-home-interior-interior-design-orange-image-interior-orange-design

chic-cabinets-cabinet-ideas-images-interior-designing-orange-county-cupboard-small-kitchens-modern-home-designs-design-kitchen-757x505

extraordinary-orange-leather-sectional-sofa-ideas-with-l-shaped-and-adjustable-headrest-also-having-side-storage-for-innovative-sunroom-living-room-interior-design-1120x622

kimball-starr-interior-design_orange-contemporary-bedroom

orange-color-interior-design1

orange-hallway-1

  salins_0

spectacular-ideas-of-interior-design-kitchen-colors-wavile-within-kitchen-interior-design-top-21-kitchens-interior-design-ideas-2016

warhol

تحریریه دکوبوم

منبع: کتاب زندگی با رنگ -هوارد و دوروتی سان

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3374 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم