جسارت و زیبایی در طراحی تلفیقی کافه و بوتیک

در طراحی داخلی این فضا با استفاده از رنگ ها و جسارات معمارانه سعی در ایجاد فضایی متفاوت در مساحت ۱۴۰ متر شده است که از چالش های اصلی طراحی ایجاد فضایی تلفیقی از کافه و محلی برای کارگاه دوخت و دوز و بوتیکی در کنار آن به سبکی خلاقانه و هنرمندانه می باشد.

کارفرمایان این پروژه آرزوی ایجاد یک فضای ترکیبی را داشتند که برنامه ریزی پلان بتواند یک فضای کارگاهی و بوتیک برای فعالیت های اصلی و کافه ای نیز را در کنار هم قرار دهد در واقع می توان گفت امروزه طراحی فضاهای چندمنظوره سبب می شود تا کاربران ارتباط بیشتری با فضا برقرار کرده و نیاز های بیشتری را پوشش دهد در حین اینکه خدمات بیشتری را متناسب با اهداف کارفرما  ارائه داده و می تواند هم برای کاربر و هم کارفرما مفید و کاربردی باشد در حین اینکه بدون اتلاف فضایی طراحی هوشمندانه تری را انجام می دهد.

اشتراک و همپوشانی فضاها در طراحی داخلی سبب می شوند تا مشتریان علاوه بر مشاهده فعالیت های بوتیک در کنار آن قهوه میل کرده و به تعامل بیشتری با یکدیگر، محصولات و فضای بوتیک بپردازند.

پنجره های بزرگ به سمت خیابان نور طبیعی را وارد فضا می کنند و  دید کلی و خوبی به داخل بوتیک را ممکن می سازد. بخش کافه پاستل ریتا از طریق فضای خوشایند و مطلوب خود برجسته می شود و طراحی آن به نحوی است که یک نوار مرکزی بزرگ ارتباطی مستقیم بین barista و مشتریان ایجاد می کند.

استفاده از رنگ های براق و زیبا، مبلمان سفارشی تمی منحصر به فرد به فضا بخشیده و گیرایی و جذابیت را بیشتر نموده است. در پشت این نوار مرکزی، پارتیشن هایی ساخته شده از صفحات چوبی به عنوان یک صفحه جدا کننده حوزه بوتیک را مجزا می سازد. این پانل به وسیله دهانه های بزرگ و قوسی شکل که کیف های دستی، کلاه و لوازم جانبی چرمی روی آن ها قرار گرفته و همچنین منحنی طلایی سقف در تقویت تعریف فضایی نقش مهمی را ایفا کرده و در حین اینکه فضایی لوکس خلق کرده و فرآیند خلق محصولات را  در فضایی جذاب به تصویر می کشد.

در بوتیک، سبک معاصر، توجه به جزئیات معماری استفاده از آرک ها و پالت رنگهای پاستلی باعث ایجاد جوی خلاقانه و تاثیرگذار شده و طراحی سفارشی نیز در شکل گیری و بهبود فضا نقش مهمی را بر عهده داشته است در ادامه با دکوبوم با مشاهده تصاویر بیشتر  و پلان این پروژه همراه باشید…..

 

 

تحریریه دکوبوم

منبع: archilovers

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3869 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم