معرفی گیاهان آپارتمانی (قسمت دوم)

گیاه آپارتمانی سانسوریاپاکوتاه

نام علمی: Sansevieria trifasciata “Hahnii”

نام انگلیسی: Bird’s Nest Snake Plant

وجه تمایز این گیاه با تمام ارقام سانسوریا، برگ های بسیار کوتاه آن و بالطبع کوتاه قدی گیاه هست. هر چه سانسوریا ما را به یاد گیاهی با برگ های افراشته و رو به بالا می اندازد، این واریته بر عکس آن است. ارتفاع آن حداکثر ۲۰ سانتیمتر است و همین اندازه هم گستردگی دارد. ریشه ها از یک ریزوم ضخیم منشعب شده و برگ ها به فرم رویشی طوقه وار از این ریزوم می رویند.

معرفی گیاهان آپارتمانی (قسمت دوم)

نیازمندی های محیطی

خاک:

نسبت به خاک سختگیر نیست و خاکی با بافت متوسط و زهکش خوب برای آن مناسب است. ترکیبی از خاک معمولی + خاک برگ که مقداری شن یا پرلیت به آن اضافه شده باشد، ایده ال است. احتیاج به کوددهی زیاد ندارد و در صورت کوچک ماندن برگ ها، در فصل رشد ماهی یکبار تغذیه کودی با کود های گیاهان آپارتمانی شود.

آبیاری:

به آبیاری زیاد، حساس است و در ماه های گرم هفته ای ۲-۱ بار آبیاری کافی است و هر چه هوا خنک تر و نور کمتر باشد، آبیاری را باید کاهش داد. آبیاری در زمستان هر ۳-۲ هفته یکبار کافی است. به غبارپاشی هم نیاز ندارد.

نور:

هر چه محیط پر نورتر باشد رشد این گیاه بهتر است و حتا برخلاف بسیاری از گیاهان آپارتمانی می توان آن را در مقابل نور مستقیم آفتاب هم قرار داد. البته به جز روزهای گرم.

به سایه هم مقاوم است. ولی رشد آن کم و حتی متوقف می شود.

دما:

دمای ایده آل آن برای رشد ۲۷-۱۸ درجه هست. به دمای بیشتر مقاوم هست و حتی اگر خاک آن خشک باشد سرما را حتی تا دمای ۵ درجه هم تحمل می کند.

تکثیر:

هر چند با قلمه برگ می توان این گیاه را تکثیر کرد ولی راحت ترین راه تکثیر جداکردن پاجوش های این گیاه و کاشت آن هاست. با این روش گیاهان جدید شبیه گیاه اولیه خواهد بود.

تحریریه دکوبوم

منبع: golvagiah

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1957 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم