گیاهان بهاری: سنبل

نام علمی: HYACINTHUS ORIENTALIS

گیاهان بهاری: سنبل

سنبل گیاهی است که پیاز آن در بهار شکوفه هایِ زیبا و معطر می‌دهد. انواع مختلف سنبل‌ در رنگ های بنفش، آبی، سفید، صورتی و زرد وجود دارند. آن‌ها در زمستان نیز شکوفه می‌کنند و فضای منزل و یا محل کارتان را درخشان و زیبا می‌سازند.  گل‌های سنبل خوش‌بو و جنبهٔ زینتی دارند. دورهٔ گلدهی آن‌ها در اوایل بهار است. گل‌ها می‌توانند به رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش، قرمز، نارنجی، زرد یا آبی باشند. برای کاشت و پرورش گل سنبل، چند روز مانده به عید می توانید به یکی از گلخانه ها و گل فروشی ها مراجعه کنید و پیاز این گل را خریداری کنید. این گیاه می تواند در آب، خاک گلدان و خاک باغچه پرورش یابد.

گیاهان بهاری: سنبل

تکثیر: گل سنبل از پیاز آن رشد داده می‌شود. پیاز های باکیفیتی را انتخاب کنید که کاملاً خشک نشده باشند. هر چه پیازی که انتخاب می‌کنید بزرگ‌تر باشد، گیاه و گلی که در بهار سال بعد خواهید داشت بزرگ‌تر خواهد بود؛ پیاز این گل را نیز می‌توانید چندین بار بکارید.

کاشت: پیاز سنبل را در پاییز و ۲ تا ۴ هفته قبل از یخ زدنِ زمین بکارید. برایِ اینکه به ریشه‌ها اجازه دهید تا در زیرِ زمین گسترش پیدا کنند، آن‌ها را در عمق ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری از سطح زمین بکارید. بین هر پیاز تا پیازِ دیگر حداقل ۱۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید و برایِ زیباتر شدن گلدان و یا باغچه‌تان نیز آن‌ها را به صورتِ گروهی بکارید. هنگام کاشت، مقدار کمی تقویت کنندۀ مخصوص پیاز گل‌ها را داخل گودال حفر شده برای هر پیاز بپاشید.

نور: سنبل‌ها هم در سایه و هم در نورِ کاملِ آفتاب رشد می‌کنند، اما بهترین رشد خود را در معرض نور درخشان آفتاب خواهند داشت. توصیه می شود ساقه های گیاه سنبل را به صورتِ قائم (به تیرک هایِ مودیِ چوبی) ببندید تا در اثرِ وزشِ باد‌های بهاری شکسته و خم نشوند.

آبیاری: پیاز را به محلی معتدل ببرید. آب یاری و خیس شدن خاک فراموش نشود. گیاه برای رشد به آب کافی نیازمند است.

دما: هوای محیط در روزهای ابتدایی نباید کمتر از ۱۳ درجه سانتیگراد بشود. بعد از گذشت یک ماه و نیم، گیاه شروع به گل دادن خواهد کرد.

پس از اینکه سنبل‌ها در بهار شکوفه کردند، اجازه دهید گیاه‌تان به رشد خود ادامه داده و برگ‌هایش بریزند. آن‌ها پس از شکوفه کردن به زمان نیاز دارند تا انرژی لازم برای سال بعد را دوباره در پیاز‌هایشان ذخیره کنند. برای جدا کردن گیاه مرده از پیاز می‌توانید آن را از ته پیاز قیچی کنید و یا آن را در حالی که به آهستگی می‌کشید پیچانده و جدا کنید.

گیاهان بهاری: سنبل

گیاهان بهاری: سنبل

گیاهان بهاری: سنبل

گیاهان بهاری: سنبل

گیاهان بهاری: سنبل

گیاهان بهاری: سنبل

گیاهان بهاری: سنبل

تحریریه دکوبوم

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3357 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم