ایده هایی برای رنگ دیوار اتاق خواب: رنگ شخصیت شما کدام است؟

روانشناسی شما بر اساس رنگ مورد علاقه تان و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

آیا تاکنون به تاثیر رنگ ها روی روحیه و فکر خود توجه نموده اید؟ و آیا می دانید که رنگ های پیرامون تان، روحیه و روان شما را مورد تاثیر قرار می دهند؟ طبعا رنگ اتاق خواب، بیشترین تاثیر را روی شما خواهد داشت چرا که آرامش شما در این اتاق شکل خواهد گرفت.

برای انتخاب رنگ اتاق خواب، اصول و قوانین زیادی وجود دارند که شما را برای برگزیدن بهترین رنگ برای اتاق خواب تان راهنمایی می کنند. با این حال، هر کسی رنگ مورد علاقه ای برای خود دارد. در این مطلب قصد داریم قوانین را دور بریزیم. اتاق خواب را با رنگ مورد علاقه رنگ کنیم و در نهایت با توجه به رنگ انتخابی، رنگ شخصیت شما را تشریح کنیم.

رنگ اتاق خواب و شخصیت شما

روانشناسی رنگ اتاق خواب

رنگ خاکستری

روانشناسی رنگ اتاق خواب

اگر رنگ خاکستری، رنگ مورد علاقه ی شماست، شما به طراحی به سبک مینیمال علاقه ی بیشتری دارید و احتمالا طرفدار گجت های تکنولوژیکی روز هستید. شما بسیار سخت کار می کنید و برای شارژ مجدد خود نیاز به اتاقی راحت برای استراحت خواهید داشت. تنها ایرادی که بر رنگ خاکستری وارد است، حس افسردگی ای است که به این رنگ نسبت می دهند.

رنگ زرد

روانشناسی رنگ اتاق خواب

اگر رنگ مورد علاقه ی شما زرد است، شما انسانی کمال گرا و تا حدودی خیال باف هستید. انتخاب رنگ زرد برای اتاق خواب تان بستری خواهد بود برای خیال بافی هایتان.

اگر در انتخاب رنگ زرد برای اتاق خواب تان مردد هستید، یکی از این دو ایده را استفاده کنی:

۱ – تنها یکی از دیوارها را زرد کنید.

۲ – از رنگ زرد روشن یا تیره استفاده کنید.

رنگ نارنجی

روانشناسی رنگ اتاق خواب

عاشقان رنگ نارنجی، انسان های اجتماعی و نترسی هستند و از ماجراجویی  سفر لذت می برند. این رنگ یکی از رنگ های گرم بحساب می آید. اگر رنگ نارنجی را دوست دارید و روی دیوار اتاق تان از آن استفاده نکرده اید، شاید وقت آن است که هیجان را به اتاق تان بیاورید.

رنگ آبی

روانشناسی رنگ اتاق خواب

رنگ آبی طیف گسترده ای دارد و ممکن است شما نیز نوع خاصی از رنگ آبی را بپسندید، اما تمام کسانی که رنگ آبی را می پسندند ویژگی های مشترکی دارند: به دنبال نظم و صلح هستند و بشدت وفادارند و دوستی های ماندگاری از خود بر جای می گذارند. صفت دیگر دوستداران رنگ آبی، این است که به امور روتین بیشتر از هیجان علاقه دارند.

MOCHA (نوعی قهوه ای)

روانشناسی رنگ اتاق خواب

انتخاب این رنگ به این معناست که شما انسانی فروتن و درستکار، قابل اعتماد و مردمی هستید و مردم نیز از مصاحبت با شما لذت می برند و به شما اعتماد دارند.

رنگ سیاه

روانشناسی رنگ اتاق خواب

اگر شما رنگ مشکی را انتخاب می کنید، نشان دهنده این امر است که پرستیژ و قدرت برای شما بسیار مهم اند. شما قوی، مستقل و غیر قابل کنترل هستید. کسانی که رنگ سیاه را به عنوان رنگ محبوب خود انتخاب می کنند، باید برای روابط با سایر مردم مرزهایی را مشخص وتعریف نمایند.

رنگ سبز

روانشناسی رنگ اتاق خواب

اگر انتخاب شما رنگ سبز باشد، نشان دهنده ی این است که شما انسان صبوری هستید. رنگ سبز به عنوان آرامش بخش ترین رنگ شناخته می شود. رنگ سبز دارای طیف گسترده ای است. همچنین به عنوان یک پیشنهاد، اگر در زندگیتان دغدغه، مشغله و استرس زیادی دارید، رنگ سبز به شما آرامش خواهد بخشید. این رنگ را حتما امتحان کنید. حتی اگر شده بر روی یک دیوار

در ادامه برخی تکنیک هایی که به همراه رنگ کردن دیوار اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند را بررسی خواهیم نمود.

ایده ها و تکنیک های رنگ کردن اتاق خواب

رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب، یکی از کم هزینه ترین بخش های دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. اما با این حال بیشترین تاثیر روی حال و هوای اتاق خواب را خواهد داشت.

انتخاب یک طرح یا مدل برای دیوار

روانشناسی رنگ اتاق خواب

روانشناسی رنگ اتاق خواب

اگر دوست دارید روی دیوار اتاق خود مدل یا طرح خاصی داشته باشید، قبل از اینکه دیوار را رنگ نمایید مدل خود را به دیوار بچسبانید.

پترن یا الگوی خاص

روانشناسی رنگ اتاق خواب

الگوها و پترن ها، هر چقدر خاص تر باشند، اتاق شما را خاص تر خواهند کرد.

استفاده از رنگ های متالیک

روانشناسی رنگ اتاق خواب

اگر اتاق شما بطور طبیعی تاریک است و نور کمی دارد و از طرف دیگر شما نیز به رنگ های تاریک علاقه مندید، رنگ های متالیک گرمی خاصی به فضای اتاق خواب شما خواهند بخشید.

رنگ کردن سقف

روانشناسی رنگ اتاق خواب

روانشناسی رنگ اتاق خواب

شاید از این ایده خیلی خوشتان نیاید اما رنگ کردن سقف، سبب پررنگ تر شدن رنگ اتاق خواب خواهد شد و آن را بیشتر به معرض نمایش می گذارد.

تحریریه  دکو بوم

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    11985 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم