تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز

هریک از۸ رنگ اصلی بر جنبه های مختلف احساسی، ذهنی و جسمانی تاثیر می گذارند،تحقیقات و مطالعه برروی اثرات روانشناختی رنگ ها وبررسی عکس العمل افراد در برابر رنگ ها، معماران و طراحان را در درک جنبه های جسمانی و احساسی افراد یاری داده و به طراحی مناسب و سازنده و به دست یافتن سلامتی روان در انسان ها که از اهداف  بسیارمهم در طراحی و معماری است کمک خواهد کرد.در این بخش به جنبه های تعالی بخش یا کاستی دهنده هر رنگ، نقاط قوت یا ضعف آن پرداخته شده تا با آگاهی از آن و به شیوه ای مثبت و موثر رنگ ها را در زندگی خود در آمیزید، این رنگ ها می تواند شامل رنگ های دکوراسیون منزل یا محل کارتان باشد یا رنگ لباس هایی که به تن می کنید.

جنبه های تعالی بخش رنگ سبز:

روحیه سازگار،همراه ،سخاوتمند

سبب تعدیل احساسات

وظیفه شناسی

قضاوت صحیح ودرک بالا

امنیت

حمایت

آزادی

فراغت خیال

آرامش

انعکاس دهنده تکامل روحی

جنبه های حقارت آور:

خساست

بی تفاوتی

عدم امنیت

تنبلی 

رکود

احتیاط بیش از حد

تاثیرات جسمانی:

رنگ سبز برای سیستم عصبی  مفید و در زمینه درمان های کلی،ایجاد تعادل و تجدید ساخت سلول ها موثر است.این رنگ با قلب در ارتباط است و برعملکرد قلب و ریه تاثیری مستقیم بر جای می گذارد.باعث از بین رفتن لخته های خونی و بهبود بی تحرکی و سختی سلول های خونی می شود و به ساخت ماهیچه ها، پوست وبافت های مختلف کمک می کند.

رنگ سبز سبب از بین رفتن فشارهای روحی شده و می تواند فشار خون را کاهش دهد. از آن جا که این رنگ قادر است داخل درونی ترین ساختمان سلول نفوذ کند، می توان از آن برای درمان تومور ها و کیست ها و سرظان ها استفاده کرد این رنگ برای بیماریهای دستگاه تنفسی و برای تسکین و درمان انواع شوک ها بسیار موثر است و در افراد مبتلا به ترس از فضاهای تنگ و محصور نیز کمک می کند.

موارد استفاده در معماری ومعماری داخلی: 

به کارگیری این رنگ با طیف وسیع خود در فضاهای داخلی با کاربری های مختلف و دکوراسیون منزل از اتاق خواب، نشیمن، پذیرایی و سرویس ها بسته به سلیقه کاربرد داشته و به دلیل خواص درمانی وآرامش بخش آن برای فضاهای درمانی مانند کلینیک ها و بیمارستان ها مناسب بوده و به همین دلیل است که در اتاق های جراحی از این رنگ استفاده می شود.

همینطورایجاد فضای سبز در معماری علاوه بر طراوت و شادابی و تاثیرات گیاهان، با رنگ سبز با خصوصیات تعدیل کننده و تسکین بخش خود به ویژگی های مثبت آن می افزاید.

نمونه تصاویر استفاده از رنگ سبز در معماری و دکوراسیون داخلی:

تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز  تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز 11  تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز تاثیر رنگ ها بر سلامتی (قسمت دوم)-رنگ سبز

تحریریه دکوبوم

منبع: کتاب زندگی با رنگ -هوارد و دوروتی سان

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3812 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم