تعمیر کار وسایل خانه ی خود شوید!

تعمیر و بازسازی مبلمان و وسایل منزل کار راحتی است و به اندکی صبر و حوصله نیاز دارد، انجام این دستورات ساده سبب بوجود آمدن تغییرات بزرگ و مثبت در دکوراسیون و جلوه گر شدن زیبایی  فضا می شود. مهم ترین اصل در بازسازی وسایل "زیرسازی" است، در صورتی که وسیله ی در دست بازسازی به زیرسازی سطح زیرین و خام کار نیاز داشته باشد بهتر است این کار را با دقت تمام انجام دهید تا در انتهای کار نتیجه ی مناسبی حاصل شود.

سطح رنگ شده را حرارت دهید

اگر می خواهید رنگ را از روی یک سطح رنگ شده بزدایید با استفاده از اسلحه حرارتی (چیزی شبیه سشوار که حرارت و بخار را با فشار زیاد روی لایه رنگ میفرستد)  می توانید این کار را انجام دهید. به این صورت که  ابتدا اسلحه را به صورت دورانی روی سطح رنگ شده بگیرید تا زمانی که رنگ به صورت تاول هایی دربیاید سپس همان طور که اسلحه را روی سطح گرفته اید با کاردک رنگ را از روی سطح جدا کنید، در قسمت های باریک و شیار دار سطح می توانید از کاردک ظریف تر استفاده کنید.

در انتهای با یک کاردک تمیز و بدون استفاده از اسلحه حرارتی به لکه گیری رنگ های جا مانده بر روی سطح بپردازید.

برای جلوگیری از آسیب رساندن حرارت اسلحه به سطوح کناری سطح مورد نظر، قسمت های اطراف را بوسیله ی فویل آلمینیوم بپوشانید.

پس از اتمام زیر سازی به راحتی می توانید سطح خود را با توجه به کاربری آن رنگ آمیزی کنید.

تعمیر کار وسایل خانه ی خود شوید

تعمیر کار وسایل خانه ی خود شوید

استفاده از روش شیمیایی

روش شیمیایی روشی بسیار ساده است. در این روش می توانید با استفاده از حلال های مناسب رنگ به کار رفته را پاک سازی کنید. حلال های معروف عبارتند از: تینر، لاک الکل، الکل، دناتورد و مواد معدنی .

تعمیر کار وسایل خانه ی خود شوید

در این روش می توانید با استفاده از ماده ی حلال متناسب با رنگ موجود بر روی سطح چوبی،آثار رنگ روی اینگونه سطوح را از بین ببرید.پس از زدن ماسک و استفاده از دستکش حلال را با قلمو بر روی سطح پخش کنید و طبق دستور نوشته شده بر روی حلال، صبر کنید تا حلال عمل کند.سپس مقداری خاک اره روی سطح بپاشید و با کاردک شروع به کندن رنگ ها کنید. سپس یک لایه ی دیگر حلال بر روی بدنه بزنید و با یک فرچه نازک آثار به جای مانده رنگ را از بین ببرید. در انتها با یک پد زبر یا اسکاچ و حلال های ملایمی مثل الکل دناتورد، تمام سطح چوب را تمیز کنید و پاکسازی نهایی را انجام دهید.

تحریریه دکو بوم

منبع: /http://decoboom.ir

 

امتیاز دهید post

۱ نظر

  • طراحی سایت آبان ۲۶, ۱۳۹۴ در ۰۹:۰۴

    بسیار عالی ممنون از مطالب خوبتون

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

2238 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم