تغییر دکوراسیون برای عید: کفسازی

تغییر در دکوراسیون منزل و مصالح به کار رفته در کفسازی خانه می تواند یکی از راه های مناسب برای ایجاد تغییراتی مثبت در دکوراسیون سال نو شما باشد، کفسازی خانه از دو جهت حایز اهمیت است، یکی زیبایی و تاثیر آن در دکوراسیون خانه و دوم، فراهم آوردن آسایش و راحتی برای افرادی است که از طریق راه رفتن در فضای خانه با کفسازی آن در ارتباط اند. در این قسمت به بررسی انواع مصالح قابل استفاده در کفسازی و تاثیر هر یک بر زیبایی و راحتی فضا می پردازیم.

انواع کفپوش

سنگ، سنگ گرانبها ترین نوع مصالح ساختمانی است. یکی از موارد استفاده ی آن پوشاندن کف آشپزخانه  و سرویس بهداشتی است. هر چه ابعاد آن بزرگ تر باشد قیمت آن نیز گران تر است، نقش و سختی سنگ های تزیینی در ارزش گذاری آن ها موثر است. وجود هرگونه لکه، رگه یا ترک در سنگ های قیمتی باعث کاهش ارزش آن ها می شود. صیقل دادن سنگ ها بعد از نصب روشی برای از بین بردن میکروب های بین درز سنگ ها است. مزیت اصلی آن مقاومت در برابر ضربه و خط و خش است و معایب آن پاک نشدن لکه و چربی و سرد بودن سطح آن است.

موزاییک، این کفپوش از ترکیب ماسه و سیمان ساخته می شود و به دلیل نداشتن جلوه ی بصری مناسب، بیشتر به عنوان زیر سازی موکت و کفپوش های دیگر به کار می رود.

کاشی و سرامیک، کاشی و سرامیک  از ۶ تا ۱۰ میلی متر ضخامت دارند و معایب آن ها سرد بودن و مقاومت کم در برابر ضربه  می باشد همچنین درز های بین قطعات مختلف کاشی و سرامیک پس از مدتی جرم  می گیرند که تمیز کردن آن کار دشواری است.

پارکت، نوعی کفپوش چوبی است که معمولا روی موزاییک می چسبانند. روی پارکت را به دلیل مقاومت کم آن در مقابل رطوبت با موادی مانند پلی استر یا پی وی سی می پوشانند که مضر هستند و تماس با آن در صورت برهنه بودن پا غیر بهداشتی است.

استفاده از پارکت در سرویس ها و آشپزخانه ها به دلیل مقاوم نبودن در برابر رطوبت اصلا مناسب نیست. از مشکلات دیگر این کفپوش، آتش زا بودن آن است.

لمینیت، نوعی کفپوش چوبی که سطح خارجی و رویی آن از لمینیت سخت و مقاوم بوده و سطح میانی آن از فیبر چوبی بسیار فشرده می باشد. این کفپوش در مقابل خراش و حرارت مقاوم می باشد، نصب سریع و آسان دارد و در مقابل گرما و سرما و رطوبت از پارکت مقاوم تر است.

کفپوش های pvc، این کفپوش ها از جنس پلاستیک هستند و در برابر اسید و آب مقاوم اند و در طرح های چوبی هم به فروش می رسند. این کفپوش ها نیاز به زیر سازی دقیق تری نسبت به لمینیت ها دارند و به وسیله ی چسب پاتکس بر روی کف چسبانده می شوند.

موکت، در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شوند، موکت بهتر است از الیاف طبیعی تهیه شده باشد و روی موزاییک چسبانده می شود.

از جمله معایب موکت  این است که در مقابل حرارت و رطوبت مقاوم نیست. از دیگر معایب آن آتش زا بودن است اما لازم به ذکر است که این کفپوش هیچ سر و صدایی ندارد. معمولا از موکت به دلیل جذب آب و رطوبت در سرویس ها استفاده نمی شود.

حال این سوال مطرح می شود که این کفپوش ها را تیره انتخاب کنیم یا روشن؟

کفپوش های چوبی بسیار تیره راحت تر با دیوار هایی با رنگ های خنثی هماهنگ می شوند، این کفپوش ها برای دکوراسیون هایی با رنگ های متنوع بسیار مناسب تر اند ولی بهتر است برای دیوار ها نیز رنگ های جذا ب و متمایزی مثل زدر کره ای یا قرمز یاقوتی انتخاب شود و هماهنگی و جلوه ی دکوراسیون افزایش یابد.

کفپوش های روشن از ریسک کمتری برخوردارند و برای افرادی که فرصت کافی برای نظافت کفپوش ها از گرد و خاک ندارند بسیار مناسب است. این کفپوش ها به دلیل روشن بودن رنگشان محیط را روشن تر و دلباز تر نشان می دهند. هیچ یک از این دو کفپوش، تیره یا روشن، بی عیب و نقص نیستند بلکه سلیقه ی شخصی، متراژ فضا و سبک زندکی شما تعیین کننده ی رنگ و نوع آن ها است.

تغییر دکوراسیون برای عید: کفسازی

تغییر دکوراسیون برای عید: کفسازی

تغییر دکوراسیون برای عید: کفسازی

تغییر دکوراسیون برای عید: کفسازی

تغییر دکوراسیون برای عید: کفسازی

تغییر دکوراسیون برای عید: کفسازی

تغییر دکوراسیون برای عید: کفسازی

تغییر دکوراسیون برای عید: کفسازی

تحریریه دکوبوم

منبع: decoboom

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1621 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم