جادوی ترکیب این رنگ ها در دکوراسیون خانه های ایرانی

بیشتر خانه های ایرانی به رنگ های سفید و تم های رنگی مشتبه آن رنگ آمیزی می شود، شاید ترکیب سفید و آبی یا سفید و گلبهی را زیاد دیده باشید ولی لازم است بدانید حتی اگر ترکیب رنگ های ملایم برای پوشش دیوار های خود در نظر دارید ترکیبات متنوعی برای رنگ آمیزی دیوار خانه ی شما وجود دارد که می تواند طراحی ای متنوع و خیره کننده پدید آورد. در این قسمت پیشنهاد های رنگی متفاوت از رنگ های همیشگی دکوراسیون منزل را برای شما آورده ایم.

۱.  قرمز روی قرمز

برای قرمز کردن دیوارها خوب است از رنگ قرمز گوجه ای استفاده کنید و حدود ۶ بار رنگ روی رنگ بیاورید تا حسابی عمیق و جاندار شود. سپس می توانید از قرمز مایل به قهوه ای روی گچ بری های دیوار استفاده کنید تا حالت سایه ایجاد شود و دیوار کمی کنتراست پیدا کند. این ترکیب رنگ بسیار عمیق، آتشین و هیجان انگیز است اما شاید جالب باشد بدانید، اتاقی با این رنگ برای استراحت بسیار مناسب است. رنگ قرمز شما را به درون می کشد. قرمز برای اتاق مطالعه نیز مناسب است.

رنگ در دکوراسیون منزل

۲. توسی و ماهونی (قهوه ای مایل به قرمز)

توسی بسیار ملایم که ته مایه آبی دارد بسیار آرامش بخش است و حسی همچون آسمان و اقیانوس دارد. این رنگ برای اتاق مطالعه بسیار مناسب است. این رنگ به هیچ وجه حس رنگ آبی خالص که شاید کودکانه به نظر برسد را ندارد زیرا بیشتر حجم آن را توسی تشکیل داده است. برای گچ بری های دیوار نیز به جای رنگ های سفید یا سیاه از رنگ قهوه ای شکلاتی استفاده کنید – درست همچون زمین در مقابل آسمان.

رنگ در دکوراسیون منزل

۳. توسی و یاسی

برای رنگ آمیزی خانه هایی که کنار دریا هستند می توان از رنگ زیبای توسی برای دیوارها و برای تزئینات آن از رنگ یاسی بسیار روشن استفاده کرد. این ترکیب رنگ بسیار معنوی و نورانی است و درخشش درونی دارد.

رنگ در دکوراسیون منزل

۴. آبی و سبز

دیوارهایی با رنگ آبی رنگ و رو رفته که با رنگ سبز احاطه شده اند بسیار جالب توجه هستند. این ترکیب رنگ، به نوعی یادآوری کننده اقیانوس در روزهای آفتابی و قدم زدن در کنار دریا است. می توانید در این ترکیب از رنگ کبالت (نقره ای-سفید) و صورتی خاکی نیز استفاده کنید تا ببینید با احساسات شما چه می کند.

رنگ در دکوراسیون منزل

۵. آبی روی آبی

این ترکیب رنگ بسیار کلاسیک و سنتی است. به طوری که دیوارها آبی کم رنگ هستند و گچ بری های دیوار به رنگ آبی آسمانی و پررنگ تر رنگ آمیزی می شوند. همچون انعکاس آب های سرد در آسمان در یک غروب زمستانی. این ترکیب رنگ تا حدی تمایل به توسی و نوعی درخشندگی دارد. بنابراین، با گذشت زمان هرگز رنگ کهنه گی به خود نمی گیرد. این رنگ بسیار کمرنگ و محو است و به همین دلیل، موجب آرامش و شادی می شود.

رنگ در دکوراسیون منزل

۶. بادمجانی و سبز-توسی

استفاده از رنگ بنفش تیره روی دیوارها بیانگر عمق فضا است. این رنگ بسیار عمیق است و تنالیته تندی دارد. به همین جهت، می توان کمی جسارت به خرج داد و در کنار چنین رنگ تندی، از ترکیب رنگ سبز-آبی هیجان انگیز نیز استفاده کرد. این رنگ برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن چندان مناسب نیست زیرا خیلی پررنگ است. اما می توانید از آن برای اتاق مطالعه، کتابخانه یا اتاق آرایش خانم ها استفاده کنید.

رنگ در دکوراسیون منزل

۷. سبز و قهوه ای

دلیل اینکه این دو رنگ ترکیب خوبی از خود نشان می دهند این است که در طبیعت آن دو را به وفور در کنار هم می بینیم، همچون برگ های سبز و تنه های قهوه ای درختان. دیوارهایی با رنگ سبز بسیار کم رنگ و تزئین آن با قهوه ای نمای زیبایی به فضا می بخشد. این ترکیب رنگ بسیار آرامش بخش است و بهتر است برای اتاق های کوچک، همچون اتاق مطالعه یا اتاقی که در آنجا موسیقی گوش می کنید، استفاده شود.

رنگ در دکوراسیون منزل

۸. آبی و توسی

برای دستشویی و حمام می توان از ترکیب رنگ آبی و توسی استفاده کرد. این رنگ بسیار آرامش بخش و برای صبح ها که به دستشویی می روید، بسیار مناسب است.

رنگ در دکوراسیون منزل

تحریریه دکوبوم

منبع: decoboom

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2861 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم