دکوراسیون داخلی اتاق برای کودکانی با نیاز های خاص ( قسمت دوم)

همان طور که در قسمت اول گفتیم، دکوراسیون و چیدمان اتاق کودکانی با ویژگی های خاص باید به گونه ای باشد که علاوه بر تامین امنیت و آسایش کودک، استقلال و حس کارایی داشتن و مفید بودن را در آنان تقویت کند. 

تجهیزات کنترل نور پردازی باید قابل دسترس و کاربردی باشد، امروزه در فروشگاه های تجهیزات مخصوص کودکان کلید های برق و ابزار های کنترل نورپردازی مخصوص کودکان وجود دارد که بسیار ایمن هستند و در ارتفاع پایین تر روی دیوار نصب می شوند و کودک می تواند به آن ها دسترسی داشته باشد، اگر کودک شما توانایی روشن و خاموش کردن و کنترل نورپردازی اتاق خود و استفاده از کلید برق را ندارد، بهترین کار استفاده از نورپردازی هوشمند و دارای حس گر است. به این نور پردازی می توان برنامه داد  و زمان مشخصی را تعیین کرد تا موقع خواب کودک به صورت خودکار خاموش شود.

فضا های ذخیره سازی با دسترسی آسان 

در خصوص فضای ذخیره سازی در اتاق کودکی با نیاز های خاص، ضمن آن که باید قفسه ها و طبقات را در سطحی پایین تر و قابل دسترس برای کودک نصب کنید، می بایست توجه کنید که آن ها بیش از اندازه نزدیک به زمین نباشند، تا خم شدن و برداشتن وسایل از آن به آسانی صورت پذیرد. برای کودکانی که اختلال بینایی دارند استفاده از کد های رنگی و به کارگیری رنگ های پر انرژی و مشخص، در یافتن وسیله ی مورد نظر آن ها کمک شان می کند. 

تحریریه دکوبوم

منبع: decoboom

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1260 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم