دکوراسیون داخلی اتاق برای کودکانی با نیاز های خاص (قسمت اول)

وقتی کودک شما با مشکلات فیزیکی و تحصیلی مواجه می شود، می بایست فضای اتاق را به گونه ای سامان داد که کودک در آن احساس راحتی و امنیت کند. این کار را می توانیم با هزینه ی کم و تغییرات جزیی انجام دهیم و محیطی امن و راحت برای کودکان فراهم کنیم.

مهم ترین نکته در تطبیق سازی فضا برای کودکانی با ویژگی های خاص، ایجاد فضایی است که کودک در آن بدون نیاز به کمک دیگران به کار هایش را انجام دهد، به این صورت حس استقلال و عدم وابستگی به دیگران در کودک تقویت می شود و باعث رشد و پیشرفت روحی و حتی جسمی او می شود. برای مثال قرار دادن قفسه ها در ارتفاع مناسب که فرد به راحتی به آن دسترسی داشته باشد و یا نصب دستگیره های مناسب برای کمد ها که استفاده از آن ها برای فردی با ویژگی های متفاوت از سایرین به راحتی امکان پذیر باشد.

اولین قدم، تعیین سطح توانایی کودک است، باید بررسی کنید که کودک از نظر جسمی و ذهنی در چه سطحی قرار دارد، اینکه می تواند با کلید های برق کار کند، از رایانه اش استفاده کند و یا اسباب بازی های سنگین اش را حمل کند، تمام ویژگی های حسی و حرکتی کودک را بررسی کنید سپس دست به تغییرات موثر و ضروری در اتاق کودک تان بزنید، بهتر است نظر کودک نیز در این تصمیم گیری ها وارد شود.

درب اتاق کودک، درب اتاق کودک نباید خیلی سنگین باشد و عرض آن برای عبور ویلچر  حداقل ۸۱ سانتی متر باشد، همچنین دستگیره ی در ارتفاع مناسب قد کودک به هنگام نشستن بر روی ویلچر در نظر گرفته شود و نرم و روان باشد و به راحتی حرکت داده شود.

یک ویلچر به فضایی با شعاع ۱۵۳ سانتی متر برای دور زدن نیاز دارد، با در نظر گرفتن این فضا در هر قسمت از اتاق فضایی راحت و امن ایجاد کنید. از آن جا که کودکانی که بر روی ویلچر یا با استفاده از واکر حرکت می کنند توان استفاده از فضای کف اتاق را ندارند بهتر است قفسه هایی با ارتفاع مناسب با یک کودک نشسته بر روی ویلچر ایجاد کنید و تا حد امکان فضای کف اتاق را خالی کنید و با قرار دادن کلیه ی وسایل و اسباب بازی های کودک بر روی این قفسه ها دسترسی مناسب را ایجاد کنید.

چون کودکان با این شرایط امکان بازی کردن بر روی زمین اتاق را ندارند بهتر است میزی نسبتا بزرگ در قسمت مرکزی اتاق قرار دهید که ارتفاع آن متناسب با قد و ارتفاع ویلچر کودک تان باشد، همچنین با قرار دادن توری هایی در زیر میز امکان برداشتن اسباب بازی های افتاده از روی میز را برای کودکان فراهم کنید.

دکوراسیون داخلی اتاق برای کودکانی با نیاز های خاص (قسمت اول)

دکوراسیون داخلی اتاق برای کودکانی با نیاز های خاص (قسمت اول)

دکوراسیون داخلی اتاق برای کودکانی با نیاز های خاص (قسمت اول)

تحریریه دکوبوم

منبع: decoboom

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3392 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم