طراحی و دکوراسیون پنجره

در هر خانه ای داشتن پنجره های بزرگ یک مزیت محسوب می شود، بدون وجود نور طبیعی انگار فضا ناتمام به نظر می رسد. پنجره ها بهترین مکان از نظر طراحی دکوراسیون اتاق هستند و در واقع سبک و سلیقه و شیوه ی شخصی شما را به فضا تزریق می کنند. قبل از شروع هر کاری مشخص کنید که چه کاربری ای از پنچره می خواهید و در واقع پنجره چه موضوع و مطلبی را برایتان انعکاس دهد.

آیا این پنجره برای یک دفتر کار خانگی است؟ پرده یا کرکره راه حل خوبی برای کنترل تابش خیره کننده ی آفتاب است.آیا به دنبال فضای خصوصی هستید؟ متریال های مات بهترین راه حل هستند زیرا در حالی که نور را از خود عبور می دهند محرمیت هم ایجاد می کنند.

سفارش پرده پرهزینه است پس قبل از هر تصمیمی به صرفه ی اقتصادی و همچنین مدل و طراحی آن توجه کنید.

امکانات و روش های زیادی برای اجرای ایده های مربوط به فضای پنجره وجود دارد که هر کدام از این ایده ها را می توان با بودجه های مختلف و مهارت های متفاوت اجرا کرد.

کتیبه  چوبی

طراحی و دکوراسیون پنجره

کتیبه های چوبی یکی از سبک های کلاسیک و قدیمی در طراحی پنجره اند، ولی از آن ها به خاطر طبع سنتی شان در معماری معاصر چشم پوشی شده است. با این حال کتیبه ها می توانند ظاهر مدرنی داشته باشند. می توان ان ها را با پرده، باکس های چوبی رنگ یا نقاشی شده هماهنگ کرد و به عنوان ترکیبی مناسب در حمام یا آشپزخانه به کار برد به شرطی که از رطوبت حفظ شود.

پنجره های رنگ شده

طراحی و دکوراسیون پنجره

اگر قصد انجام کاری کم هزینه را دارید، رنگ آمیزی بهترین شیوه برای ایجاد تغییرات بزرگ و کم هزینه است!

لبه ی پنجره را متفاوت از رنگ قاب پنجره رنگ کنید، سعی کنید از تضاد رنگی ضعیف استفاده کنید.

استفاده ازتفاوت رنگ میان دیوار و قاب پنجره باعث ایجاد نقاط تمرکز در فضا می شود.

چوب پرده ی چرخشی

طراحی و دکوراسیون پنجره

چوب پرده ی چرخشی یکی ایده های منحصر به فرد در دکوراسیون پنجره می باشد. محل استفاده از این نوع طراحی اهمیت بسیار دارد چرا که چوب پرده ها برای چرخش ۹۰ درجه ای به منظور ورود نور مستقل از پرده، به فضای مناسب و استانداردی نیاز دارند. این شیوه هنگامی که می خواهید در اتاق خوابتان به راحتی تمام پرده را کنار بزنید و حداکثر نور را به داخل راه بدهید بهترین گزینه است .

پانل های مات

طراحی و دکوراسیون پنجره

می توانید در اتاق خواب یا نشیمن به همراه این پانل ها از پارچه ی مخمل به رنگ سبز یشمی به عنوان پرده استفاده کنید و فضا را لوکس طراحی کنید. یا از پارچه ی ابریشم بلند با رنگ بندی جسورانه و با طراوت به عنوان پرده استفاده کنید تا حس سقوط یک آبشار را در اتاق تان وارد کنید!

پارچه های حریر

طراحی و دکوراسیون پنجره

برای دکوراسیون پنجره می توانید از پارچه های حریر استفاده کنید، این پارچه ها هر رنگی که باشند لطافت و نرمی را  شاخصه ی اصلی آن فضا می کنند.  

تحریریه دکو بوم

منبع: freshome

۴/۵ - (۱ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    4257 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم