معجزه فنگ شویی در دکوراسیون داخلی نشیمن

فنگ شویی هنر و علم بررسی محیط از لحاظ زیبایی و کیفیت و ارتباط آن با زندگی می باشد. این دو عنصر با هم و در کنار هم چرخه ی حیات را پوشش می دهند.

فنگ شویی (feng shui ) دو کلمه ی چینی به نام باد و آب هستند که بیانگر اعتقاد چینی ها در کشمکش نیرو های خوب و نیرو های شیطانی است. چینی ها از این اعتقاد در طراحی داخلی و طراحی محیط زندگی  و حتی در آداب دفن مردگان استفاده می کنند تا انرژی هایی که انسان را احاطه کرده است، به تعادل و هماهنگی بهتری دست پیدا کنند.

اصول فنگ شویی از چند هزار سال پیش بار ها مورد تجربه قرار گرفته و هنوز با زندگی های پر اضطراب  و خانه های مدرن ما مطابقت دارد. از نظر فنگ شویی با ایجاد تعادل میان پنج عنصر بنیادی ( چوب، آتش، خاک، آهن و آب) می توان نظم لازم برای تغییر انرژی یک مکان را ایجاد کرد و با تقویت انرژی حیاتی مکان ها، مانع از نشر انرژی های منفی و امواج مخرب شد.

ممکن است شما از نظم خانه ی خود کاملا راضی باشید اما می توانید برای اصلاح و بهبود جزییات از فنگ شویی استفاده کرده و به نتایج مطلوب تری دست یابید.

توصیه های فنگ شویی

فنگ شویی توصیه نمی کند که قواعد آن، مو به مو اجرا شود. این اصول را در اتاق هایی به کار ببرید که فکر می کنید لازم است.

به کار گیری فنگ شویی اضافه کردن اشیای سنتی ساخت چین به لوازم خانه نیست.

هر وسیله ی شکسته، خراب و بی استفاده را بازبینی کنید و شهامت دور ریختن یا تعمیر مجدد آن را داشته باشید.

هدایا و وسایلی که از آن ها خوشتان نمی آید در کمد هایتان انبار نکنید، کم ترین ضرری که دارند این است که بیهوده فضای شما را اشغال می کنند.

از بی نظمی بپرهیزید، هوا را تهویه کنید و به طور مرتب خانه را نظافت کنید تا انرژی مثبت آزادانه جریان یابد.

مبلمان کجا باشد؟

مبلمان را در مقابل یک دیوار ساده ی بدون طراحی و دور ترین دیوار به ورودی خانه قرار دهید. اندکی فاصله میان دیوار و مبل ایجاد کنید. مبلمان را در قسمتی قرار دهید که احساس منیت ایجاد کنی، قرار گیری تمام مبلمان دور از دیوار های اصلی حس ناامنی و راحت نبودن ایجاد می کند.

مشکلات فنگ شویی در اکثر نشیمن ها؟

مبلمان بسیار نزدیک به هم چیده شده اند و فضایی نامناسب برای صحبت کردن و استراحت ایجاد شده است همچنین در نظر نگرفتن فاصله ی مناسب مبل از دیوار، فضای نشیمن را بسته و کوچک تر نشان می دهد.

میز مقابل مبل چگونه باشد؟

استفاده از میز مدور و دایره ای شکل مناسب تر از میز های مربع و مستطیل شکل است. میز های دایره ای باعث چرخش انرژی در فضای خانه و به خصوص نشیمن می شوند.

جریان حرکتی در نشیمن چگونه باشد؟

جریان حرکتی در نشیمن به گونه ای باشد که به مبلمان نشیمن برخورد نکنیم و هنگام ورود به خانه از پشت مبل ها عبور نکنیم، این کار حسی منفی و بی نظم ایجاد می کند.

معجزه فنگ شویی در دکوراسیون داخلی نشیمن

معجزه فنگ شویی در دکوراسیون داخلی نشیمن

معجزه فنگ شویی در دکوراسیون داخلی نشیمن

معجزه فنگ شویی در دکوراسیون داخلی نشیمن

معجزه فنگ شویی در دکوراسیون داخلی نشیمن

معجزه فنگ شویی در دکوراسیون داخلی نشیمن

تحریریه دکوبوم

منبع: طراحی داخلی ( تالیف محمد مهدی فخیمی)

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    5993 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم