نوروز با دکوبوم: چیدمان نشیمن

یکی از راه حل های کم هزینه و بسیار تاثیر گذار برای ایجاد تحول و تغییراتی در خانه برای استقبال از نوروز، تغییر در چیدمان دکوراسیون خانه است. چیدمان با شیوه های صحیح و با در نظر گرفتن متراژ و نورپردازی و رنگ های به کار رفته در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی خانه علاوه بر جلوه و زیبایی فضا می تواند باعث افزایش آرامش و انتشار انرژی در قسمت های مختلف خانه شود. در این قسمت به بررسی نمونه هایی از چیدمان میپردازیم.

در این فضا برای جداسازی نشیمن از آشپزخانه و جزیره، مبلمان را در جهتی قرار داده تا بخش نشیمن از سایر قسمت ها جدا شود، قرار دادن تلویزیون در مقابل پنجره به دلیل تابش مستقیم نور، چیدمان مناسبی نیست پس بهتر است تلویزیون در مرکز دیوار مجاور خود قرار گیرد و مبلمان در جلوی آن قرار داده شوند، در این صورت تفکیک فضای نشیمن از آشپزخانه به صورتی کامل تر انجام می پذیرد.

در این فضا، قسمت نشیمن به وسیله ی جهت قرارگیری مبلمان از سایر بخش ها جدا شده و قسمتی خصوصی پدید آمده است. اتاق غذا خوری نیز به آشپزخانه متصل و از سایر قسمت ها جدا شده است.

در این فضا نشیمن و آشپزخانه و فضای داخلی با استفاده از مبلمان ال شکل جدا شده اند و مبلمان موجود در فضا به عنوان جداکننده ی بخش های مختلف عمل کرده اند.

در نشیمن این فضا، تک مبلی که تقریبا در امتداد راهروی ورودی قرار گرفته دید مناسبی به افرادی که وارد فضا می شوند نمی دهد و بهتر بود با زاویه ای قائم در نزدیکی کاناپه ی سه نفره قرار می گرفت. قسمت انتهایی نشیمن به قرار گیری میز نهار خوری اختصاص داده شده و این نوع چیدمان، ارتباطی مناسب میان آشپزخانه و فضای غذا خوری ایجاد کرده است.

در چیدمان مبلمان نشیمن بهتر است مبل را در مقابل دیوار اصلی و با کمی فاصله از دیوار قرار دهیم اما در فضا هایی که فاصله ی بین دو دیوار موازی و مقابل هم زیاد است می توان مبلمان را در بخش مرکزی نشیمن و به عنوان عنصری جدا کننده در دکوراسیون به کار برد. در این فضا از این تکنیک استفاده شده و بخش پشتی مبلمان به قرارگیری میز نهار خوری اختصاص یافته است.

تحریریه دکوبوم

منبع: home-designing

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3025 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم