طراحی منحصر به فرد و سفارشی اتاق کودک

دکوراسیون این اتاق کودک توسط گروه طراحی داخلی HAO Design  در آپارتمانی برای یک خانواده جوان و دارای یک کودک به منظور ایجاد فضایی کودکانه و مفرح و برای پوشش همه جانبه نیازهای کودک از اسباب بازی ها و همینطور پوشش فعالیت های مختلف مورد نیاز او طراحی و اجرا شده است.

از نکات قابل توجه، طراحی درب اتاق خواب است که با توجه به ارگونومی و طوری متناسب با قد کودک طراحی شده است که در صورت بسته شدن درب، کودک بدون نیاز به کمک قادر به باز کردن درب خواهد بود و امنیت بیشتری از طریق این طراحی هوشمندانه به فضا اهدا شده است.

طراحی تخت خواب با تعبیه فضاهایی مخفی برای ذخیره سازی وسایل و لباس ها سعی در استفاده بهینه ازفضا کرده است که حتی از زیر باکس پله نیز کشوهایی برای ذخیره سازی وسایل استفاده شده است.

از آن جا که کودکان به فضاهای مخفی و اسرار آمیز علاقه دارند در میان قفسه های اسباب بازی و باکس های پنهان زیر تخت خواب یک درب کوچک با یک پنجره گرد قرار گرفته است که به منظور حوزه ای برای بازی کودک  طراحی شده است و به عنوان حوزه ای خصوصی برای احترام به کودک در فضا قرار گرفته است.

روشنایی منحصر به فرد کودکانه، طرح کودکانه دیوار و تم چوبی به کار رفته در اتاق سبب گرمی و زیبایی فضا گشته است.

انتخاب موکت برای کف که از پوشش های مناسب برای اتاق کودک می باشد که امنیت و راحتی بیشتری را برای کودک ایجاد می کند و از آسیب های احتمالی به کودک جلوگیری می کند.

طراحی سفارشی می تواند متناسب با نیاز های کودک و خانواده و گروه سنی کودک انتخاب شود و از این طریق نیاز های بیشتری را پاسخگو بوده و تاثیرات موثرتری ایجاد کند از سوی دیگر ساخت سفارشی در فضاهای کوچک و یا با پلان های خاص و دارای قناصی فضا را کابردی تر ساخته وزیبایی دکوراسیون را افزایش می دهد.

طراحی سفارشی به ویژه در اتاق کودک به دلیل تاثیرات زیادی که محیط بر عواطف و احساسات و در نتیجه بر سلامتی کودک دارد می تواند انتخابی هوشمندانه باشد که با کمی هزینه بیشتر راحتی، امنیت و احساسات مثبت بیشتری را برای کودک به ارمغان می آورد.

تحریریه دکوبوم

منبع: contemporist

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    6881 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم