مناسب ترین انتخاب برای کفپوش اتاق کودک

امروزه انتخاب های متفاوت و متنوعی در بازار به عنوان پوشش کف وجود دارد، اما شاید فرش بهترین گزینه برای اتاق کودک باشد و این امر به دو دلیل عمده است. دلیل اول که البته بسیار هم واضح است این است که فرش ها نرم هستند. زمانی که کودک شروع به حرکت چهار دست و پا روی زمین می کند شاید بهتر باشد که کفپوش نرم تری روی زمین وجود داشته باشد تا زانوهای کوچک او از آسیب های احتمالی محافظت شوند و همینطور که کودک بزرگ می شود و شروع به راحت رفتن می کند قطعا فرش می تواند مثل یک کوسن نرم در برابر زمین خوردن های متعدد او عمل کند. دلیل دوم این است که فرش یکی از بهترین پوشش ها برای تامین کیفیت هوای فضای داخلی می باشد، اگرچه که شایعاتی بر ضد این مطلب نیز وجود دارد.

مطالعات مختلف متعدد نشان داده اند که فرش از ایجاد گرد و غبار و سایر آلرژی ها در هوا می تواند جلوگیری کند و بنابراین باعث می شود که این منابع آلرژی تنفس نشده و وارد ریه فرد نشوند. بنابراین فرش می تواند هم به شما و هم به فرزند شما کمک کند که راحت تر نفس بکشید. اگر برای کفسازی از چوب های سخت و یا گونه های مختلف کفسازی های سخت استفاده می کنید، نیز سعی کنید بخش وسیعی از آن را فرش کنید تا از مزیت هایی که در بالا ذکر شد استفاده کنید.

حال سوالی که پیش می آید این است که چه نوع فرشی برای اتاق کودک مناسب تر است؟  برای پاسخ به این سوال بایستی در ابتدا نگاهی به مشخصه های کلیدی یک فرش که باید برای اتاق نوزاد و کودک دشته باشد بیاندازیم.

میزان نرمی

همانطور که در بالا ذکر شد، مهمترین مزیت استفاده از فرش ها نرمی آنها نسبت به هر نوع متریال پوششی دیگر برای کف می باشد. اگرچه همه فرش ها نرم هستند اما برخی از آنها بافتی نرم تر دارند. در سال های اخیر در تولید فرش ها استفاده از الیاف نرم تر در نظر گرفته شده است و انتخاب های متعددی برای فرش ها در سبک های مختلف وجود دارد. می توانید از یک فروشنده فرش درباره الیافی نرم تر و انتخاب صحیح تر  بپرسید.

میزان ترکیبات آلی فرار (VOC ها)

بسیاری از متریال های مورد کاربرد در فضای خانه ها حاوی ترکیبات آلی فرار می باشند که مواد شیمایی را به صورت گاز آزاد می کنند و البته که این گازها می توانند به ریه هایی فرد وارد شوند. این دقیقا نکته این است که زمانی که کودک شما در اتاق خوابیده است نمی گذارد فکر شما راحت باشد. برای کاهش قرارگیری در معرض این گازها به دنبال فرش هایی باشید که کمترین میزان استفاده از این ترکیبات آلی فرار را دارند. فرش هایی که از متریال های طبیعی بافته شده اند یا از متریال هایی با VOC پایین تر نسبت به متریال های قدیمی که  الیاف مصنوعی داشتند. به علاوه ایده خوبی است که پیش از اینکه فرزندتان به دنیا بیاید فرش را خریداری کنید یا حداقل در روزهای اولیه انداختن فرش یا نصب موکت، فرزند شما در اتاق مذکور نخوابد. در چنین فضایی حتما درب را ببندید و پنجره ها را بازکنید تا اینکه تا حد ممکن فرش هوا بخورد.

قابلیت تمیز کردن

می توان گفت که به هر حال کودکان دارای شیطنت هایی می باشند و اتفاقات مختلفی ممکن است برای فرش شما بیافتد. از بطری هایی که محتویات آنها روی فرش پاشیده می شود گرفته تا مصیبت هایی که به خاطر پوشک بچه ها به وجود می آید و یا اینکه حتی برخی از بچه های کنجکاو از پماد سوختگی به جای رنگ انگشتی استفاده می کنند.  همه این ها می تواند منجر به نگرانی شما از لک شدن فرش بشود. بنابراین فرشی که بیشترین مقاومت را در برابر لکه بری دارد می تواند مناسب ترین گزینه برای فرش اتاق کودک شما می باشد. در این زمینه حتما به مواردی که گارانتی فرش شامل آنها می شود، توجه کنید.

دوام

البته که دوام فرش زیاد نمی تواند موجب نگرانی شود چرا که فرش ها معمولا برای مکان های پرتردد تر نسبت به اتاق خواب طراحی شده اند مانند اتاق نشیمن. با این وجود باید مطمئن شوید که فرشی که انتخاب کردید با گذر زمان ظاهر خود را حفظ می کند. در نهایت فرش یک وسیله گران قیمت است و شما نیز حق دارید که کارایی بالایی از آن انتظار داشته باشید.

سلیقه شخصی

حال با داشتن همه این نکات در ذهن، بهترین فرش برای اتاق فرزند شما کدام خواهد بود؟ به هر حال فرش های زیادی وجود دارند که تمام فاکتورهای فوق را دارند و این شرایط و سلیقه شخصی شماست که می تواند انتخابگر بهترین گزینه باشد.

تحریریه دکوبوم

منبع: thespruce.com

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    5541 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم