طیف های رنگ آبی کدامند؟ + دکوراسیون ۳۰ آشپزخانه به رنگ آبی

آبی، رنگ محبوب بسیاری از انسان ها در سراسر دنیاست.  آبی، رنگی طبیعی، رنگ آب و آسمان است  اما در میوه‌ها و سبزیجات و گیاهان به ندرت به چشم می خورد.

رنگ آبی بیشترین تناقض و پیچیدگی در معنی نسبت به سایر رنگ‌ها را  دارد اما در حالت کلی می توان گفت آبی تیره (Dark blue) یاد آور اعتماد و اعتبار ، بزرگی و وقار، هوش ، ذکاوت و خرد و قدرت و اعتبار است.

آبی روشن (Bright blue) نیز حاکی از طهارت و پاکی و یاد آور استحکام، اطمینان و در عین حال خنکی و خونسردی می باشد.

آبی آسمانی (Light sky blue) رنگ صلح ، متانت و آرامش، روحانی، آسمانی، معنوی و یادآورد جاودانگی و ابدیت است.

در کل درباره طیف های مختلف آبی می توان گفت بیشترین احساسی که منتقل می کنند حس اعتماد، صداقت، پاکی و طهارت، فهم و خرد و هوش است.

پرده‌ها و طیف‌های گوناگونی از هر کدام از رنگ‌های اصلی نیز وجود دارند که با افزودن واژه‌هایی مانند «روشن، تیره، تند، سیر، مات، کمرنگ، پررنگ، جیغ، مایل به، کدر، متالیک و …» نامگذاری و توسط ما شناسایی می‌شوند.

طراحی و دکوراسیون با رنگ آبی:

به دلیل وسعت و تنوع رنگی بالای این رنگ امکان استفاده در طیف های رنگی مختلف و در فضاهای مختلف مقدور گشته و به ندرت ممکن است نتیجه دلخواه حاصل نشود زیرا معمولاً این رنگ برای بیشتر افراد رضایت بخش است. البته استفاده زیاد و تک رنگ آبی در طراحی ممکن است خسته کننده باشد. بنابراین ترکیب این رنگ با سایر رنگ‌ها و در کنار هم نتیجه‌ای بسیار موثرتر در پی خواهد داشت.

آبی تنها رنگی هست که همیشه هویت خودش را حفظ می‌کند در واقع همیشه کاراکتر مخصوص به خودش را دارد. رنگ آبی به سرعت توسط چشم منکسر و برگردانده می‌شود همین دلیل این است که فضاهایی با رنگ آبی به نظر دورتر و کوچک‌تر می‌آیند.

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه انتخاب رنگ از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا رنگ دکوراسیون می تواند در روحیه افراد خانواده ، زیبایی و جذابیت بیشتر دکوراسیون آشپزخانه تاثیرگذار باشد بنابراین بهتر است تناژ رنگ انتخابی با رنگ کابینت ها، لوازم آشپزخانه و اقلام دکوری مطابقت و همخوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی ویلا مدرن – به صورت تخصصی

رنگ آبی می تواند برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه رنگی کاربردی و مدرن محسوب شود که اگر با سایر رنگ ها به درستی ترکیب شود می تواند در محیط آشپزخانه زیبایی و جذابیت خاصی را ایجاد کند. برای اثرگذاری  بیشتر این رنگ می توانید آبی را به صورت ترکیبی با سایر رنگ ها در طراحی داخلی آشپزخانه به کار ببرید رنگ های سفید، مشکی و طوسی می تواند انتخاب مناسبی برای این منظور محسوب شود.برای مشاهده نمونه دکوراسیون با طیف های متنوع رنگ آبی در آشپزخانه و در سبک های مختلف با دکوبوم همراه باشید….

تحریریه دکوبوم

منبع: colormatters ، home-designing

۵/۵ - (۱ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    87100 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم