آیا شما شرایط تغییر مکان زندگی خود را دارید؟

بسیاری از ما با شرایط زندگی در خانه ای که هستیم، احساس ناراحتی می کنیم و  به یک تغییر بزرگ مثل جا به جا شدن به یک خانه جدید نیاز داریم و این ایده می تواند مشکلات ما را حل کند. اگر چه در برخی موارد جا به جا شدن از یک خانه به خانه ای دیگر می تواند حلال مشکلات باشد اما پش از آنکه شروع به جمع کردن وسایل آشپزخانه بکنید یا اینکه با شرکت باربری هماهنگ کنید خوب است که کمی در مورد تصمیم خود فکر کنید.

اثاث کشی

۱. برای چه چیزهایی دلتنگ خواهید شد؟

این سوال، خیلی پرسش صریحی است. با این وجود یک روح ناراحت و پریشان وقتی به آینده فکر می کند، احساس می کند زندگی در جای دیگر بهتر خواهد بود و شرایط بهتر خواهد شد. پیشنهاد می شود که ابتدا فهرستی از همه چیزهایی که در حال حاضر در زندگیتان وجود دارد و وابسته به مکان زندگی فعلی شماست تهیه کنید. به افرادی که دلتنگ آنها می شوید فکر کنید. به باشگاه ورزشی نزدیک خانه تان که عضو آن هستید یا تیم کاری که با آنها کار می کنید. یا شاید همسایه آرامتان که هر وقت به کمک او احتیاج دارید برای شما وقت می گذارد. فهرستی از اتفاق های مثبت شهر یا محله یا شهرک خود که به آنها علاقه مند هستید بنویسید مانند سالن تائتری که در نزدیکی منزل شماست، یا یک سینمای تازه تاسیس یا شاید یک نانوایی که پیاده چند قدمی بیشتر با آن فاصله نیست یا یک کافه که صاحب آن  پیش از آنکه به او سفارش بدهید می داند شما چه چیزی دوست دارید. همه این اتفاق ها می توانند مهم باشند و این وابسته به شماست که چقدر این مسائل بتواند روی تصمیم شما نسبت به جابه جایی تاثیر گذار باشد.

در مورد خانواده تان چطور؟ آیا روابط نزدیکی با اعضای خانواده خود دارید که اگر از آنها دور شوید دلتنگشان می شوید.

در مورد وظیفه شما در قبال اعضای سالمند خانواده تان چطور؟ آیا اگر یک عضو سالمند در خانواده دارید و شما تا این زمان به آنها کمک می کردید، در صورت رفتن شما کسی هست که از آنها مراقبت کند. در مورد حمایتی که از طرف خانواده تان می شوید چطور مثلا اعضای خانواده تان که فرزند شما را مراقبت می کنند یا در تعمیرات منزل کمکتان می کنند یا حتی حمایت عاطفی آنها.

اگر خانه تان را جابه جا کنید چقدر از آنها دور می شوید و هر چند وقت یک بار می توانید دوباره به دیدن آنها بیاید؟

جابجایی محل زندگی

۲. از چه چیزهایی در مورد موقعیت فعلیتان رضایت ندارید؟

اگر بی حوصلگی و خستگی شما ناشی از شغل فعلی شما یا روابط فعلی شما باشد، از خود بپرسید که آیا این ناراحتی شما با تغییر شغلتان و یا پایان دادن به رابطه تان حل خواهد شد یا خیر. اگر پاسخ مثبت است پس شاید نیازی به جابه جایی منزلتان ندارید.

به این فکر کنید که چه چیزهایی در حال حاضر در زندگی شما وجود دارد که از آنها راضی نیستید. و سپس به این فکر کنید که آیا این مشکلات با یک تغییر بزرگ قابل حل هستند مانند پیدا کردن یک شغل جدید، شروع یک کار جدید و پیدا کردن یک حلقه اجتماعی تازه. بسیاری از این تغییرات بدون جابه جایی حتی یک جعبه از وسایلتان امکان پذیر هستند.

۳. اگر منزلتان را تغییر دهید چه چیزهایی تغییر خواهند کرد.

زمانی که تصمیم به این می گیرید که محل زندگی خود را تغییر دهید، این ایده می تواند خوب باشد که فهرستی از اینکه شهر جدید یا شهرک جدید یا محله جدید چه ویژگی های مثبتی برای شما دارند، تهیه کنید. مثلا ممکن است از جمله این ویژگی های مثبت، یک شهر بزرگتر یا یک شهر کوچکتر یا یک محله امن تر یا هزینه زندگی بهتر ، مدارس بهتر، آب و هوای بهتر، دسترسی بهتر و یا غیره باشد. تصمیم گیری و ارزیابی این فاکتورها فقط توسط شما امکان پذیر است.  به طور مثال آب و هوا می تواند یک شاخص خیلی مهم باشد به علاوه هزینه زندگی و مسیر دسترسی. سپس باید تصمیم بگیرید که کدامیک از این فاکتورها برای شادتر کردن شما (و البته خانواده شما ) بیشتر اهمیت دارد. حال به وضعیت فعلی خود نگاه کنید و ببینید که آیا برخی از این فاکتورها در محل زندگی فعلی شما نیز دیده می شوند یا خیر. اگر نه، اهمیت آنها را دوباره ارزیابی کنید و به کلیت قضیه و نه صرفا جزئیات دقت و نگاه کنید. و به این فکر کنید که زندگی شما در سال آینده، دو سال آینده یا پنج سال آینده در محل جدید زندگیتان چگونه خواهد بود.

برنامه ریزی طولانی مدت خیلی مهم است چرا که جابه جایی یک مسئله خیلی بزرگ است و به انرژی و صبر و منابع مالی زیاد نیاز دارد.

  • آیا این جابه جایی باعث می شود که خانواده شما از نظر فیزیکی ، روحی و احساسی شرایط بهتری در آینده داشته باشند؟
  • آیا این جابه جایی در این مقطع زمانی برای خانواده شما مناسب است؟
  • اگر این جابه جایی را برای یک یا دو سال به تعویق بیاندازید چه خواهد شد؟
  • این جابه جایی چگونه می تواند بر شرایط فعلی شما تاثیر گذار باشد؟
  • آیا می توانید از پس هزینه های جابه جایی بر بیایید.

اسباب کشی

۴. در مورد اینکه این جابه جایی واقعا در عمل اتفاق بیافتد چه نظری دارید؟

روند تصمیم گیری در مورد جابه جایی محل زندگی بدون در نظرگرفتن جنبه های عملی این کار کامل نیست. در ادامه پرسش هایی مطرح شده که باید حتما پیش از جابه جایی از خود بپرسید.

  • این جابه جایی چقدر هزینه دارد؟
  • آیا می توانم در حال حاضر این هزینه را پرداخت کنم؟
  • اگر فرزندی دارید آیا اینکه در طول سال تحصیلی جا به چا شوید تصمیم درستی است؟
  • چقدر این جابه جایی روی عملکرد تحصیلی فرزندانتان تاثیر می گذارد؟
  • آیا این بازه زمانی برای پیدا کردن یک شغل جدید در یک شهر یا کشور جدید، مناسب است؟
  • آیا من و خانواده ام در حال حاضر توان مقابله با استرس و تغییراتی را که این جا به جایی در پی خواهد داشت داریم؟
  • در شهر یا شهرک جدید چقدر امکان تهیه مسکن به آسانی وجود دارد؟

در نهایت اگر اولویت های خود را تشخیص دهید و پاسخ های معقول به آنها بدهید سپس می توانید خیلی بهتر در مورد جابه جایی و زمان مناسب آن و همینطور بهترین کار برای خود و خانواده  تان تصمیم گیری کنید.

 

تحریریه دکوبوم

منبع: thespruce

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3744 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم