چگونه استودیو آپارتمان خود را بزرگتر و کاربردی نمایید !

اگر شما در حال حاضر ساکن یک استودیو آپارتمان هستید، احتمالا با چالش ها و محدودیت های آن درگیر بوده اید در این موارد گاهی خصوصی سازی دشوار و پر هزینه است و خرید مبلمان و اقلام دکوری و همینطور سازماندهی فضاهای موجود متناسب با نیازها مبارزه ای بزرگ محسوب می شود. اما خبر خوب این است که همه این مشکلات را می توان با استفاده از نکته ها، ترفندها و ایده های خلاقانه، بسیار کاربردی و شیک طراحی کرد. با نکات کاربردی در ادامه با دکوبوم همراه باشید …

از ایده های تزئینی ساده و کاربردی  استفاده کنید!

اگر در به کارگیری ایده های تزئینی و دکوری افراط شود احساس آشفتگی در فضاهای کوچک ایجاد می شود اما می توانید آن ها را ساماندهی کرده و با ایده های جذاب و یا چیدمان مناسب اقلام ساده مانند چیدمان کتاب های آشفته به تفکیک رنگ و در قفسه های منظم  علاوه بر افزودن سادگی، از اقلام کاربردی به عنوان دکور استفاده نمایید که این راهکاری ساده برای افزایش تعال بصری و شیک تر نمودن دکوراسیون در فضاهای کوچک محسوب می شود.

استفاده حداکثری از نور طبیعی

نور طبیعی می تواند برای هر فضایی معجزه گر باشد  به خصوص در فضاهای کوچک این اثر چند برابر می باشد و لازم است اگر برای تفکیک حوزه های مختلف در استودیو آپارتمان های کوچک از پارتیشن  استفاده می شود  نور را در نظر گرفته و حتی الامکان از پارتیشن هایی که نور را عبور می دهند بهره گیرید تا مانع از دید و انتقال نور به قسمت های دیگر نشود.

از ایده های خلاقانه غافل نشوید!

بی نهایت گزینه انتخابی برای روش های ذخیره سازی در فضاهای کوچک وجود دارد که با به کارگیری خلاقیت و ایده های نو می توانید راهکاری متناسب با فضاها و مبلمان موجود منزل یافته و فضایی اضافی با ارائه ترفندهای هوشمندانه دکوراسیونی به منزل بیافزایید.

نظم و سازماندهی متناسب

سازمان دهی و طبقه بندی  بهترین دوست شما در آپارتمان های کوچک است که علاوه بر مرتب نشان دادن فضا و جلوگیری از آشفتگی  راهی برای استفاده بهینه از فضاهای موجود بوده و راهکاری برای دردسر گم کردن اقلام مورد نیاز حاصل از شلوغی و عدم سازماندهی مناسب می باشد.

استفاده از آینه ها

آینه در میکرو آپارتمان ها جادویی است که با ایجاد خطای دید بصری  فضا را بزرگتر نشان می دهد و البته بایستی به تناسبات اهمیت داده و در آن زیاده روی نشود.

از قفسه های باز بهره گیرید….

کمبود کمد از چالش های بزرگ در فضاهای کوچک است و اگر کمد های زیادی حتی به صورت سفارشی به منزل اضافه شود ممکن است فضای زیادی را اشغال کرده و سبب خفگی فضا شود از این رو بهتر است با رعایت نظم و طبقه بندی از قفسه های باز استفاده کرده که نسبتا آسان و مقرون به صرفه است و با نگاه می توانید آنچه مورد نیاز است را پیدا کرده فقط  در این موارد چیدمان و دسته بندی منظم از اولویت زیادی برخوردار است.

از مبلمان چندمنظوره استفاده کنید!

امکان شخصی سازی به دلیل در برداشتن هزینه بالا گاهی ممکن نمی باشد به همین سبب با استفاده از مبلمان چندمنظوره می توان با اشغال فضای کمتر عملکرد فضا را بیشتر نمود.

تحریریه دکوبوم

منبع: thespruce

امتیاز دهید post

۲ نظرات

  • ناشناس فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ در ۰۸:۴۳

    اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه
    راهنماییم کنید؟

    پاسخ
  • شیما محتشمی فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ در ۱۰:۲۹

    خیلی خوب و کاربردی??

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

2614 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم