راهنمای استفاده از پالت رنگی مناسب در دکوراسیون

به دلیل اهمیت کاربرد رنگ ها و تاثیرات مهم آن ها بر دکوراسیون ،انتخاب رنگ یکی از چالش های طراحی داخلی محسوب می شود در واقع راهکارهای زیادی برای انتخاب ترکیب رنگ ها در دکوراسیون وجود دارد در ادامه با دکوبوم با مراحل ساده یکی از این راهکارها در انتخاب پالت رنگی دکوراسیون برای قسمت های مختلف همراه باشید….

برای شروع  ابتدا سبک و تم مورد علاقه و مورد نیاز خود را در دکوراسیون انتخاب کنید این سبک می تواند سبکی رسمی و یا غیر رسمی باشد.

بعد از انتخاب سبک و تم مورد نظر  اگر از دسته افرادی هستید که انتخاب رنگ ها به تنهایی برایتان دشوار است و یا علاقه به افزودن طرح و بافت به دکوراسیون دارید می توانید پارچه ای با طرح  و رنگ مورد سلیقه خود را که دارای سه رنگ یا بیشتر باشد و یا دو پارچه را به عنوان مرجع و راهنمای خود انتخاب کنید.

رنگ پس زمینه و روشن ترین رنگ زمینه پارچه می تواند ایده خوبی برای رنگ دیوار باشد.

تم رنگی متوسطی ​​از پارچه را  می توانید برای کف و قطعات بزرگ مبلمان انتخاب کنید که بقیه اجزای لوازم داخلی نیز می تواند در هماهنگی با رنگ های پارچه به کار روند.

از درخشان ترین رنگ های پارچه انتخابی برای لوازم جانبی و اکسسوری ها مانند  ملافه، قاب عکس ها و بالش های تزئینی استفاده کنید.

پارچه مرجع خود را حداقل در سه قسمت از دکوراسیون به کار ببرید.

در مرحله بعد می توانید از پارچه های هماهنگ در مقیاس های دیگر (بزرگتر یا کوچکتر) به عنوان رنگ های تاکیدی بر روی صندلی ها، بالشتک های تزئینی استفاده نمایید.

بعد از به کارگیری رنگ ها طبق مراحل گفته شده برای ایجاد تعادل در فضا می توانید از تکرار رنگ ها به طور مساوی در اتاق و در حداقل ۳ مکان استفاده کنید.

در حالت کلی تقسیم رنگ های مورد نظر به تقریبا ۶۰٪ از اتاق در پس زمینه (سبک ترین) رنگ، ۳۰٪ از رنگ متوسط و ۱۰٪ در روشن ترین  و یا رنگ های تاکیدی قانونی بسیار اثربخش برای استفاده از رنگ ها در دکوراسیون می باشد.

تحریریه دکوبوم

منبع:.thespruce

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3460 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم