دکوراسیون داخلی منزل با رنگ های سرد، چرا و چگونه ؟

در دایره رنگ رنگ های سبز، بنفش و آبی از رنگ های سرد محسوب می شوند که این رنگ ها از آنجا که باعث کاهش سرعت تنفس، آرامش ماهیچه ها، کاهش فشار خون و دمای بدن می شوند ،احساس آرامش ایجاد کرده و از این سو مزایای زیادی برای تزئین دکوراسیون با این رنگ ها وجود دارد.

این رنگ ها در بدن با ایجاد احساسی”خنک کننده” تاثیر می گذارند. رنگ های سرد آب و آسمان را تداعی کرده و دلیل ایجاد آرامش برای استفاده در اتاق خواب و مناطقی که نیاز به آرامش دارند کاربرد دارند.

رنگ های خنثی اغلب باعث می شوند تا فضاهای کوچک بزرگتر به نظر برسند و رنگ های سرد اغلب در اتاق هایی با مقدار زیادی نور گرم و طبیعی می تواند بسیار تاثیر گذار و انتخاب خوبی محسوب شود.

اگر پالت رنگی که در فضا استفاده می کنید خیلی از رنگ های سرد خنثی استفاده شده برای جلوگیری از یکنواختی و برای یجاد تعادل از یک یا دو رنگ گرم استفاده کنید. برای انتخاب بهترین ها، می توانید از رنگ های انتهای مخالف چرخه رنگ انتخاب کنید. برای مثال، رنگ سرد بنفش با زرد یا نارنجی روشن که از رنگ های گرم محسوب می شود می تواند انتخاب مناسبی باشد.

رنگ های خنثی اغلب در خانه هایی با سبک معاصر به خوبی کار می کنند، اما برای اجتناب از بیش از حد رسمی شدن فضا سعی کنید بعضی از رنگ های گرم تر به عنوان رنگ های تاکیدی استفاه کنید .

اگرچه همه خواستار آرامش در خانه هستند اما اگر یک شخصیت بسیار پر جنب و جوش دارید ، یک تک رنگ غالب ممکن است ایده خوبی برای شما محسوب نشود در این صورت رنگ های سرد را به عنوان رنگ های تاکیدی و از رنگ های گرم به عنوان رنگ های غالب در منزل استفاده نمایید.

سفید، سیاه و سفید، خاکستری، می توانند به خوبی در یک طرح رنگی خنثی کار کنند و بسته به رنگ های انتخابی برای اجزای مختلف  رنگ سرد می تواند رنگ دیواری عالی و تم های گرم تر با استفاده در  اجزایی مانند کفپوش های چوبی و مبلمان  می توانند فضا را  به خوبی متعادل سازند.

طیف و تناژهای رنگی با رنگدانه های متفاوت تفاوت های ظریفی در رنگ ها ایجاد می کنند و از سوی دیگر به دلیل تم های رنگی و ابعاد فضا و میزان نور می تواند  هر رنگی در خانه شما متفاوت از فروشگاه باشد به همین سبب برای جلوگیری از صرف هزینه زیاد و دوباره کاری بهتر است از نمونه رنگ ها استفاده و از انتخاب خود اطمینان حاصل نمایید.

تحریریه دکوبوم

منبع:thespruce

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    8390 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم