طراحی داخلی منحصر به فرد مهد کودک و پیش دبستانی

قبل از بازسازی کلاس در طبقه اول از فضای عبور و مرور مجزا و به آن مرتبط نبوده است همچنین طبقه دوم راهرو بدون نور و کلاس های درس فضایی خسته کننده و ضعیف ایجاد کرده بود که به نظر سالنی بزرگ، خالی و ترسناک می رسید .

بعد از بازسازی کلاس های طبقه دوم تغییر کرده و فضاهای منفی حذف  شده است و نور به عنوان عنصری ضروری در فضا به کار رفته است.  سپس، بر اساس مطالعات عمیق در مورد ویژگی های رفتاری کودکان و نیاز آنها به به فعالیت و بازی و جست و خیز برای بهبود روند رشدی  پانل پارتیشن بین راهرو و کلاس را ضخیم تر ساخته و آن را به مکانی چند منظوره ای با نورپردازی برای فعالیت و بازی های کودکان و ذخیره سازی وسایل کمک آموزشی تبدیل کرده است.

پنجره های کف تا سقف در یک طرف راهرو نه تنها چشم انداز و نمایی منحصر به فرد را در ساختمان معرفی کرده، بلکه سبک دکوراسیونی متفاوت در ساختمان برای آموزش و پرورش و رشد کودکان به فضا افزوده است.

پنجره های قوسی را در بالا و پایین دیوار علاوه بر زیبایی حس کنجکاوی کودکان و خلاقیت آن ها را تقویت می کند .

سالن خالی چندمنظوره از ویژگی های اصلی این مجموعه بعد از بازسازی محسوب می شود. که هدف از آن افزایش حرکت و پویایی ضمن ارتقا علاقه کودکان برای ماندن و فعالیت در فضا است.

استفاده از متریال چوب  علاوه بر ایجاد احساسی طبیعی یادآور خانه ای درختی است که در کنار آن استخر توپ های آبی رنگ که از کانسپت دریا  گرفته شده  و نوارهای آبی رنگ سقف که مانند آسمان سققف را پوشانده  از دیگر ویژگی های  مفهومی  طراحی فضا محسوب می شود که در واقع نور خورشید، آسمان، دریا، جنگل و قلعه، که به شکل انتزاعی در فضا شکل گرفته اند سبب افزایش احساسات مثبت و کودکانه در آنها می شود.

 

تحریریه دکوبوم

منبع: retaildesignblog

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    5684 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم