ترفندهای ایجاد فضای چند منظوره در دکوراسیون منزل

برای استفاده  از فضاهای منزل به ویژه در فضاهای کوچک و محدود شاید اولین چیزی که به ذهن آید عوض کردن خانه باشد اما دردسر ها و صرف هزینه از مشکلات  تعویض خانه محسوب می شود راه دیگری هم وجود دارد تا بتوانید از فضاهای در اختیار بیشترین استفاده را ببریم و چند کاربردی کردن راهکاری مشکل گشا برای این منظور محسوب می شود:

چگونه فضایی چند کاربردی بیافرینیم؟

نکته بسیار مهم و از اولویت های طراحی، اهمیت و توجه به سبک زندگی و عادت هایتان می باشید و این موضوع که اجازه دهید سبک دکوراسیون ،چیدمان و مبلمان از این سبک زندگی تابعیت نماید پس برای شروع فهرستی از تمامی نیازهایتان تهیه کنید گام بعدی تعیین چگونگی برآورده شدن نیاز ها و خواسته هایتان است پس تا جایی که ممکن است سعی کنید از خود سوال کنید  هر فضا علاوه بر کاربرد اصلی چه کاربرد های ممکن دیگری افزون بر آن می تواند داشته باشد و نکته بعدی این است که بیاندیشید که با توجه به این کاربرد اضافه چگونه می توانید فضا را جداسازی کنید.

  • کاربرد بیشتر از اتاق های کم کاربرد

بهترین فضاها را برای تبدیل به فضاهای چند کاربردی برگزینید  از مناسب ترین فضاها اتاقی است که در خانه از آن کمترین استفاده را می برید  برای مثال اتاق غذاخوری مهمان که فقط در مواقع محدود و مناسبت های خاص استفاده می شود می توان به عنوان اتاق کار یا مطالعه نیز بهره برد.

  • کنج ها و گوشه ها

فضاهای زیر پله، کنج های فرورفته و گوشه ای فضا قسمت های بی کاربردی هستند که به دلیل محدودیت ها بلا استفاده مانده اند اما می توانید با طراحی هوشمندانه به بهترین شکل از آن ها استفاده نمایید .

  • انعطاف پذیر باشید

از وسایل چند عملکردی در دکوراسیون خانه استفاده کنید وسایلی که می توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند مانند مبل های راحتی تخت خواب شو و یا پله هایی که مکانی برای ذخیره سازی در آن ها نهفته است.

  • یک چیز برای همه و همه برای یک چیز

در دکوراسیون فضاهای چندکاربردی پیشنهاد می کنیم برای قسمت ورودی فضا سبک و رنگ های شاخصی را انتخاب و اجرا کنید سپس برای قسمت هایی که کاربرد متفاوت دیگری دارند رنگ های دیگری استفاده کنیدو فراموش نکنید که المان های به کار رفته در تمامی قسمت ها با هم هماهنگ باشند تا انسجامی چشم نواز ایجاد کنند از این طریق بدون استفاده از المان ها هوشمندانه فضا را از نظر بصری مجزا ساخته اید.

  • تعیین دقیق حوزه های منزل

در فضاهای چند کاربردی کار مهمی که باید انجام دهید این است که باید بخش های گوناگون یک فضا را که هریک کاربردی  ویژه دارند به روشنی و با وسایلی کاملا مرتبط تعیین و از قسمت های دیگر مجزا سازید.

  • کوچکتر فکر کنید!

فضا را با شمار زیادی از وسایل جاگیر و بزرگ پر و شلوغ نکنید از مبلمان کمتر و ظریف تر استفاده کنید تا جلوه زیباتری به فضا بخشیده و فضا را کاربردی تر نماید  استفاده از مبلمان و میز های تاشو و کمجا نیز می تواند ایده خوبی محسوب شود.

تحریریه دکوبوم

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2656 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم