۱۰ پیشنهاد کاربردی از زبان طراحان داخلی!

در حالی که طراحی داخلی کاری رویایی به نظر می رسد و طراحان داخلی به عنوان افرادی که رویاهای کاربران را با طراحی متناسب از طریق دانش و تجربه متجلی می سازند مطرح می شوند اما در بیشتر موارد بسیاری از مردم نسبت به این حرفه آشنایی و نسبت به خدمات قابل ارائه شناخت کمی دارند در ادامه با دکوبوم با ۱۰ نکته و پیشنهاد از زبان طراحان داخلی همراه باشید….

۱.جمع آوری ایده های الهام بخش برای طراحی

نکته مهم هنگام بازدید از وب سایت ها برای ایده گرفتن طراحی دکوراسیون این موضوع است که با دیدن تصاویر الهام بخش و مورد علاقه خود حتما میزان بودجه مورد نظر و عملکرد و کارایی فضا و از همه مهمتر سبک و ابعاد فضای خود را در نظر گرفته و سپس سعی کنید آن ایده را در دکوراسیون خود پیاده نمایید زیرا بعضی تصاویر و سبک های دکوراسیون بسیار زیبا به نظر می رسند اما به این دلیل که با دیگر اجزای دکوراسیون مطابقت ندارند و یا هزینه بسیاری زیادی می طلبند نه تنها ناقص باقی می مانند بلکه جلوه دیگر اجزا را نیز از بین می برند پس مهمترین نکته در انتخاب ایده های الهام بخش توجه به هماهنگی به دکوراسیون و نیاز های کاربران می باشد.

۲ .بر طبق برنامه ریزی عمل کنید !

قبل از شروع تخریب یا ساخت و ساز حتما در اسرع وقت شروع به برنامه ریزی نمایید.

۳.به طراح داخلی خود اعتماد کنید!

طراحان داخلی حرفه ای نه تنها به شما کمک می کنند رنگ مناسبی را انتخاب کنید، آنها برای بهبود عملکرد و بهبود کیفیت طراحی آموزش دیده و به شما در تصمیم گیری و برنامه ریزی نه تنها برای رسیدن به اهداف زیباشناختی بلکه برای ارتقاء کیفیت و برانگیختن مثبت احساس کاربران از فضا، عملکرد، تعادل، مقیاس، ملاحظات لمسی، ایمنی کمک خواهند کرد.

۴. ارتباط برقرار کنید

طراحان چگونگی لایه بندی آیتم ها و عناصر را برای رسیدن به طراحی یکپارچه درک می کنند. پس نیاز های خود را در نظر گرفته و با طراح صادق باشید و به آنها اطمینان کنید تا طراحی متناسبی برایتان انجام دهند.

۵. تجسم خلاق

قبل از اینکه دیوارها یا مبلمان انتخاب شده باشد طراح فضای نهایی طراحی شده و دکوراسیون را  تجسم می کند و انتخاب های ذهنی او می تواند دکوراسیون را تحت تاثیر قرار دهد اگر شما چنین دید و قدرتی برای تجسم دکوراسیون در در آینده با اجزای انتخابی و طرح ها ندارید اعتماد به طراح امری ضروری برای گرفتن بهترین نتیجه است.

۶. درباره بودجه واقع بین باشید.

قبل از طراحی باید یک بودجه واقع بینانه داشته باشید و واقع ببینی به این معنا نیست که باید هزینه ای نجومی در نظر بگیرید  اما بسیار مهم است که براساس واقعیت ها و بودجه در نظرگرفته شده و یا قیمت های موجود روز بازار تصمیم بگیرید و بسیار دقیق برای آن لیست برداری و محاسبه نمایید و با کمک طراح از طریق اولویت بندی، دکوراسیونی موفق را سازماندهی نمایید.

۷. به طراح درباره بودجه خود اطلاع دهید

یکی از مشکلات طراحان این موضوع است که در اکثر موارد افراد از گزارش نسبت به بودجه در نظر گرفته برای طراحی یا بازسازی خجالت می کشند در صورتیکه طراح با دانستن بودجه، ایده ها و خدماتی متناسب با نیاز های مشتری ارائه می دهد اگرچه میزان هزینه در دکوراسیون اهمیت دارد اما با بودجه محدود نیز طراح می تواند الویت ها را سنجیده و نیاز های کاربران را با بودجه مورد نظر تا حد زیادی پوشش دهد.

۸. با طراحی غلط و نا متناسب حس مکان را از بین نبرید !

دکوراسیون را به نحوی طراحی نمایید تا حس مکان آن درست باشد و سبک طراحی با واقعیت زندگی شما چه از نظر فرهنگی و سبک خود خانه، محل جغرافیایی یا شیوه زندگی مرتبط باشد زیرا اگر چنین نباشد نتایج ظاهری و بی اهمیت خواهد بود حتی اگر زیبا باشد طراحی صحیحی محسوب نمی شود

۹.به دکوراسیون معنا ببخشید !

در طراحی دکوراسیون در هر فضایی باید اشیایی موجود باشد که برای هر شخصی معنی دار باشد اما در اغلب موارد کاربران احساس می کنند اگر از اشیاء قدیمی در دکوراسیون استفاده شود طراحی را خراب می کنند در صورتیکه همین المان ها و اشیاء کوچک معنی دار در دکوراسیون هستند که مفاهیم احساسی و  دلبستگی را در فضا ایجاد می کند و هویتی منحصر به فرد به فضا می بخشند.

۱۰ . با خود صادق باشید…

درباره طرح و دکوراسیون خانه ای که می خواهید در آن زندگی کنید با خود صادق باشید زیرا این صحنه ای است که روزانه با آن مواجه هستید و اگر مطابق با سلیقه خود شما نباشد و یا صرفا تقلید از دیگران باشد می تواند بر زندگی و عملکرد شما در زندگی نیز اثر منفی بگذارد.

تحریریه دکوبوم

منبع: styleathome

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2149 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم