راهکارهای دکوبوم برای استفاده از پترن راه راه در دکوراسیون!

چه در خانه ای با سبک سنتی و یا کاملا مدرن و معاصر زندگی کنید، تزئین با پترن راه راه، راهکار بسیار خوبی برای نگاهی تازه به دکوراسیون است که با افزودن طرح به فضا مانند دکوراتوری به فضا نظم خاصی بخشیده و با به کارگیری طرحی شارپ جلوه منزل را بیشتر می کند از همه مهمتر، نوارهای راه راه به زیبایی با طرح های صلب تر ، گلها و الگوهای دیگر ترکیب می شوند، یعنی می توانند در هر جایی استفاده شوند.

پترن راه راه در دکوراسیون

یکی از بهترین مزایای پترن راه راه همه کاره بودن آن هاست آنها را می توان با تمی روشن و پررنگ در فضایی کلاسیک یا مدرن و در ابعاد و فرم های افقی و عمودی استفاه نمود و برای اینکار می توان از فضای موجود به عنوان راهنما استفاده کرد.

همانطور که گفته شد از پترن راه راه می توان در هر جایی استفاده نمود برای مثال: دیوارها، بالشتک ها و کوسن ها، فرش، سقف، قاب های پنجره، پرده، ملافه و …

پترن راه راه در دکوراسیون

پترن راه راه در دکوراسیون

راه راه عمودی یا افقی؟

نوارهای عمودی خطای دیدی در ارتفاع ایجاد می کنند و بنابراین سقف ها بالاتر از آنچه واقعا هستند ظاهر می شود. طرح رنگ ها با تنالیته روشن (مانند خامه با رنگ سفید، مات و براق و یا تمی از همان رنگ) تمی لطیف وکلاسیک و زیبا به فضا می بخشند و رنگ های شارپ و پررنگ تر با افزودن تضاد دید را بیشتر روی خود متمرکز می نمایند.

پترن راه راه در دکوراسیون

راه راه های افقی کمی کوچکتر و مدرن تر از نوارهای عمودی هستند. آنها اتاق ها را وسیع تر جلوه گر می کنند و می توانند فضاها را عریض تر کنند. خطوط افقی در انواع رنگ ها و عرض ها استفاده می شوند و احساسی جسورانه، سرگرم کننده، و تازه به منزل می بخشند!

نکاتی برای تزئینات با پترن راه راه

اگر در قسمت های مختلف از راه راه استفاده می کنید سعی نمایید از به کارگیری رنگ ها و پترن های پیچیده و شلوغ بپرهیزید زیرا راه راه چه به صورت افقی و چه عمودی به اندازه کافی گرافیک بصری تاثیرگذاری ایجاد می کند بنابراین مهم است که حتی در راه راه ها از رنگ ها و طرح های مشابه و هم خانواده استفاده کنید!

از رنگ های قوی و پررنگ در مناطق کوچک استفاده کنید زیرا در فضاهای کوچک به دلیل محدودیت در تنوع بصری اگر از رنگ های مناسب نیز استفاده نشود خسته کننده یا کسالت بار خواهد شد!

پترن راه راه در دکوراسیون

مطمئن شوید که راه راه ها در قسمت هایی به کار می روند که با عناصر طراحی کمتری پر می شوند اگر دیوارهای راه راه دارید، ممکن است مبلمان موردنیاز شما کمتر باشد سعی کنید به چشم استراحت دهید و در چیدمان برای تعادل بصری ترکیب مناسبی انتخاب کنید.

پترن راه راه در دکوراسیون

هنگام تزئین با پترن راه راه، اندازه اتاق را در نظر بگیرید. هرچه اتاق بزرگتر باشد، باید تعداد نوارهای راه راه بیشتر باشند (هنگام استفاده در دیوارها). نوار های نازک می توانند در یک اتاق بزرگ بیش از حد پررنگ شوند، در حالی که نوار های گسترده می توانند تاثیر خود را در یک فضای کوچک از دست بدهند.

پترن راه راه در دکوراسیون

استفاده از نوارهای صاف و براق تکنیکی جسورانه است که می تواند عمق و بعد به فضا بخشیده که برای فضاهای کلاسیک ایده ای ظریف با معیارهای سنتی تر می باشد.

پترن راه راه در دکوراسیون

مخلوط کردن راه راه های افقی عریض و لاغر وایده خوبی برای دیوار فضاهایی با پلان بازتر و اتاق کودکان می باشد که جذابیت را در فضا بیشتر می نماید.

پترن راه راه در دکوراسیون

فرش نیز المانی در دکوراسیون محسوب می شود که عنصر گرافیکی عالی برای ایجاد تغییرات در فضاست و می توان پترن راه راه را در قسمت هایی از فرش یا حصیر یا  پادری ها به کار برد.

حتی اگر پترن راه راه طرحی است که به آن علاقه دارید اما در فضاهای بزرگ چشم شما را آزار می دهد می توانید در قسمت های کوچکتر مانند گلدان راه راه، لامپ آویز یا یک عنصر تزئینی دیگر از آن استفاده کنید.

پترن راه راه در دکوراسیون

تحریریه دکوبوم

منبع:thespruce

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    5578 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم