طراحی دفترکار

تاثیر استفاده از لوگو شرکت در طراحی داخلی فضای اداری

سبک های طراحی داخلی جدید و خلاقانه متنوعی ظهور کرده و طراحی منازل را دستخوش تغییر و تحول می کنند و اما دفاتر، شرکت ها و فضاهای اداری نیز از این تغییرات بی بهره نمانده اند؛ تغییراتی که صد البته مثبت و کاربردی هستند و بر اساس روانشناسی محیط کاری بدست آمده اند. بسیاری از ما نیمی از زندگی روزمره مان را در محیط های اداری می گذرانیم. به همین دلیل طراحی دکوراسیون و فضای این محیط ها که رفته رفته به خانه دوم ما تبدیل شده اند دارای اهمیت زیادی می باشند. این تغییرات اثرات مثبتی بر میزان فعالیت،انگیزه،بازدهی و راندمان شرکت و کارکنان آن میگذارد،همچنین شرکتی که فضای آن توسط متخصصان طراحی شده است و اصول و نکات لازم را رعایت کرده است تاثیر مثبتی بر ارباب رجوع خواهد داشت.

اولین و مهمترین نکته در طراحی محیط،اداری، در نظر گرفتن متراژ فضا و تعداد کارمندان است. همچنین میزان ارتباط کارمندان با یکدیگر و اهمیت این ارتباط هم نکته دیگری است که می تواند عامل تعیین کننده ای برای مدیریت فضا باشد. برای این منظور و در جهت رسیدن به حداکثر بازدهی لازم است با حفظ حریم کارمندان، آرامش و تمرکز آنان تامین شود.

طراحی دفترکار WIX.COM

دفتر کار شرکت wix.com، در حوزه ی امور مرتبط با توسعه وب در میامی فلوریدا فعالیت میکند طراحی و اجرا شده است.دفترکار wix.com  به منظور افزایش انرژی و پتانسیل کارکنان که قبلتر در اینباره صحبت کردیم طراحی و دیزاین شده است.در فضا های کاری و اتاق ها با استفاده از نیمکت های الکترونیک که نزدیک پنجره قرار داده شده کارکنان میتوانند از منظره طبیعی بسیار زیبا شهر لذت ببرند و همچنین نور که عامل بسیار مهمی بر شادابی و نشاط افراد است دسترسی داشته باشند.سالن هایی برای کارکنان طراحی شده است که میتوانند در آن استراحت کنند همچنین میتوانند سوالات و درخواست های فنی را روزانه تک به تک پاسخ بدهند.

دکوراسیون شرکت

مرکز تجمع شرکت wix سالنی است  که بالاتر درباره آن صحبت کردیم و شرکت برای کارکنانش فراهم کرده و وعده ی صبحانه و شام در آنجا سرو می شود.اتاق چند منظوره مجاور نیز اتاقی برای بازی،ریلکس کردن،شنا کردن،فیلم دیدن یا شرکت در کلاس یوگا است که  برای کارکنان طراحی شده که بتوانند در آنجا اوقات استراحت خود را بگذرانند.جزئیات این طراحی شامل کف بتنی جلا داده شده و سقف کاذب باز است.

اهمیت رنگ و روشنایی در محیط اداری

نکته مهم دیگر که نباید از آن غافل شد، تامین روشنایی کافی محیط اداری است. محیط هایی که از روشنایی کافی برخوردار نیستند منجر به ایجاد حس خستگی در کارمندان شده که نتیجه آن بازدهی کمتر خواهد بود. برای دستیابی به نور کافی و مناسب می توان علاوه بر روشنایی های معمول از انواع نورپردازی های مخفی نیز استفاده کرد. این کار زیبایی فضا را هم بیشتر می کند.

موضوع قابل بحث دیگر، مساله رنگ و اهمیت آن در یک محیط اداری است. همانطور که می دانید رنگ ها و طیف های گوناگون، دارای تاثیرات مختلفی بر روح و روان افراد هستند که انتخاب هوشمندانه آن ها در محیط های اداری می تواند در روحیه و کارآیی کارمندان اثر گذار باشد. برای مثال استفاده از رنگ های روشن در فضاهای کم نورتر و کوچکتر می تواند به وسیله بازتاب نور موجب القاء فضایی بزرگتر و روشن تر شود.

دکوراسیون داخلی شرکت

رنگ های به کار برده شده در این شرکت

چوب با تناژ رنگ روشن به همراه رنگ زرد،سبز،نارنجی و آبی باعث ایجا فضایی با احساس گرمسیری شده است.در قسمت پذیرش شرکت،نوسانات رنگ سبز روشن وجود دارد،نیمکت هایی به رنگ نارنجی،مکعب های مستطیلی که به راحتی قابل جابجا شدن هستند و در هرجایی از دفتر میتوان قرار داد.

دکوراسیون شرکت

استفاده از لوگو در طراحی

برای برقراری ارتباط ما بین طراحی و نام شرکت از نام خود شرکت؛ wix  استفاده شده است،با استفاده از الگوی و نوار های رنگی طرح x  بر کف زمین ایجاد شده است.سقف جالب سالن استراحت که با نور حرف X  را طراحی و اجرا نموده اند بر زیبایی دفترکار افزوده است.قسمت ورودی این شرکت با دیوار چوبی با طرحی مورب که در آن لوگو و اسم شرکت با رنگ سبز و گیاهان طراحی شده است.

طراحی دفترکار

تحریریه دکوبوم

منبع:retaildesignblog.net

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3678 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم