ویدیو : نوآوری در بازسازی دکوراسیون تراس ساختمان

نوسازی یا بازسازی ساختمان (Renovation)، مفهومی دیرینه در کشورمان دارد. بررسی ها حاکی از آن هستند که از عصر ایران باستان، نوسازی و بازسازی خانه در ایران عملی بسیار مرسوم بوده است و سنت خانه تکانی که هرساله احیا می گردد نیز ریشه در آداب و رسوم آن زمان دارد. جدا از این مسئله، امروزه بازسازی ساختمان و یا نوسازی آن در سراسر دنیا عملی کاملا مرسوم شناخته می شود. در ایران نیز آپارتمان ها هرازگاهی آن حالت زیبا و جذاب اولیه خود را از دست داده و بسیار خسته کننده می شوند. در این موارد می بایست بازسازی آپارتمان و یا همان بازسازی منزل به صورتی حرفه ای صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان

با این تفاسیر در شرایط کنونی کشورمان با توجه به حجم عظیم ساخت و ساز صورت گرفته در دهه گذشته، نیاز به بازسازی ساختمان و یا بازسازی آپارتمان بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود. ضمن این که در کشور در حال حاضر، ساختمان ها برای عمر مفید ۵۰ سال طراحی می گردند اما متاسفانه به علت ضعف در کیفیت اجرا، قبل از رسیدن به ۳۰ سالگی به بازسازی ساختمان نیاز پیدا می کنند. بنابراین بازسازی منزل در ایران از اهمیتی فوق العاده نسبت به سایر کشورها برخودار می باشد.

نکته مهم دیگر نیز بعد اقتصادی مسئله بازسازی منزل است. چرا که در واقع شما با یک حساب سرانگشتی درخواهید یافت که هزینه بازسازی ساختمان، تا حد قابل توجهی پایین تر از هزینه ساخت ساختمان جدید می باشد.

درتعیین بودجه واقع‌گرا باشید

تعیین بودجه قبل از شروع بازسازی خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نمی توانید از پس مخارج پروژه بربیایید شروع کردن آن منطقی نیست. در مورد توانایی مالی خود صادق باشید و بودجه ی واقعی خود را روی کاغذ بنویسید. سپس ۹۰ درصد بودجه را به بازسازی اختصاص دهید و ۱۰ درصد آن را برای مخارج پیش بینی نشده نگاه دارید.

طراحی

حالا که بودجه ی کار را تعیین کرده‌اید و ایده ی نوسازی را هم دارید، وقت آن رسیده که نوسازی مورد نظر خود را طراحی کنید. این مرحله به برنامه‌ریزی و زمان نیاز دارد. نباید در طراحی عجله کرد. برای این کار زمان بگذارید و فهرستی از اهداف و نیازهای پروژه ی نوسازی خود تهیه کنید. وقتی از نیازهای خود فهرست داشته باشید می توانید کمی تحقیق کنید و سپس به یک طرح مشخص برسید. اگر می خواهید پروژه ی بازسازی سنجیده ای داشته باشید بهتر است با یک معمار یا طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید.

می توانید طرح های خوب زیادی را از اینترنت و کتابچه‌های طراحی دکوراسیون داخلی پیدا کنید. حتی اگر برای به انجام رساندن طرح خود، یک متخصص طراحی دکوراسیون داخلی  استخدام کنید، صرف زمان برای شروع سنجیده ی اجرای طرح می تواند مخارج شما را کاهش دهد‍.


کلیه عوامل بالا سبب می شود که بازسازی ساختمان، گزینه ای کلیدی و مهم محسوب شده و امروزه در سطح جهان ، به عنوان یک خدمات شناخته شده برای هر نوع ساختمان در حال اجرا باشد. به علاوه انجام موارد مختلفی همچون مطالعات سازه ای و معماری در بازسازی ساختمان امری تخصصی بوده و می بایست توسط نیروهای ماهری که در این زمینه تاکنون فعالیت حرفه ای داشته اند، صورت پذیرد. چرا که هنر بازسازی منزل، انجام کار با پایین ترین هزینه بوده و این کار تنها از پیمانکاری باتجربه در این زمینه ساخته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: طراحی ساختمان

در ادامه دکوبوم ویدیو نمونه بازسازی تراس یک خانه را برای شما آماده کرده است تا با معجزه بازسازی به خوبی آشنا شوید.

تحریریه دکوبوم
امتیاز دهید post

۱ نظر

نظر خود را به اشتراک بگذارید

3962 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم