پیشنهادهای دکوبوم برای تزئین و طراحی اتاق مدیتیشن و مراقبه

 خانه بایستی محلی سرشار از آرامش، احساسات تسکین دهنده، و مکانی امن در میان یک دنیای پر سر و صدا باشد برای دکوراسیون خانه می توانید فضا را با اشیایی که دوست دارید، احاطه نمایید و از رنگ هایی که باعث احساس خوشبختی و یا از  المان هایی که خاطرات شاد را به ارمغان می آورد استفاده کنید.

با این وجود ممکن است در فضایی خانوادگی اعمال سلیقه یک نفر کمی خودخواهانه باشد اما قطعا می توانید یک گوشه مخصوص یا حتی اتاق کوچکی را برای از بین بردن احساسات استرس آور در نظر بگیرید و یا قسمتی از خانه را به این موضوع اختصاص دهید برای از بین بردن خستگی و تنش های روززانه، مدیتیشن یک راه عالی برای انجام این کار است تمرین مدیتیشن از طریق تمرکز، تنفس و پاک کردن ذهن شما محیط اطراف و جزئیات طراحی ذهنی شما را آرام و بهبود می بخشد.

در ادامه با مشاهده دکوراسیون حوزه هایی برای مدیتیشن و پیشنهادهایی برای طراحی این فضا با دکوبوم همراه باشید…..

دکور مینیمال

هنگامی که صحبت از فضای مدیتیشن به میان می آید برای ایجاد آرامش، فضاهای دارای سبک مینیمال با چیدمان ساده و خلوت می تواند گزینه خوبی برای آرامش فکر باشد می توانید با  کوسن های ساده، پاف و قالیچه های کوچک و شمع ها به آسانی در قسمت کوچکی از هر حوزه منزل فضایی را به خود اختصاص دهید.

شخصیت خود را در نظر بگیرید!

برای یک فضای مدیتیشن داشتن احساس خوب از اولویت ها محسوب می شود  و بسته به سبک زندگی و نیاز ها و سلایق می توان چیدمان های متفاوتی را انجام داد پس به داشتن احساس خوب  تمرکز کنید و چیدمان و طراحی فضا را کاملا بر اساس احساسات مثبت خود انجام دهید حتی اگر فضایی شلوغ  با چیدمان اقلام زیادی در کنار خود را می پسندید  زیرا این موضوع سبب می شود تا در حین مدیتیشن به چیزهای دیگری فکر نکنید.

رنگ های روشن را انتخاب کنید

اگرچه انتخاب سبک و نوع چیدمان فضا همانطور که در بالا گفته شد بسته به شخصیت افراد متغیر است اما معمولا برای فضاهای مدیتیشن رنگهای روشن و پرانرژی همینطور رنگ های پاستلی میتواند ایده ای مناسب باشد.

در صورت امکان فضای مدیتیشن را به فضای باز منتقل کنید!

برای کسب ارامش در صورت مهیا بودن فضای بیرونی و پاکی هوا و نبودن سر و صدا می توانید در  فضای باز به مدیتیشن بپردازید یا از مکان هایی دارای پنجره برای گردش هوا  استفاده کنید می توانید از صدای پرنده ها و باد، صدای بارش باران و مشاهده گیاهان لذت ببرید.

نور را فراموش نکنید!

 در دکوراسیون  هر فضایی نور آرامش بیشتری را به ارمغان می آورد می توانید در کنار پنجره ای با نور طبیعی با استفاده از یک فرش خز مصنوعی، پتو و ملحفه های بافته شده، نردبان کوچک و شمع ها مدیتیشن کنید.

سبک بوهمی

دکوراسیون بوهمین به طور طبیعی به فضای مدیتیشن کمک می کند. زیرا المان های طبیعی و راحتی موجود در این سبک گوشه ای دنج و فضایی آزاد به همراه صندلی چشم نواز، پارچه ها و چادرهای قبیله ای و بالشتک های طرحدار برای مدیتیشن ایجاد می نماید.

گرمی ، دنج و راحت بودن

تنها به چیدمان  و سبک طراحی توجه نکنید فراموش نکنید این منطقه بایستی از نطر نشستن و موقعیت قرارگیری بدن ،نور،رنگ و متریال ها و اکسسوری های به کار رفته برایتان آسایش و آرامش جسمی و روحی ایجاد کند و عملکرد این فضا و تطابق با احساسات شما از اولویت های اول طراحی محسوب می شود.

 تحریریه دکوبوم

منبع: thespruce

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    6625 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم