طراحی موزه هنر نورتون

معماران: CBT, Foster + Partners

موقعیت: ساحل غربی Palm، فلوریدا، آمریکا

دسته‌بندی: موزه

معماران طراح: Foster + Partners

معماران اجرایی: CBT

مساحت: ۱۲,۳۵۶ مترمربع

سال ساخت: ۲۰۱۹

سازندگان: ALPOLIC, Pilkington, Kvadrat

پس از سال‌ها برنامه‌ریزی، موزه‌ی هنر نورتون با یک بال جدید و باغ مجسمه‌ها که توسط Foster و شرکاء با مشارکت شرکت طراحی اهل بوستون به نام CBT طراحی شده‌اند، به روی عموم باز شد. بال جدید در قسمت غربی به طور کامل، موزه‌ی هنرهای نورتون را به کمپی به مساحت ۲.۵ هکتار تبدیل خواهد کرد که دسترس‌پذیری موزه و باز بودن آن را بهبود بخشیده و درعین‌حال منطق و گویایی اصلی ساختمان در طراحی سال ۱۹۴۱ را با قرار دادن ورودی جدید در طول خیابان اصلی بزرگراه Dixie جنوبی به آن باز می‌گرداند. این بال همچنین تجربه‌ی تعامل با هنر را از طریق تقویت روابط مابین ساختمان و چشم‌انداز، ارتقاء بخشیده به طوریکه یک فضای اجتماعی جدید برای اجتماع به وجود می‌آورد.

  

نورتون در سال ۱۹۴۱ به عنوان مجموعه‌ای زیبا از غرفه‌های یک طبقه و الهام گرفته شده از هنر Deco در اطراف یک حیاط مرکزی ساخته شد. توسعه‌های بعدی در این مکان موجب بر هم خوردن تقارن مربوط به قرارگیری اصلی شد و پیکربندی محوری آن را از طریق قراردهی مجدد ورودی اصلی در کنار ساختمان، تضعیف کرد. طرح جامع جدید با بیان مجدد شفافیت نحوه‌ی گردش اصلی، برقراری تعادل مابین ارتفاع‌های متفاوت ساختمان و معرفی گالری‌های نمایشگاهی و فضاهای آموزشی جدید به این مکان، موجب بازگشت پیوستگی پلان اصلی شد. علاوه بر فراهم کردن فضاهای گالری جدید، این طراحی به دقت لایه‌های مربوط به گسترش‌های متعاقب را کنار می‌زند تا بافت اصلی گالری‌های تاریخی آشکار گردد.

این کمپ اکنون تنظیمات خارجی بسیار پیش‌بینی شده‌ای را برای مجموعه‌های در حال رشد مجسمه‌ها فراهم کرده و روابط مابین ساختمان و چشم‌انداز را مستحکم‌تر می‌کند. تجربه‌ی ملاقات خارق‌العاده‌ای را با تمرکز زیادی بر اجتماع به وجود می‌آورد، درحالی‌که پایه‌گذار رشد در آینده به عنوان یکی از پیشروان موسسه‌های فرهنگی در فلوریدا خواهد بود.

یک ورودی جدید در سمت بزرگراه Dixie جنوبی به سمت غرب، رابطه‌ی موزه را با شهر، مجدداً تعریف می‌کند. یکی از پیشکسوتان اصلی که طراحی میدان ورودی جدید را به اطلاع رساند، یک درخت نمادین انجیر هندی است که در زمان ساخت موزه کاشته شده بود: منحنی‌های درخشان و جدید سقفی قسمت گسترش یافته در اطراف سایبان درخت، کل مجموعه را متحد می‌کند درحالی‌که بر میدان ورودی سایه می‌افکند. در پشت سایبان، سه غرفه‌ با ارتفاع‌های دوبل در میان گالری‌های با ارتفاع کم و بال سه طبقه‌ی موجود Nessel قرار می‌گیرند که این ترکیب را از طریق یک پالت گچ کاری سفید و با نوارهای افقی متحد می‌کند. غرفه‌ها میزبان سالن اجتماعات مدرن و تالار بزرگ هستند که قلب اجتماعی جدید برای اجتماع محلی خواهد بود: یک فضای مراسمات، مرکز آموزش، فروشگاه موزه و رستورانی که دارای صندلی‌های خارجی سایه‌دار با دید به سمت باغ است.

باغ، یک بخش جدایی‌ناپذیر از طرح کلی است که رابطه مابین ساختمان و چشم‌انداز را که دارای گونه‌های گیاهی غنی و متنوع فلوریدا است، تقویت می‌کند. با بهره جستن از آب‌وهوای فلوریدا، محوطه‌سازی باغ‌ها شامل درختان و گل‌های بومی بوده که مسیرهای پیاده‌روی سایه‌دار و محیط‌های صمیمی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورند تا از کارهای هنری لذت ببرند. متناسب با سایبان‌های درختان، پیش‌آمدگی‌های بزرگ و درختان قرار گرفته به صورت ردیف با سایه‌افکنی، اطمینان حاصل می‌کنند که جلوی نور شدید گرفته می‌شود، درحالی‌که نور مربوط به منطقه‌ی نیمه گرمسیری و مناظر سرسبز هنوز هم می‌توانند به عنوان بخشی از تجربه‌ی بازدیدکننده، لذت‌بخش باشند.

تحریریه دکوبوم

منبع:archdaily

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3378 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم