مبانی فنگ شویی باگوآ برای شروع

فنگ شویی علم و هنر باستانی است که بیش از سه هزار سال پیش در چین پایه گذاری شده است و در واقع آن را مهارت ایجاد تعادل میان انرژی های موجود برای ایجاد سلامتی و رویدادهای خوشایند می دانند.

 فنگ شویی از دو واژه فنگ به معنای باد  و شویی به معنای آب تشکیل شده است می توان گفت فنگ شویی در تعامل با جریان انرژی در محیط است و با پالایش و رفع انباشتگی مسیر مناسب برای حرکت نرم و روان انرژی ایجاد می کند.

فنگ شویی باگوا  یکی از ابزارهای اصلی مورد استفاده در فنگ شویی  برای تجزیه و تحلیل انرژی در هر فضا است، در این روش فنگ شویی هر جهت در نقشه باگوا دارای عنصر خاص  فنگ شویی ، جهت، رنگ فنگ شویی  و همچنین منطقه زندگی مرتبط با آن است این جهت ها جهت های هشتگانه است که منطقه مرکزی ناحیه نهم می باشد که  با عنصر زمین همراه است و در داخل خود انرژی تمام ۸ منطقه bagua را شامل می شود. این مناطق به قرار زیر هستند:

منطقه شمال باگوا

حوزه زندگی:  شغل

عنصر فنگ شویی:  آب

رنگ: آبی و سیاه

منطقه شمال غربی باگوا

حوزه زندگی:  رشد روحانی

عنصر فنگ شویی:  زمین

رنگ: بژ، سبک زرد، و شنی / زمین

منطقه باگوا شرقی

منطقه زندگی:  بهداشت و خانواده

عنصر فنگ شویی:  چوب

رنگ: قهوه ای و سبز

منطقه جنوب غربی باگوا

منطقه زندگی:  پول و فراوانی

عنصر فنگ شویی:  چوب

رنگ:قهوه ای و سبز

منطقه باگوا جنوبی

منطقه زندگی:  شهرت و اعتبار  

عنصر فنگ شویی:  آتش

رنگ: قرمز، نارنجی، بنفش، صورتی و زرد روشن

منطقه جنوب غربی باگوا

منطقه زندگی:  عشق و ازدواج

عنصر فنگ شویی:  زمین

رنگ: بژ، سبک زرد، و شنی / زمین

با شناخت هریک از این نواحی می توانید کیفیت های مختلف را در خانه خود پیدا کنید و با راهکارهایی به تقویت آنها بپردازید در پست بعدی دکوبوم با نحوه کار با پلان باگوا آشنا خواهید شد و در ادامه به صورت جداگانه به راهکارهایی برای تقویت هر یک از نواحی می پردازیم با فنگ شویی گام به گام نوروزی دکوبوم در روزهای آینده همراه باشید….

تحریریه دکوبوم

منبع:.thespruce

امتیاز دهید post

۳ نظرات

  • roya فروردین ۲۰, ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۴

    سلام.ممنون از مطالب خوبتون.
    مبانی دسته بندی شده که به صورت نوشتاری قرار دادین با تصویر پلان مبانی همخونی نداره- علاوه بر کامل نبودن اشتباه هم داره. بنده متن رو که با تصویر تطبیق دادم متوجه مغایرت شدم.

    پاسخ
    • غزاله عزالدین فروردین ۲۱, ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۶

      سلام ممنون از همراهی شما با دکوبوم و ممنون از توجه شما دوست عزیز اما هیچ مغایرتی وجود ندارد و مطالب و جهت پلان ها کاملا براساس نقشه باگوا در فنگ شویی و همچنین براساس ترجمه دقیق از وبسایت های تخصصی و تصاویر مرتبط هستند در صورت نیاز لطفا به منابع ذکر شده و یا گوگل مراجعه بفرمایید و یا در صورت مغایرت دقیقا در کدام قسمت و تصویر را بفرمایید تا مجددا چک شود.

      پاسخ
  • سمیه فروردین ۲, ۱۳۹۹ در ۱۶:۴۰

    با سلام ممنون از مطالبتون به نظر بده یه مقداری مطلبی فنگ شویی سنگین وبرای عامه غیر قابل استفاده در صورت امکان مطالب رو ساده تر بیان کنید که همه بتوانن استفاده کنن من خودم به شخصه خیلی علاقه مند به فنگ شویی در منزل هستم ولی مطلب شما خیلی تخصصی بود ومن خیلی متوجه نشدم با تشکر از دکو بوم

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

4621 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم