طراحی داخلی سالن تشریفات عروسی

در بسیاری از فرهنگ‌ها، ازدواج به عنوان نمایشی نمادین از سبک زندگی یک جامعه نشان داده می‌شود. همچنین، مراسمی است که در آن اجتماعی از افراد برای جشن گرفتن یک لحظه‌ی گذار در زندگی یک فرد، دور هم جمع می‌شوند. فضایی که این مراسم در آن به اجرا در می‌آید، حاوی نشانه‌هایی از معیشت (غذا، پوشاک و سرپناه) بوده و تعامل و مشارکت مابین میهمانان را در سطح یکسانی با زوجین، تسهیل می‌کند. در کشور کره، می‌توان وجود هم‌زمان تأثیرات فرهنگی شرقی و غربی را به طور هم‌زمان مشاهده کرد، به طوریکه مراسم عروسی و ورود عروس به سبک لباس و آرایش غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این کار برخلاف مراسم Pyebaek است که مراسم سنتی مابین زوج و والدین انجام می‌شود. این مشخصات، نیاز به فضاهای استراحت و ملاقات، یک اتاق انتظار عروس، یک لابی، اتاق‌های Pyebaek و فضایی برای ضیافت عروسی را آشکار می‌کند.

بنابراین، جعبه‌ی عروسی به خودی خود یک جهان کوچک است که هر یک از این المان‌ها که مراسم عروسی طی آن‌ها ظهور می‌یابند را با یکدیگر هماهنگ می‌کند. این مکان، تنها یک فضا نیست که نشانه‌های فرهنگی مجزا را در یک محیط گرد هم آورده باشد، بلکه فضایی است با یک نمای خارجی مخلوط و فضای داخلی که سنت‌ها و خود زندگی را که در طول زمان تغییر می‌کند به تصویر می‌کشد، درحالی‌که نسل‌های متفاوتی از مردم که در آن مراسمات شرکت می‌کنند، می‌توانند مشاهده کنند که داستان آن‌ها گفته می‌شود.

جعبه‌ی عروسی در مرکز دو تالار عروسی مستطیلی شکل واقع شده است که هرکدام به بلندی ۱۴ متر هستند. این تالارها با یک لابی احاطه شده‌اند که برای تسهیل اجتماعی شدن میهمانان طراحی شده‌اند و یک اتاق انتظار عروس، یک اتاق pyebaek و سایر خدماتی که برای عروسی‌های سنتی ساخته شده‌اند. این فضاها به صورت قائم و افقی به ترتیب وقوع زمانی مرتب شده‌اند تا فضای مورد نیاز برای بخش بعدی از مراسم بتواند به صورت گردش افقی در دسترس باشد که در نهایت به ضیافت عروسی ختم می‌شود. این مکان به عنوان یک سالن عروسی اختصاصی، می‌تواند در یک روز پذیرای ۱۰ مراسم باشد و حرکت بیش از ۵ هزار نفر می‌تواند به صورت جریانی پیوسته از پذیرش، مراسم، pyebaek تا به ضیافت، ترتیب داده شود.

این دو تالار عروسی به صورت جعبه‌های سیاه چندهدفه ساخته شده‌اند که با نور و صدا تزئین شده‌اند و برای اجرای رویدادهای مختلف انعطاف‌پذیر هستند. چنین تغیرپذیری اجازه می‌دهد تا تمامی شکل‌های مذهبی و مراسمات اجتماعی در این تالار عروسی برگزار شوند. درحالی‌که فضاها به‌گونه‌ای تقسیم شده‌اند که دو عروسی می‌توانند به صورت هم‌زمان برگزار شوند، اتاق مهمانی مشترک بوده و حاوی یک آشپزخانه‌ی بزرگ است و دارای میزها و صندلی‌های کافی برای حداکثر گنجایش به تعداد ۲۰۰۰ نفر است. این فضای ضیافت در مقیاس بزرگ دارای راهرویی با پنجره‌های بزرگ است که به صورت قائم در کل ساختمان قرار گرفته شده‌اند. این کار باعث می‌شود تا اتاق مهمانی تبدیل به یک فضای دلپذیر گردد که نورپردازی طبیعی دارد.

این فضای زیرزمین از میدان رومی الهام گرفته شده است که به طور مشابه به عنوان یک فضای استراحت و فضای اجتماعی عمل می‌کند، جایی که امکان انجام مراسم عروسی در فضای باز در آن وجود دارد. این فضا یک میدان شهری روباز است که درون یک ساختمان واقع شده است، یک دهلیزی که از تمامی جهات توسط پنجره‌ها به آن اشرافیت وجود دارد و به عنوان یک باغ مستغرق در اتاق مهمانی زیرزمین، این فضا دارای عملکردی منعطف است. این پاسیو دارای جریان گردشی قائم مستقیم از طریق راه پله‌ی مدور به تمامی طبقات تا باغ موجود در پشت‌بام است.

جعبه‌ی عروسی در یک منطقه‌ی مسکونی در شمال شرقی حومه‌ی Gwangju واقع شده است و سه طاق بزرگ مربوط به تالار میهمانی در سمت شمالی ساختمان به فضای سبز شهری متصل شده‌اند. این مکان با ساختمان‌های مسکونی کوچک احاطه شده است و شکل مکعبی ساختمان اجازه می‌دهد تا به راحتی از تمامی جهات اطراف قابل شناسایی باشد.

برای نسل کنونی که فرهنگ عروسی به علت جهانی شدن، به شدت به سمت غرب تمایل می‌یابد، میدان کوچک و ورودی‌های به شکل طاق، پیشینه‌ای نمادین فراهم می‌آورند که احساس عاشقانه‌ای از نوستالژی را بر می‌انگیزد. شکل هندسی ساده به شکل مکعب، کاملاً از جنس بتن ساخته شده که نشان دهنده‌ی خلوص و پایداری ازدواج است و جزئیات سنتی مختلف از جعبه‌ی عروسی، فضایی را از گذشته به وجود می‌آورد که با عشق کنونی در کنار هم قرار گرفته‌اند. این جنبه‌های زمانی از ساختار ساختمان به عنوان یک فضای اجتماع با ترتیب قرارگیری فضایی و عملکردی اجتماعی ترکیب شده تا اجازه دهد ساختمان دارای عملکردی در هم آمیخته باشد.

شکل معماری نباید تنها از عملکرد داخلی تبعیت کند، بلکه باید عملکردهای مورد نیاز توسط یک جامعه و فرهنگ، خارج از ساختمان نیز که در طول زمان تغییر می‌یابند، پیروی کند. علاوه بر این، شاید به عنوان پس‌زمینه برای اکثر خاطرات با ارزشی که یک فرد می‌تواند در طول حیات خود آن‌ها را شکل دهد، تالار عروسی تنها یک جعبه نیست که دارای عملکردهای نهفته در آن باشد، بلکه دارای خاطرات، زندگی اعضای اجتماع و گذشته، حال و آینده‌ی یک فرهنگ مشترک جامعه نیز است.

تحریریه دکوبوم

منبع: archdaily

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3712 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم