پیش بینی خوشبینانه روند طراحی داخلی در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱

روند طراحی داخلی و دکوراسیون در سال ۲۰۱۹ با الهام از زمین و رنگ‌های طبیعی ،کاربرد بیشتر چوب در دکوراسیون داخلی و دکورهای دوست‌دار محیط زیست بود اما در امتداد فصل های گذشته با بررسی گرایش های موثر بر صنعت مد و حال حاضر در طراحی داخلی با دید خوشبینانه و هنری این سوال پیش می آید تغییر و تحولات چه جریانی را در پیش خواهند گرفت؟

با دیدی خوشبینانه، انتظار می رود فصل آینده ۲۰۲۰-۲۰۲۱ طرحهای سبزتر و پایدارتری را ارائه دهد که زیبایی و سبک های بیشتری را پوشش دهد به طوری که دوستدار محیط زیست باشند و همینطور چشم اندازی از تجربیات نوآورانه در صنعت و استفاده از متریال های غیر معمول و جدید بازیافتی به همراه فن آوری های جایگزین و رویکرد متعادل بین طبیعت و فن آوری را در بر داشته باشند.

پیش بینی خوشبینانه روند طراحی داخلی در سال 2020-2021

بسیاری از شرکت های مبتکر و طراحان جوان در حال حاضر با استفاده از بازیافت مواد و ایجاد متریال های نوآورانه و طبیعی مانند مرجان ها، بامبو یا ذرت در حال حاضر سعی بر تاثیرگذاری بر تولید عناصر مدرن مبلمان و جزئیات و تحولی در این تولیدات دارند.

جزئیات جدید الهام بخش، جذاب و خلاقانه از روش “استفاده مجدد، بازیافت” در دکوراسیون داخلی رایج گشته و انتظار می رود این موضوع در فصل های پیش رو نیز ادامه یابد.

 مهمترین جنبه برای همه صنایع، کاهش استفاده از پلاستیک و بازیافت است به خصوص با توجه به این موضوع که پلاستیک های موجود در اقیانوس ها و در سراسر جهان آلودگی ها و مضرات زیادی راسبب می شوند اما بازیافت زباله های مضر و آلوده کننده به مبلمان کاربردی و شیک علاوه بر تاثیر بر صنعت می توانند سطح آگاهی کاربران را برای استفاده از اقلام تولید شده محلی و عناصر دست ساز  در دکوراسیون بیشتر نمایند.

پیش بینی خوشبینانه روند طراحی داخلی در سال 2020-2021

بنابراین دو گرایش متناقض، در نگاه اول ایجاد می شود یکی درخواست برای کالای لوکس اما نیاز به پایداری و به کارگیری منابع طبیعی و یا استفاده از متریال های بازیافتی در اقلام مختلف طراحی داخلی هر فضایی! اما این فرآیند چطور در طراحی داخلی همزمان می تواند لحاظ شود؟ این پاسخی است که این مقاله در جواب به این سوال دارد در ادامه با دکوبوم همراه باشید….

موضوع مهم در پاسخ به این سوال، تمایلات جدید زندگی شهری مدرن است که چگونه نیازهای طبقه متوسط می تواند در مطابقت با ترندها  عمل کند در واقع پویایی رو به رشد در شیوه زندگی شهری، دیجیتال سازی فضاهای کار و فضاهای انعطاف پذیر، نیاز به طراحی خلاقانه و روند پایدار و چالش برانگیز را می طلبد  از این رو به خانه های شهری هیبریدی و متفاوت از فضاهای سنتی برای استراحت، سرگرمی و فعالیت های روزانه و فضای جدیدی برای کار و الهامات خلاق مورد نیاز است. 

تغییر قابل توجه دیگر در طراحی خانه های مدرن تبدیل خانه های سنتی به فضای یکپارچه زندگی می باشد به طوریکه یکپارچه سازی آشپزخانه و نشیمن سبب افزایش تعاملات در خانه شده و قرار گیری حوزه ها در پلانی باز پویایی زندگی مدرن را افزایش داده است  بدین گونه پخت و پز یک روند جدید است که راه حل های خلاقانه و تعاملات بیشتر را در بردارد در واقع طراحی های جدید در فصول آتی پرسشگر این موضوع است که آیا هنوز آشپزی می کنید و یا در آشپزخانه خود زندگی می کنید؟

پیش بینی خوشبینانه روند طراحی داخلی در سال 2020-2021

همینطور ارائه برنامه فیزیکی مناسب و متعادل در فضاهای کار برای ایجاد سلامت و تناسب اندام و آرامش جسمی و روحی از اولویت ها در طراحی داخلی های جدید محسوب می شود.

استفاده از مبلمان راحت مطابق با معیارهای زببایی شناسی و زیست محیطی با متریال های نوین نیز از دیگر اولویت ها می باشد. با توجه به نیازهای زندگی مدرن، معماران و طراحان در حال حاضر با توزیع فضایی پیچیده تری به چالش کشیده می شوند تا منافع خواسته ها، سرگرمی ها و ترجیحات مشتری را منعکس نمایند. جداسازی و تفکیک سنتی مکان های عمومی، اتاق ها، آشپزخانه ها و حمام ها دیگر برای خانه های مدرن کار نمی کند به همین سبب طراحان با  ترکیب کار با لذت و آرامش و ادغام زندگی خصوصی ساکنان خانه با برنامه های عمومی تر و باز، فضاهای هیجان انگیز تر و کاربردی که به اصطلاح خانه های ترکیبی گفته می شوند خلق می نمایند.

پیش بینی خوشبینانه روند طراحی داخلی در سال 2020-2021

متریال و رنگ ها

روند دکوری در رنگ ها و متریال های  فصل جدید طراحی داخلی  با تناژهایی از طبیعت، متریال هایی به نحوی ارگانیک و پایدار با حفظ سنت ها می باشد.

پیش بینی خوشبینانه روند طراحی داخلی در سال 2020-2021

از بین بردن پارچه های چاپی دیجیتالی و جایگزین نمودن گلدوزی های دستی، بوکلین پشم ضخیم، پارچه کتانی و سایر عناصر الهام گرفته از طبیعت  به همراه جزئیات غیر منتظره و خلاقانه مانند پوشش های دیواری برجسته شده با احساس طبیعی چوب پنبه ای و بامبو و صفحات کاغذی لمسی زیبا را به محیط های مدرن می بخشد.

پیش بینی خوشبینانه روند طراحی داخلی در سال 2020-2021

البته، حضور سنتی سایر مواد طبیعی مانند  عناصر سرامیکی سنگ مرمر، سنگ و کاشی های دست ساز تزئینی کاهش نمی یابد و بافتی غنی برای ترکیب فضای لوکس و مدرن را ایجاد کرده است همینطور منسوجات مخملی، پرده های کنف، دیوارهای چوب پنبه و تخته سه لا، چوب پنبه و جوت برای مبلمان ایده دیگری از بهره گیری از عناصر فصول گذشته در راستای هدف فصل جدید خواهد بود.

رنگ های آرام و خنثی و دارای سازگاری با سایه های گرم ،احساسات غنی، سطوح هوشمند، ساختار سبک  نیز نیازی برای فصول جدید محسوب می شود.

تحریریه دکوبوم

منبع: interiorzine

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3920 بازدید

    داغ ترین مطالب هفته

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم