۶ نشانه هشدار دهنده برای فرا رسیدن زمان تعویض مبلمان در دکوراسیون!

اگر به فروشگاه های دست دوم و یا فروشگاه های مبلمان منزل نگاهی بیندازید ، افراد زیادی را مشاهده می کنید که به دنبال تعویض، خرید یا فروش مبلمان کارکرده خود هستند.

لازم است بدانید میانگین عمر مبل خریداری شده  بسته به جنس،کیفیت و نحوه استفاده ۷ تا ۱۵ سال است ، اما شش علامت هشدار دهنده وجود دارد که با مشاهده این علائم زمان شروع جستجو  برای جایگزینی مبلمان شماست.

۱-اندازه مبلمان با فضا هماهنگ نیست!

این مشکل برای کسانی که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند و یا بعد از سال ها نقل مکان می کنند بیشتر پیش می آید  زیرا ممکن است مبلمانی که برای بار اول خریداری می شود  برای خانه بعدی  بزرگ یا کوچک باشد  ممکن است به خانه بزرگتری نقل مکان کنید و با  بزرگتر شدن فضا به مبلمان بیشتر نیاز پیدا کنید یا مبلمان را به اتاق دیگری منتقل کنید و یا قطعاتی از مبلمان را در اتاق خواب یا فضای بالکن بگنجانید  اما قطعات بزرگتر را نیاز نداشته باشید یا به آپارتمان کوچکتری نقل مکان کنید و فضای کافی برای همه مبلمان و یا برای چیدمان مناسب متناسب با ابعاد نداشته باشید اگر دچار این مشکلات هستید زمان تعویض مبلمان فرا رسیده زیرا اگر مقیاس، تعداد و اندازه مبلمان مناسب با ابعاد فضایی هماهنگ نباشد بر دکوراسیون فضا تاثیر گذاشته و می تواند ظاهری بد و عملکردی  نامناسب ایجاد کند.

۲-سر و صدای مبلمان

اگر هنگام نشستن روی مبل صدای فشار و لرزش احساس می کنید ، این علائم هشدار دهنده ای است که مبل آسیب ساختاری پیدا کرده و  می تواند ناشی از مشکلی در اتصالات روی یک قاب چوبی یا فلزی یا ضعیف شدن فنر فلزی باشند. مبلمان قدیمی معمولاً با چوب و پیچ های سخت ساخته می شدند. مبلمان ارزان قیمت امروز با چوب ها ، منگنه ها و اپوکسی ساخته  می شوند.

فراموش نکنید هزینه تعمیر آسیب ساختاری و تعویض اثاثیه یا لوازم داخلی می تواند تقریباً به اندازه خرید یک مبل جدید هزینه در بر داشته باشد مگر اینکه مبل به شما ارث رسیده و از نظز احساسی نوعی یادگار برایتان محسوب شود که بایستی به نوعی دیگر در فضا و نه به صورت کاربردی از آن استفاده کنید!

۳-کوسن ها و بالشتک های نشیمن مسطح شده و از نظر فیزیکی بدن را محافظت نمیکند.

اگر احساس می کنید که استراحت روی زمین فضایی راحت تر از قرارگیری بدن روی بالشتک های مبل ایجاد میکند زمان آن رسیده است که تغییراتی ایجاد کنید. اگر بالشتک های شکل دهنده ی مبلمان شکل خود را از دست داده اند و راحتی ایجاد نمی کنند می توانید با تغییر یا افزودن یک پر کننده جدید بتوانید مبلمان را مجددا استفاده کنید

بالشتک های صندلی را می توان با  افزودن فوم جامد به اندازه صحیح یا فوم شل و خرد شده تنظیم کرد. برای پشتیبانی بیشتر  کوسن های مبلمان ، طول مبل را بین بازوهای جانبی و عمق محل نشیمن بسنجید. یک تخته سه لا به ضخامت ۱/۲ اینچ را برش دهید تا فضای مناسب باشد و آن را در زیر بالشتک ها قرار دهید. اما اگر مبل شما علاوه بر بالشتک ها ایراد ساختاری نیز دارد زمان تعویض مبلمان فرا رسیده است.

۴-بو یا خارش و ایجاد حساسیت

اگر حتی پس از تمیز کردن ، در مبلمان بوی مطبوعی احساس نمیکنید یا با ارتباط فیزیکی با مبلمان دچار حساسیت های پوستی می شوید و یا پارچه ها به نحوی سبب آزار پوستی می شوند بهتر است به فکر تعویض مبلمان مناسب و ضد حساسیت باشید! تغییرات بعد از گذر زمان ممکن است در مبلمان شما اتفاق بیفتد و از روز اول این مشکلات را احساس نکنید و یا اجزای داخلی در گذر زمان پوسیده و سبب ایجاد بو و حساسیت شوند پس علائم را جدی بگیرید!

 ۵- ذائقه و سبک دکوراسیون شما تغییر کرده است؟

کاملاً قابل درک است که سبک های مختلف خانه و سلیقه شما با گذشت زمان تغییر می کند و شما همان فردی بودید که گل های درشت را برای نشیمن انتخاب کردید اما دیگر سبکی مینیمال را می پسندید  یا ممکن است  در ایام جوانی مبلمانی مدرن را انتخاب کرده باشید و با گذر زمان سبک کلاسیک را مناسب تر می دانید در این زمان بهتر است به فکر تغییر باشید و هرگز فضای منزل را تحمل نکنید زیرا زمان زیادی از عمر شما در خانه می گذرد و بر احساسات شما بسیار موثر است عجله نکنید و کم کم تغییرات را شروع کنید!

۶-فرسودگی قابل رویت

پارگی، چوب های فرسوده، تغییر رنگ ، خطوط محو شده یا به شدت لکه دار  که بر اثر استفاده روزانه در طول زمانی طولانی ایجاد شده نیازمند تغییر است می توانید مبلمان را بازسازی یا مبلمان جدیدی را تهیه کنید.

اگر مبل از نظر ساختاری  سالم و مورد علاقه شما و هنوز هماهنگ با دکوراسیون فضای شما است به جای تعویض مبل ، از روکش مجدد  و راه های مقرون به صرفه کمک بگیرید در غیر این صورت مبلمان کارکرده اما سالم با کمی تغییر هم می تواند ایده ای راهگشا برای خلاصی از مبلمان های نامناسب می باشد اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید خرید مجدد نیز ایده ای مناسب برای شما خواهد بود که بایستی با دقت و متناسب با سبک دکوراسیون و لایف استایل خود انجام دهید!

فراموش نکنید گاهی مبلمان نوی شما  با تغییر فضای منزل برای ایجاد تعادل در دکوراسیون نیاز به تغییر دارند و این موارد فقط برای مبلمان آسیب دیده نخواهد بود به فضای فعلی خود با دقت نگاه کنید چه چیزهایی در دکوراسیون هست که دیگر دوستش ندارید زیاد آسیب دیده یا متناسب با شخصیت شما و یا سبک شخصی شما نیست؟

پس دست به کار شوید!

تحریریه دکوبوم

منبع: thespruce

امتیاز دهید post

۱ نظر

نظر خود را به اشتراک بگذارید

3919 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم