انواع و نحوه چیدمان مبل ال شکل در دکوراسیون نشیمن

از ضروریات دکوراسیون اتاق نشیمن وجود مبلمان راحتی است و در چیدمان دکوراسیون نشیمن عوامل مهمی چون اندازه این مبلمان و همچنین شکل آن متناسب با ابعاد فضا و سبک دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است.

از لحاظ عملکرد فضا ، از مبل L شکل به روش های مختلفی استفاده می شود  مبل های L شکل ظاهری ساده به فضای داخلی شما می بخشند و در انواع مواد و رنگ ها در دسترس هستند. برخی از این مبلمان به صورت یکنواخت و برخی به صورت بخش های مدولار و جداشونده طراحی شده اند.

می توان گفت در فضاهای بدون حیطه بندی یا فضاهای کوچک بهترین راه برای چیدمان موثر  انتخاب مبل های ال شکل هستند در ادامه با دکوبوم با روش های چیدمان این مبل ها در نشیمن همراه باشید….

دو بازو چسبیده به دیوار

این روش مرسوم و محبوب ترین روش برای قرار دادن این مبل است که هر دو بازوی در مقابل دیوارها قرار دارند. این نوع چیدمان برای اتاق نشیمن کوچک ایده آل است زیرا از گوشه های مرده فضا استفاده می شود.  برای تکمیل آن نیز می توان از مبل یا میزهای  عثمانی در طرف دیگر استفاده کنید و یا با باز گذاشتن مسیر رفت وآمد ها را سهولت ببخشید.

یک طرف چسبیده به دیوار : 

در این نوع چیدمان، فقط یک طرف مبل توسط یک دیوار پشتیبانی می شود و  بازوی دیگر می تواند به عنوان یک تقسیم کننده فضا بین مناطق مختلف عمل نماید برای مثال در یک اتاق نشیمن کوچک ، می توانید یک طرف را در نزدیکی درب قرار دهید تا ورودی را تعریف کند و یا اگر با چنین چیدمانی را برای مبل ال شکلی انجام دهید که در آن قسمت دارای پشتی نباشد می توان از آن به عنوان یک فضای ازاد برای نشیمن استفاده کرد.

در تصاویر زیراز مبل ال شکل برای تفکیک فضای نشیمن از غذاخوری استفاده شده است:

 

در مرکز

این چیدمان  معمولا برای فضاهای بزرگتر یا یک پلان باز مناسب تر است شما می توانید روی مبل را به سمت یک نقطه کانونی مانند تلویزیون یا دیواری با ویژگی های خاص متمایل کنید  از قسمت دور برای قرار دادن یک کنسول با کتاب ها و اقلام دکوری و اکسسوری ها استفاده نمایید در صورت داشتن چنین فضایی می توانید  از مبلمان بزرگتر و دیزاین  شده استفاده کنید که در قسمت پشتی دارای کتابخانه قفسه یا میزهای کوچکی برای ایجاد امکانات بیشتر هستند. همچنین تاثیرات این نوع چیدمان را می توانید با چیدمان حول یک فرش تکمیل نمایید و فضا را تفکیک کنید.

در نوع چیدمان مرکزی مبلمان ال می تواند از سمت عرضی به دیوار یا حوزه مدنظر شما بچسبد که مانند تصویر زیر در این نشیمن از چیدمان مرکزی استفاده شده و بازوان اصلی ال شکل  دارای قفسه هایی برای قرارگیری اکسسوری ها  می باشند و با نچسباندن به دیوار امکانات بیشتری را ایجاد کرده اند از جهت دیگر با نزدیکی یک قسمت  مبل به دیوار فضا سازماندهی  و به زیبایی با عملکرد بهتر چیدمان شده است.

برای چیدمان بهتر فضا در صورت مدولار بودن مبل می توانید بدون وارد کردن مبلمان بیشتر ، از قطعات مبل L در قسمت های مختلف منزل استفاده کنید یا می توانید میز یا مبلمان دیگری را با آن تلفیق نمایید که این ترکیب بندی می تواند به صورت قرارگیری مبلمان و یا میز در  امتداد  ال شکل و یا بین قطعات مبلمان قرار گیرد. فراموش نکنید بهتر است اگر مبل ال شکلی را انتخاب می کنید با افزودن مبلمان فرم کلی ال را تغییر ندهید و برای عملکرد بهتر در دکوراسیون خطوط ال را پررنگ یا در نقاطی که مانع رفت و آمد هستند حذف نمایید ممکن است جایی باشد که مانع از حرکت به سوی دیگر اتاق شوید و با حذف قسمتی مانع از پریدن از روی مبل شوید .

برای مثال در تصویر زیر چیدمان به صورت یک طرف چسبیده به دیوار  است که جاروزنامه ای در امتداد بازوی ال چسبیده به دیوار قرار گرفته است:

و یا در این تصویر چیدمان به صورت دو طرف چسبیده به دیوار است و  از مبلمان و پاف برای تکمیل مبلمان حول فرش استفاده شده است:

در تصاویر زیرین نیز از مبلمان مشابه مبل ال شکل  یا مبل های تکی برای تکمیل چیدمان استفاده شده است.

در حالت کلی می توان گفت انتخاب نوع چیدمان بسته به ابعاد و محل قرارگیری دیوارها و ارتباط حوزه های مختلف در منزل می تواند متغیر و در عین حال هدایتگرو راهنمایی موثر برای چیدمان باشد برای مثال اگر فضای بزرگی دارید می توانید از مبلمان بزرگتر و دارای دیزاین در پشت مبل  استفاده کنید و چیدمان مرکزی ایده مناسبی برای شما خواهد بود اما در صورت محدودیت فضا ابتدا دیوار ها را در نظر بگیرید در صورت وجود شوفاژ و یا المانی محدود کننده بایستی یا مبلمان را از دیوار فاصله بدهید  یا نوع چیدمان دیگری را انتخاب کنید اگر فضاهای منزل در هم بدون حوزه بندی تداخل ایجاد کرده  حتما از مبل ال برای تفکیک حوزه ها کمک بگیرید فراموش نکنید جریان رفت و امد را برای کاربردی بودن در نظر بگیرید و می توانید چیدمان را بر اساس دیواری که تلویزیون روی آن قرار داردو یا چشم انداز مطلوب مبنا قرار دهید.

بنابراین انتخاب نوع چیدمان می تواند دکور منزل شما را متحول سازد اگر تجسم فضایی برایتان دشوار است لازم نیست مبلمان را جابه جا کنید فقط روی کاغذ نقشه منزل را مجسم کنید و با تفکر راهکاری هوشمندانه و مناسب برای فضای منزل خود را انتخاب کنید.

تحریریه دکوبوم

منبع: beautifulhomes ،دکوبوم

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    8975 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم