۴ دشمن افسردگی در دکوراسیون منزل

حالت روحی افسردگی موضوعی پیچیده است وضعیتی ذهنی است که می تواند هارمونی  و پایدار رفتاری را تحت تاثیر قرار دهد و اختلالات جدی ایجاد کند. حالت کنترل نشده افسردگی بر کلیه فعالیتهای روزانه فرد تأثیر می گذارد و اختلالات بیولوژیکی و متابولیکی زیادی را در زندگی روزمره سبب می شود.

رنگ ها و نور منابع شگفت انگیز طبیعی برای مقابله با افسردگی هستند اما ایده های طراحی داخلی مناسبی نیز در دکوراسیون وجود دارد ایجاد محیطی متعادل تر و راحت تر به شما کمک می کند در ادامه با دکوبوم همراه باشید….

نور

به دکوراسیون و چیدمان منزل توجه کنید تا با نور طبیعی خورشید، رنگ و خطوط سایه را به فضا دعوت کنید. انستیتوی ملی بهداشت گزارش می دهد که نور طبیعی روحیه و انرژی افراد را بهبود می بخشد، بنابراین پرده ها را برای ورود نور روز باز بگذارید همچنین از  استفاده از رنگ ها برای بهبود افسردگی غافل نشوید به پالت رنگی موجود در خانه را  نگاهی بیندازید. آیا خیلی کسل کننده یا خیلی تیره و شلوغ نیست؟ اگر چنین است زمان آن رسیده تا رنگ های مختلفی را برای روشن تر  کردن اتاق به دکوراسیون دعوت کنید.

نور در دکوراسیون ضد افسردگی

نظافت و نظم

مطالعه ساختمان های هوشمند نشان می دهد که فضای تمیز ، باز، مرتب و سازماندهی شده باعث آرامش می شوند ، بنابراین سعی کنید همه حوزه های منزل را مرتب نگه دارید. همینطور بهداشت وتمیز کردن نه تنها به خودی خود می تواند درمانی باشد بلکه به محض تمیز کردن منزل ، به شما امکان می دهد نگرانی کمتری از شلوغی فضا داشته باشید و احساسی آرامش و روحیه شادتری را به شما هدیه می دهد.

نظم و نظافت در دکوراسیون ضد افسردگی

رنگ

درمان افسردگی با طیف های رنگی از روزهای قدیم رایج بوده و همین طور رنگ ها تاثیر نور را بر فضا بیشتر نمایان می سازند در واقع نوع خاصی از افسردگی مرتبط با ماه های تاریک زمستان (به نام اختلال عاطفی فصلی)  وجود دارد که با قرار گرفتن در معرض یک منبع نور مصنوعی مناسب مانند نور خورشید و استفاده از رنگ های مناسب برای روشن تر نشان دادن فضا ، می تواند افسردگی و حالات روحی منفی را کاهش یابد.

برای مثال رنگ و نورهای سبز و آبی اعصاب را آرام می کند و به کاهش افسردگی کمک می کنند و یا رنگ قرمز قدرت و انرژی جسمانی را افزایش می دهد ، و بنفش با تولید هورمون های خاصی جوانی و پویایی را به ما اهدا میکند.

نور و رنگ در دکوراسیون ضد افسردگی

گیاهان

برای شادابی و افزایش روحیه مثبت گیاهان سبز را به محیط دعوت کنید ثابت شده است که باغبانی برای بسیاری از افراد دارای افسردگی راهکاری درمانی محسوب می شود که علاوه بر داشتن خصوصیات مثبت برای سلامتی و داشتن زیبایی و روح بخشیدن به دکوراسیون سبب دور کردن بیماری های روحی نیز می گردد.

اگرچه عمل به این نکات بسیار آسان است اما  اگر روزانه چند دقیقه به آنها اختصاص دهید ، خیلی زود احساس انرژی ، نیرو و  روحیات شادتری نسبت به گذشته خواهید کرد برای تغییر از فضای داخلی منزل خود شروع کنید….

گیاهان در دکوراسیون ضد افسردگی

 تحریریه دکوبوم

منبع: thehousepainters

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3818 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم