ارگونومی درتجهیزات و دکوراسیون اتاق اداری

فضای کاری راحت به شما کمک کند در طول روز احساس آرامش بیشتری کنید  پس اگر به دنبال کار با کیفیت و زمان کاری مفیدتری هستید با راهنمای بصری درباره ارگونومی در طراحی داخلی دفترکار  و دکوراسیون اتاق اداری با دکوبوم همراه باشید و  فضای کاری خود را برای سلامت جسم و ارامش روحی تغییر دهید.

اگر ساعت های طولانی پشت میز می نشینید، محکوم به گردن درد و کمر درد یا درد مچ دست و انگشتان نیستید.

 ارگونومی مناسب اداری شامل مواردی چون ارتفاع صحیح صندلی، فاصله کافی از تجهیزات  اداری و وضعیت مناسب میز  می تواند به شما و مفاصل بدن کمک کند تا در محل کار راحت بمانید و آسیب و فشار کمتری را متحمل شوید.

  

آماده اید که فضای کار خود را تغییر دهید؟

ارگونومی صندلی اداری :

صندلی اداری را طوری انتخاب کنید که از انحنای ستون فقرات شما پشتیبانی کند.

ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که پاهایتان صاف روی زمین یا روی زیرپایی قرار بگیرند و ران ها موازی با زمین باشند.

دسته‌های صندلی اداری نیز باید طوری تنظیم شوندکه بازوهایتان به آرامی روی آن‌ها قرار گیرند و شانه‌هایتان شل باشد.

نحوه خرید صندلی اداری

۸نکته برای انتخاب و خرید صندلی اداری !

اشیاء کلیدی در میز کار :

اشیاء  اداری کلیدی و کاربردی مانند تلفن، منگنه یا پرینتر روی میز کار خود را تا حد ممکن نزدیک به خود نگه دارید تا فشار عضلات برای کشش ودسترسی به آن را به حداقل برسانیدو اگر این امکان وجود ندارد و اقلام مورد نیاز شما دور از دسترس شما هستند بایستید تا جایی که به راحتی  انها را بردارید.

ارگونومی صفحه کلید و ماوس :

ماوس وصفحه کلید را در دسترس خود قرار دهید.

در حین تایپ یا استفاده از ماوس، مچ دست خود را صاف، بازوها را نزدیک بدن و دستان خود را در سطح آرنج یا کمی پایین تر از آن نگه دارید. از میانبرهای صفحه کلید برای کاهش استفاده طولانی مدت از  ماندن دست بر روی ماوس استفاده کنید.

در صورت امکان، حساسیت ماوس را تنظیم کنید تا بتوانید از یک فشار کم برای کار با آن استفاده کنید و ماوس را در کنار  دستی را که برای کار با ماوس استفاده می کنید قرار دهید.

تلفن :

اگر در فضای کار  مکرراً با تلفن صحبت می‌کنید و همزمان تایپ می‌کنید یا می‌نویسید، تلفن خود را روی بلندگو قرار دهید یا از هدست استفاده کنید نه اینکه  برای انجام همزمان هر دو کار، تلفن را بین سر و گردن خود قرار دهید.

زیرپایی:

اگر صندلی شما آنقدر بلند است که نمی توانید پاهای خود را روی زمین قرار دهید یا ارتفاع میز شما می طلبد که ارتفاع صندلی خود را بالا ببرید حتما از زیرپایی استفاده کنید. اگر زیرپایی در دسترس نیست، سعی کنید به جای آن از یک چهارپایه کوچک یا مجموعه ای از کتاب های محکم استفاده کنید.

 ارگونومی در میز اداری :

 در دکوراسیون اتاق اداری برای انتخاب میز کار حتما سعی کنید در زیر میز، فضای خالی برای زانوها، ران و پاهای شما وجود داشته باشد اگر میز خیلی پایین است و نمی توان آن را تنظیم کرد، تخته ها یا بلوک های محکم را زیر پایه های میز قرار دهید.

اگر میز خیلی بلند است و قابل تنظیم نیست، صندلی خود را بالا بیاورید. در صورت نیاز از یک زیرپایی برای حمایت از پاهای خود استفاده کنید و  وسایل را زیر میز خود نگهداری نکنید.

مانیتور ارگونومیک:

مانیتور را مستقیماً در مقابل خود قرار دهید.

بالای صفحه باید در سطح چشم یا کمی پایین تر از آن باشد. مانیتور باید مستقیماً پشت کیبرد شما باشد

در ادامه نکات  موجود در تصویر را تا حد ممکن رعایت کنید:

تحریریه دکوبوم

منبع:mayoclinic

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2126 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم