دکوراسیون داخلی یک نشیمن دنج و راحت!! (قسمت اول)

اتاق نشیمن، فضای عمومی و پر رفت و آمد یا خصوصی؟

اگر اتاق نشیمن خانه ی شما قرار است به فضایی پر رفت و آمد و پر از میهمان تبدیل شود پیشنهاد می کنم که مرکزی ترین و بزرگ ترین اتاق خود را به نشیمن خانه اختصاص دهید. اگر اتاقی به اندازه کافی بزرگ برای این کار ندارید، میتوانید از دو فضای مجاور هم به عنوان اتاق نشیمن استفاده کنید یا به اتاق نشیمن فعلی خود ، وسعت ببخشید.از مزایای داشتن فضای بزرگ و وسیع این است که در آن، احساسی بهتر به افراد القا می شود و همچنین، تشویقی برای دور هم جمع شدن دوستان و اقوام و برگزاری میهمانی های صمیمی و گرم خواهد بود. در چنین فضایی می توانید کودکان را نیز خوشحال کنید و قسمتی از فضا را به فضای بازی و سرگرمی آنها اختصاص دهید. به ویژه،برای افراد پر مشغله ای که تمامی روز خود را در محیط کار با افراد متعدد سپری میکنند، لازم و حیاتی است که فضای خانه و اتاق نشیمن خود را به فضایی آرام و خصوصی تبدیل کنند تا بتوانند در آن تجدید قوا کنند. دلیل دیگر برای ایجاد چنین فضایی در خانه، نیاز به تمرکز کامل بر روی مطالعه، موسیقی و کاری است که باید در خانه انجام دهید. برای این که بتوانید نشیمنی دنج داشته باشید در دکوراسیون داخلی فضای نشیمن خود از گیاهان مختلف ، تهویه هوای مناسب و عناصزی که به شما آرامش می دهند بهره ببرید.

دکوراسیون داخلی یک نشیمن دنج و راحت

یک فضای چند منظوره

در فضایی که قرار است چند کاربری از آن گرفته شود نحوه ی جداسازی فضا ها از یکدیگر و همچنین قرا گیری قفسه های کم جا برای ذخیره سازی وسایل بسیار مهم است .

همچنین در دکوراسیون داخلی فضاهای چند منظوره از رنگ های ساده و ملایم بهره ببرید، سعی کنید بیش از ۳ رنگ در اینگونه فضاها به کار نبرید چرا که به کار گیری رنگ های متنوع  در فضاهایی با کاربری متفاوت و ابعاد کوچک باعث شلوغ شدن بیش از حد فضا می شود.

دکوراسیون داخلی یک نشیمن دنج و راحت

دکوراسیون داخلی یک نشیمن دنج و راحت

ترکیب فضای غذا خوری و نشیمن

اگر فضای کافی در اختیار دارید قسمتی از اتاق نشیمن خود را به میز و صندلی غذا خوری اختصاص دهید. بهتر است فضای نشیمن و غذا خوری را بصورت تقریبی جدا کنید و با استفاده از عناصر جدا کننده  مثل پارتیشن های متحرک و قفسه های دکوراتیو یا یک کاناپه ی بزرگ  بین این دو فضا مرز ایجاد کنید. اگر فضای کافی برای قرارگیری میز غذا خوری در اختیار ندارید، برای سرو غذا از میز بوفه در گوشه ای از نشیمن استفاده کنید و غذا را بصورت سلف سرویس سرو کنید. اگر با وجود محدودیت فضا، داشتن میز و صندلی به صورت کامل برای شما اهمیت دارد به شما توصیه می کنیم از میز و صندلی های تا شو و کم جا  استفاه کنید.

دکوراسیون داخلی یک نشیمن دنج و راحت

اتاق نشیمن، اتاقی برای میهمان

اتاق نشیمن شما می تواند اقامتگاه خوبی برای خواب و استراحت میهمانان باشد. به این معنی که هر زمان خواستید بتوانید اتاق نشیمن را با اتاق پذیرایی ادغام کنید و برای انجام این کار می توانید از مبل های تخت خواب شو یا تخت خواب هایی که به داخل دیوار فرو می روند استفاده کنید. توصیه ی اول ما این است که ایجاد فضایی راحت برای گفت و گو و پذیرایی از میهمانان را در اولویت قرار دهید و همچنین فضایی را برای قرار گیری وسایل میهمانانی که شب را در خانه ی شما سپری میکنند در نظر بگیرید. ایجاد حریم شخصی برای فضای خواب میهمانان نکته حایز اهمیتی است، این حریم را می توانید با استفاده از جدا کننده های فضا ایجاد کنید.

دکوراسیون داخلی یک نشیمن دنج و راحت

تحریریه دکو بوم

منبع : /www.decoboom.ir

امتیاز دهید post

۱ نظر

  • بیتا آبان ۲۰, ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۳

    واقعا مطلب جالبی بود. تشکر. اون فضای اولی و رنگ فیروزه ای عالی بود. مرسی

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

1661 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم