دکوراسیون داخلی قرمز مناسب چه فضایی است؟

دکوراسیون داخلی قرمز مناسب چه فضایی است؟

روان‌شناسان رنگ قرمز را عامل شدت احساسات می‌دانند. به کار بردن دکوراسیون داخلی قرمز در فضای خانه باعث جلب‌توجه زیادی می‌شود. این رنگ از نظر روانی افراد را به تصمیم‌گیری سریع و افزایش توقعات ترغیب می‌کند و انرژی فضا را افزایش می‌دهد. اگر قصد دارید در فضاهایی مانند اتاق خواب که محل استراحت و آرامش است به سراغ این سبک و رنگ بروید حتما به حفظ تعادل رنگ قرمز در کنار دیگر رنگ‌ها توجه کنید. با استفاده از رنگ‌هایی که با قرمز همخوانی دارند دکوراسیون خود را به محیطی چشمگیر تبدیل خواهید کرد.

رنگ‌های سازگار با قرمز تیره در دکوراسیون کدام‌اند؟

قدرت رنگ قرمز تیره در سطح بالایی قرار دارد. برای اینکه دو رنگ غالب کنار هم قرار نگیرند و دکوراسیون را تحت‌الشعاع قرار ندهند، رنگ قرمز تیره را همراه با خاکستری و سفید به کار ببرید. هنگام انتخاب بین رنگ قرمز تیره و روشن، وضعیت نور و روشنایی اتاق خود را در نظر بگیرید. زیرا رنگ‌های تیره به تاریک‌تر شدن ظاهر اتاق منجر می‌شوند. در حالی که رنگ‌های سبک‌تر فضا را روشن‌تر جلوه می‌دهند.

در اتاق‌های بزرگ و روشن می‌توانید به‌راحتی از قرمز تیره استفاده کنید. در مناطق کوچک و تاریک نیز قرمز روشن رنگ مناسبی خواهد بود. با این حال اگر باز هم به استفاده از قرمز تیره تمایل دارید برای تحقق این خواسته شما نیز راه حلی وجود دارد. کافی است عناصر روشنایی‌بخش مانند چراغ دیواری، چراغ زمینی و نور نقطه‌ای را در مکان‌های مناسب خانه به کمک بگیرید.

دکوراسیون داخلی قرمز و سفید

رنگ سفید با ظاهر روشن خود رنگ قرمز را به‌شدت برجسته می‌کند. به‌کارگیری رنگ سفید و قرمز در کنار هم می‌توانند تضاد کاملی را شکل دهند. با اضافه کردن تن‌های رنگی دیگر به این دو رنگ می‌توان سبک متفاوتی داشت. برای مثال رنگ‌های قرمز، سفید و زرد با هم برای دکوراسیون منزل مدرن مناسب هستند.

اگر قصد دارید تزیین اتاق نشیمن را با رنگ‌های قرمز و سفید به نمایش بگذارید انتخاب یک مبل زرد را در بین گزینه‌های مناسب خواهید یافت. در صورت تمایل به استفاده از رنگ‌های قرمز و سفید در دکوراسیون اتاق خواب می‌توانید سایر وسایل را از بین رنگ‌های خنثی در نظر بگیرید.

رنگ‌های قرمز و سبز برای دکوراسیون‌های بوهمیایی مناسب هستند. در ترکیب این رنگ‌ها می‌توان از وسایلی به رنگ‌های قهوه‌ای و شیری استفاده کرد. برای دکوراسیون کلاسیک انتخاب جسورانه‌تری داشته باشید و رنگ‌های قرمز، سرمه‌ای و سفید را با هم ترکیب کنید. دکوراسیون داخلی قرمز با رنگ‌های سفید و سیاه نیز بسیار عالی به نظر می‌آید.

دکوراسیون داخلی قرمز

دکوراسیون داخلی قرمز و خاکستری

خاکستری مانند سفید، رنگی است که با قرمز کاملا هارمونی دارد. حتی در برخی موارد اگر با فضای مورداستفاده کاملا تناسب داشته باشد در مقایسه با رنگ سفید جلوه بهتری خواهد داشت. استفاده زیاد از رنگ سفید می‌تواند چشم‌ها را خسته کند، در حالی که خاکستری ظاهری مات‌تر به فضا می‌بخشد. بنابراین رنگ خاکستری بیشتر برای مکان‌های آرامش‌بخش مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب مناسب است. سفید در کنار قرمز برای فضاهایی مانند آشپزخانه، حمام و راهرو ایده‌آل به نظر می‌رسد.

در دکوراسیون داخلی مینیمالیستی از خاکستری روشن به‌عنوان رنگ غالب و از قرمز برای لوازم تزیینی استفاده کنید. رنگ قرمز به‌عنوان پس‌زمینه برای فضایی پرجنب‌و‌جوش گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود. به‌عنوان‌ مثال بد نیست رنگ دیوار خاکستری پشت مبل را به قرمز تغییر دهید یا یک پرده یا فرش به همین رنگ را به این فضا بیفزایید.

دکوراسیون داخلی قرمز و سفید

سبک دکوراسیون داخلی قرمز و آبی

آبی و قرمز رنگ‌هایی هستند که به طرز شگفت‌انگیزی با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. این دو رنگ در کنار یکدیگر ظاهری خنثی به دکوراسیون می‌دهند. تنها نکته قابل‌توجه این است که در قسمت‌هایی که قرار است دکوراسیون داخلی قرمز و آبی به شما آرامش ببخشند مانند اتاق خواب و اتاق نشیمن از هر دو رنگ به‌صورت کاملا متعادل استفاده کنید.

بهتر است برای انتخاب رنگ کوسن و پرده به سراغ رنگ‌های آبی و قرمز بروید و دیوارها را هم به رنگ روشنی مانند بژ در آورید. فراموش نکنید اگر رنگ‌های قرمز و آبی را در صورتی که هر دو تیره باشند با رنگ‌هایی مانند طلایی و برنزی در کنار هم به کار ببرید به سمت ظاهری چشمگیر قدم بر خواهید داشت. به‌عنوان ‌مثال مبل یا صندلی‌های قرمز تیره در اتاق نشیمنی که دکوراسیون کلاسیک دارد یا در آشپزخانه‌ای با خطوط طراحی صنعتی کاربرد خوبی را نشان می‌دهد.
رنگ آبی تیره را در کنار قرمز می‌توان برای پرده، قسمتی از دیوار یا فرش در نظر گرفت. بنابراین، آبی و قرمز با تمام ظرافت خود فضایی کاملا متفاوت به اتاق می‌بخشند.

دکوراسیون داخلی قرمز و خاکستری

چه رنگ‌هایی با قرمز روشن در دکوراسیون داخلی هارمونی دارند؟

قرمز روشن کاملا با سبک دکوراسیون مدرن مطابقت دارد. از آنجایی که این رنگ به‌اندازه قرمز تیره غالب نیست منطقه بزرگ‌تری را در دکوراسیون پوشش می‌دهد. به‌عنوان ‌مثال می‌توانید بدون تردید کل اتاق را به رنگ قرمز روشن درآورید. حتی می‌توان از آن به‌عنوان فرش در یک فضای بزرگ اتاق نشیمن یا مبلمان استفاده کرد. در زیر رنگ‌های مناسب با قرمز در دکوراسیون داخلی معرفی شده‌اند.

دکوراسیون داخلی قرمز روشن و صورتی

از آنجایی که صورتی رنگی نزدیک به قرمز روشن است، ظاهری چندلایه به دکوراسیون می‌بخشد. حتی استفاده از رنگ‌های صورتی، قرمز روشن و فوشیا را در کنار هم برای افزایش این عمق توصیه می‌کنیم.
رنگ‌های صورتی، قرمز و بادامی برای داشتن فضایی گرم در کنار رنگ‌های پاستلی پیشنهاد می‌شوند. از قرمز به‌عنوان رنگ غالب استفاده کنید تا ظاهری رمانتیک به خانه خود بیفزایید و رنگ‌های سفید و صورتی را در الگوها بگنجانید. از خاطر نبرید که می‌توان با رنگ‌های قرمز خاکی و قهوه‌ای رنگی شیک به دکوراسیون خود بخشید.

هارمونی دکوراسیون داخلی قرمز

دکوراسیون داخلی قرمز روشن و نارنجی

رنگ نارنجی و قرمز روشن در چرخه رنگ کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. رنگ هلویی، سایه ملایم‌تری از نارنجی نیز این هارمونی را فراهم می‌کند. در واقع رنگ نارنجی در کنار قرمز کمی خفه‌کننده به نظر می‌رسد، در حالی که هلویی در تن‌های پاستلی به‌صورتی متعادل‌تر جلوه‌گر می‌شود. در مکان‌هایی مانند آشپزخانه که با اشتها و شادی آمیختگی دارند با آسودگی خاطر رنگ‌های نارنجی و قرمز را به کار ببرید.

همچنین می‌توانید از رنگ‌های هلویی و قرمز روشن برای داشتن فضایی با حس و حال شاد استفاده کنید. در اتاق نشیمن و اتاق خواب علاوه بر این دو رنگ افزودن رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخشی مانند بژ، کرم، قهوه‌ای و شیری را هم در نظر بگیرید.

دکوراسیون داخلی قرمز روشن و نارنجی

دکوراسیون داخلی قرمز روشن و سبز زیتونی

ترکیب رنگ سبز و قرمز فضایی پیچیده در خانه شما می‌آفریند. به‌طور خاص، یک سایه مات مانند سبز زیتونی یا سبز مریم‌گلی کاملا با قرمز روشن هارمونی دارد. این سبک شیک هم با دکوراسیون کلاسیک و هم با سبک‌های مدرن‌تری مانند وینتیج و بوهمی به‌خوبی ترکیب می‌شود.
هنگام استفاده از سبز زیتونی و قرمز مهم است که به تناژ رنگ لوازم تزیینی خود توجه کنید. برای اینکه ظاهری زیبا داشته باشید از رنگ‌های آبی تیره و طلایی برای این وسایل و از رنگ‌های زرد، سفید، قهوه‌ای و شیری برای سبک‌های دکوراسیون مدرن بهره ببرید.

دکوراسیون داخلی قرمز روشن و سبز زیتونی

نکات دکوراسیون داخلی اتاق خواب قرمز

برای اتاق خواب نباید دکوراسیون داخلی قرمز را به‌تنهایی استفاده کرد. در این فضا باید رنگ‌ها در کنار هم به‌طور مشخص قرار بگیرند و به ترتیب اهمیت با هم ترکیب شوند. در غیر این صورت هرچقدر وسایل شما شیک باشند، توانایی خلق ظاهری زیبا را نخواهند داشت و جو حاکم بر دکوراسیون احساس نامرتب و ناهمگون بودن را القا خواهد کرد. تلاش کنید رنگ‌های قرمز و مشکی را با فرم‌های ساده استفاده شود. البته پهنای اتاق و تعداد پنجره‌ها از جمله عواملی است که در ترکیب رنگ‌های تیره تاثیرگذار هستند.

فضای کف و دیوار هم سهم زیادی در دکوراسیون اتاق خواب دارند. این فضاهای خالی بخشی از دکوراسیون را به خود اختصاص می‌دهند. اگر اکسسوری‌ها و مبلمان زمینه اصلی در دکوراسیون باشند باید رنگ قرمز و مشکی بیشتری در آن‌ها به کار روند. رنگ‌های خنثی و قرمز باید بدون اغراق در محصولات نساجی مانند روتختی و کوسن گنجانده شوند. زیرا حفظ تعادل موضوع مهمی است و با بازی با رنگ‌ها می‌توان به این مهم دست‌یافت.

در عین ‌حال، قرارگرفتن اتاق خواب در موقعیت آفتابی و مزیت برخورداری از پنجره نیز به دکوراسیون قرمز اتاق خواب کمک می‌کند. از محصولات نورپردازی مصنوعی نیز باید به‌اندازه محصولات نورپردازی طبیعی کمک گرفت. زیرا هرچه نور بیشتر باشد اتاق خواب هم بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی قرمز روشن و اتاق خوابقرمز روشن و سبز زیتونی

نکات دکوراسیون آشپزخانه رنگ قرمز

امروزه دکوراسیون آشپزخانه‌هایی مشکل به نظر می‌رسد که به‌سبک مینیمال ایجاد شده‌اند. در این سبک ضروری است تمامی اقلام مورداستفاده به‌صورت موازی با یکدیگر قرار بگیرند و دکوراسیون موردنظر با تعداد محدودی از محصولات شکل بگیرد.

هنگام استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه نباید از سبک اعمال‌شده در اتاق‌های دیگر غفلت کرد و عمل کردن در چارچوب همان سبک‌ها برای خلق فضای زیباتر بسیار مهم است. برای داشتن دکوراسیون داخلی قرمز در آشپزخانه می‌توان کابینت یا میز و صندلی قرمز انتخاب کرد.

علاوه بر رنگ قرمز باید یک رنگ میانی را هم در نظر داشت که در همراهی با قرمز نتیجه مطلوبی به بار بیاورد. تناژهای خنثی و رنگ‌های روشن این نقش را بر عهده می‌گیرند. در محصولات نساجی مانند فرش و ظروف کوچک آشپزخانه مانند بشقاب و لیوان تناژهای رنگ روشن مانند سفید ترجیح داده می‌شوند. برقراری ارتباط بین رنگ‌ها در خلق احساس خوب موثر خواهند بود.

نکات دکوراسیون داخلی آشپزخانه قرمز

دیوار در دکوراسیون داخلی قرمز

وقتی می‌خواهید یک دکوراسیون منزل شیک داشته باشید، اکسسوری و وسایل نورپردازی روی دیوارها نقش زیادی ایفا خواهند کرد. دیوارها همراه با عناصر مکمل در دکوراسیون بافت ایجاد می‌کنند و باید هوشمندانه تزیین شوند.
برای تزیین دیوار ابتدا باید رنگی برای آن انتخاب کرد که با رنگ قرمز و سبک تعیین‌شده هارمونی و همخوانی داشته باشد. از آنجایی ‌که در دکوراسیون رنگ قرمز را ترجیح داده‌اید، رنگ مناسب دیوار را باید در بین تناژهای روشن جست‌وجو کنید. رنگ‌های سفید، کرم و بژ را به‌عنوان گزینه‌های ایده‌آل به خاطر بسپرید.

کاغذ‌های دیواری جایگزین‌های زیادی برای رنگ‌های دیواری ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توان از کاغذهای دیواری با فرم‌های طرح‌دار یا ساده استفاده کرد. اکسسوری و گیاهانی که برای تزیین دیوار در نظر گرفته می‌شوند باید در یک پلان مشخص گرد هم آیند. نه‌تنها محصولات مدرن، بلکه گیاهان نیز باید به‌ دفعات در فضاهایی گنجانده شوند که دیوار قرمز دارند.

با لامپ‌های ال‌ای‌دی می‌توان یک خط مدرن در دکوراسیون داخلی قرمز به تصویر کشید و با دیوارکوب‌ها محیط را روشن‌تر کرد. قفسه‌های تزیینی، ریزه‌کاری‌های کوچک و گلدان‌های گل این دکوراسیون را کامل می‌کنند. البته نباید آینه را فراموش کرد. انتخاب آینه نیز برای بزرگ جلوه‌دادن اتاق موثر است. آینه‌ها همیشه در دکوراسیون عنصری محبوب بوده‌اند.

انتخاب اکسسوری در دکوراسیون داخلی قرمز

هر یک از لوازم تزیینی معانی مختلفی دارند. این لوازم و عناصر باید محصولاتی باشند که جذابیت و ظرافت را منعکس کنند تا دکوراسیونی را که با رنگ قرمز ساخته می‌شود به دقیق‌ترین شکل انعکاس دهند. با کمک اکسسوری مناسب می‌توان دکوراسیون‌های گرم و رمانتیکی با رنگ قرمز ایجاد کرد یا فضایی مفرح به محیط بخشید.
شمعدان‌های بلند طلایی که روی میزی بزرگ قرار خواهند گرفت، چند کتاب ژورنالی و ظروف تزیینی می‌توانند بخشی از این دکوراسیون باشند. تطبیق تزیینات ساخته‌شده قرمزرنگ با روزهای خاص و فصل‌های مختلف بسیار آسان است. برای انعکاس روح روزهای خاص کافی است چند اکسسوری را به بازی بگیرید تا بدون نیاز به تغییر کامل دکوراسیون شما را به ظاهر دلخواهتان برسانند.

جمع‌بندی

قرمز، رنگی پرانرژی و قوی است که نماد سرزندگی و اشتیاق به‌شمار می‌آید. این رنگ در طراحی داخلی انتخاب چندان رایجی نیست و افراد جسارت کمی در انتخاب آن دارند. با این حال دکوراسیون داخلی قرمز در ترکیب با رنگ‌های مناسب دیگر و سایر اکسسوری‌ها می‌تواند بسیار شیک و زیبا باشد. به‌طور کلی انتخاب این رنگ در محیط‌های نیازمند به آرامش مثل اتاق خواب باید با دقت زیاد به کار رود.

blog.koctas

evgezmesi

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1242 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم