راهنمای انتخاب جنس مبلمان-پارچه ای یا چرم ؟

انتخاب رنگ، طرح، مدل و جنس مبلمان به دلیل تنوع در گزینه های موجود از انتخاب های گیج کننده و چالش برانگیز محسوب می شود و انتخاب چرم یا پارچه یکی از رایج ترین سوالات کاربران برای انتخاب درست می باشد که متاسفانه، پاسخ قطعی و همه گیری برای این سوال وجود ندارد زیرا هر دو دارای ویژگی های مثبت و منفی زیادی هستند که کاربر با توجه به نیاز ها و تناسب با ابعاد مختلف می تواند انتخاب کند، در حین اینکه گزینه انتخابی می تواند برای کاربر و دکوراسیونی مناسب و برای دیگری اصلا مناسب نباشد.

برای انتخاب هوشمندانه در جنس مبل بهتر است مزایای هر یک را بررسی کرده و سپس با سنجیدن آن ها تصمیم نهایی متناسب با نیاز ها گرفته شود در ادامه با راهنمای انتخاب چرم یا پارچه برای مبلمان با دکوبوم همراه باشید…..

مزایای استفاده از مبل های پارچه ای:

راحتی: مبل های پارچه ای بسته به جنس پارچه به کار رفته در آن ها و بالشتک ها و فریم اصلی مبلمان می تواند متنوع باشند و میزان راحتی را افزایش یا کاهش دهند اما در حالت کلی مبل های پارچه ای راحت تر از مبل های چرمی هستند زیرا دارای ماهیتی نرم تر و منعطف تر هستند، از سوی دیگر مبلمان چرمی در تابستان گرم و چسبنده و  در زمستان سرد می شوند و این احساس خوشایندی در کاربران ایجاد نمی کند.

مراقبت و نگهداری : میزان ساییدگی در مبلمان پارچه ای اغلب به ضخامت، جنس و کیفیت پارچه بستگی دارد. البته، در پارچه های با کیفیت بهتر، میزان ساییدگی در گذر زمان کمتر است در واقع تمیز کردن لک از روی مبلمان چرمی آسان تر از پارچه است البته امروزه پارچه هایی با کیفیت بالا و مقاوم  به لکه و دارای قابلیت آسان برای پاک شدن آسانتر در بازار موجود است که برای کاربرانی که مبلمان پارچه ای را ترجیح می دهند می تواند گزینه مورد قبولی باشد.

از سوی دیگر چرم مقاومت کمتری نسبت به خراش ها دارد برای مثال در منازلی که حیوان خانگی وجود دارد مبلمان پارچه ای گزینه بهتری محسوب می شوند.

تنوع رنگ ها و الگو ها : چرم می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد، اما پارچه ها دارای رنگ و طرح های نامحدودی هستند، بنابراین شانس بیشتری برای مطابقت با دکوراسیون موجود را برای کاربر ایجاد می کنند.

بودجه:  اگرچه پارچه ی با کیفیت هزینه زیادی نیاز دارد اما همان مبل با جنس چرم گرانتر از مبل پارچه ای خواهد بود و متریالی لوکس تر محسوب می شود.

مزایای استفاده از رومبلی های چرمی:

ضد حساسیت : افرادی که مبتلا به آلرژی از انواع مختلف هستند به دلیل جذب مواد و آلودگی های مختلف حساسیت بیشتری نسبت به پارچه دارند و انتخاب مبلمان چرمی می تواند گزینه مناسب تری برایشان باشد.

ظاهر: مبلمان چرمی ظرافت خاصی به دکوراسیون بخشیده و چه از نوع چرم مصنوعی و یا طبیعی سبکی  معاصر یا مدرن را با ظاهری شیک و لوکس تربه فضا می بخشد.

مراقبت و نگهداری : از مزیت های اصلی مبلمان چرمی قابلیت پاک شدن آسان است که به دلیل سطح صاف و صیقلی آلودگی ها را جذب نکرده و حتی با ریختن مایعات روی آن به راحتی مثل قبل پاک می شود البته نیاز به نظافت روزانه برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی خود را دارد .

برای نتیجه گیری می توان گفت با بررسی نیاز ها و مهمتر از آن سبک زندگی خود، اولویت ها را بررسی کرده تا بهترین انتخاب را متناسب با شرایط موجود و سلیقه همه کاربران داشته باشید…

تحریریه دکوبوم

منبع: thespruce

امتیاز دهید post

۴ نظرات

  • rayka اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷ در ۱۵:۱۴

    مرسی از مطلبتون خیلی به دردمون خورد

    پاسخ
  • رامین دی ۲۳, ۱۳۹۷ در ۱۱:۴۳

    ممنون خیلی مفید بود

    پاسخ
  • نسرین عبادی اسفند ۵, ۱۳۹۷ در ۰۸:۴۶

    هرچی دعاتون کنم کمه واقعا مقاله ارزنده ای بود ممنون

    پاسخ
  • حمید شاکری اسفند ۵, ۱۳۹۷ در ۰۸:۴۷

    لطفاً قیمت بزارید دوست عزیز ممنون

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

13946 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم