راهنمای دکوبوم برای انتخاب صندلی میز غذاخوری

اگر در هنگام خرید میز ناهارخوری از یک میز ناهار خوری خیره کننده به دلیل اینکه صندلی ندارد صرف نظر کرده اید نگران نباشید میز و صندلی های شما لازم نیست با هم عینا مطابقت داشته باشند. صندلی های انتخابی باید متناسب با مقیاس و سبک میز شما باشند.  در ادامه با دکوبوم با مواردی که هنگام انتخاب صندلی برای میز غذاخوری خود باید در نظر بگیرید همراه باشید….

مقیاس

اگر میز غذاخوری مناسبی دارید و قصد  انتخاب صندلی برای آن میز را دارید برای راحتی ، مقیاس مربوط به میز و صندلی غذاخوری شما باید سازگار باشند نمیتوانید میزی بسیار بزرگ با صندلی های کوچک را کنار هم قرار دهید این موضوع مانند فردی است که لباس کوچک یا بسیار بزرگتری از ابعاد بدن خود پوشیده است!

ارتفاع صندلی

برای اینکه بتوانید راحت غذا بخورید و بدن در حالت ارگونومیک قرار گیرد  بایستی نسبت به ارتفاع میز  ارتفاع صندلی متناسبی را انتخاب کنید  حتما  ارتفاع میز را در نظر بگیرید و هنگام خرید صندلی میز را با ارتفاع معین تجسم کنید .

توجه داشته باشید که نشیمنگاه صندلی سخت است یا روکش دار. صندلی های روکش دار هنگام نشستن متراکم می شوند. اگر بالشتک ضخیم باشد ، ممکن است این  فشرده سازی قابل توجه باشد. برای اندازه گیری دقیق ، از بالای نشیمنگاه بدون روکش رویی  تا زمین در حالی که صندلی خالی است ، اندازه گیری کنید و سپس از شخصی بخواهید که هنگام نشستن دوباره آن را اندازه گیری کند. تفاوت این دو را به فاصله ایده آل میز تا نشیمن خود اضافه کنید.

عرض و عمق

ابعاد مناسب فقط داشتن ارتفاع مناسب نیست عرض و عمق نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. شما در واقع به صندلی هایی نیاز دارید که به راحتی زیر میز غذاخوری قرار بگیرند. اگر چنین نشود ، مهمانان شما احساس راحتی نخواهند کرد و به میز و صندلی نیز  آسیب می رسانید.

صندلی هایی که در هر انتهای میز ناهار خوری مستطیل یا بیضی شکل قرار می دهید باید بدون برخورد به پایه های میز حرکت کنند این دستورالعمل ها همچنین برای همه صندلی هایی که با میزهای مربع ست می شوند و در چهار طرف نیز اعمال می شوند.

اگر می خواهید از دو یا چند صندلی در هر طرف طولی میز استفاده کنید ، مطمئن شوید که فضایی برای بیرون کشیدن و حرکت فرد از کنار بدون تداخل با صندلی کناری و یا  پایه میز وجود دارد. احساس تنگی و ناراحتی کیفیت حوزه غذاخوری شما را کاهش می دهد. همین امر در مورد میزهای گرد نیز صادق است. بین هر صندلی حداقل دو اینچ فاصله بگذارید.

بازو و ارتفاعات پشت

اگر از صندلی های ناهار خوری با بازو در هر نوع میز غذاخوری استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که قسمت بالای بازوها  با پایین میز  فاصله داشته باشند  زیرا علاوه بر آسیب غیر قابل اجتنابی که بازوهای صندلی متحمل خواهند شد ، ممکن است مهمان ها  نتوانند به اندازه کافی نزدیک میز بنشینند و راحت غذا بخورند.

نگرانی مقیاسی نهایی هنگام انتخاب صندلی، تفاوت بین ارتفاع میز و ارتفاع کلی صندلی است. مطمئن شوید که پشتی صندلی های شما بلندتر از بالای میز است. هرچه  این مورد بلندتر باشد بهتر است ، اما اختلاف ارتفاع حداقل دو اینچ ضروری است.

سبک میز و صندلی

علاوه بر انتخاب میز و صندلی با ابعاد و مقیاس سازگار که سبب می شوند میز و صندلی ها در کنار هم خوب به نظر برسند. سبک ها نیز باید سازگار باشند.

انتخاب میز و صندلی با یک عنصر مشترک معمولاً تضمین می کند که در کنار هم ظاهر خوبی پیدا خواهند کرد . این عنصر مشترک می تواند  تعلق به دوره تاریخی ، متریال، رنگ پایان یا میزان رسمیت باشد. حتی می تواند یک عنصر طراحی واحد باشد ، مانند دسته یا پایه مبلمان

استثنائات سبک دکوراسیون

مانند اکثر قوانین دکوراسیونی ، موارد استثنایی نیز وجود دارد. هنگام ترکیب میز ناهار خوری و صندلی ها ، استثنا در مواردی است که ممکن است اصلا از نظر سبکی باهم مطابقت نداشته باشند!

اگر یک میز ناهار خوری مدرن و زیبای zebrawood را با مجموعه ای از صندلی های افرا سنتی آمریکایی مخلوط کنید ، به نظر می رسد شما هیچ سلیقه ای به خرج ندادید و کاملا بدون هیچ تناسبی انتخاب کردید اما اگر همان میز را با مجموعه ای از صندلی های تراش خورده و طلاکاری شده ترکیب کنید ظاهر آگاهانه و آوانگاردی خواهد داشت.

تحریریه دکوبوم

منبع: thespruce

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2663 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم