راهنمای انتخاب رنگ و پارچه مبلمان

اگر یک پروژه دکوراسیون یا دیزاین منزل خود را از ابتدا شروع می کنید ، ابتدا می توانید مبلمان را انتخاب کنید تا بتوانید اطراف آن را تزئین کنید. مبل ها در دکوراسیون  منزل به عنوان عنصری الهام بخش به یک اتاق می توانند با پارچه ای لوکس و مجلل و یا با چاپی رنگارنگ روکش شوند و به یک نقطه کانونی اتاق تبدیل گردند در ادامه با نکاتی برای  انتخاب رنگ با دکوبوم همراه باشید..

اگر مبل را به دکوراسیون اتاق فعلی و دیزاین شده خود اضافه می کنید یا ترجیح می دهید مبل نقش پشتیبانی برای دکور را داشته باشد، انتخاب رنگ اهمیت بیشتری پیدا می کند. انتخاب مبل جدید برای پالت رنگی موجود بدان معنی است که شما باید تصمیم بگیرید که مبل  دارای رنگی خنثی باشد یا نقش برجسته ای در دکوراسیون به خود بگیرد.

انتخاب رنگ مبل متناسب با دیوار

طراحانی وجود دارند که مبل را متناسب با رنگ دیوار انتخاب می کنند تا اتاق را یکدست کرده و اتاق را بزرگتر نشان دهد . این یک ایده خلاقانه برای یک طرح رنگی هماهنگ است. اگر مبل راحتی متناسب با رنگ دیوار خود می خرید ، تغییر رنگ دیوار در آینده می تواند کمی در دکوراسیون چالش ایجاد کند.

متداول ترین روش انتخاب مبل

متداول ترین روش انتخاب مبل این است که مکمل دیگر اجزای دکوراسیون باشد و در مرکز توجه و به اقلام وابسته نباشد به همین دلیل است که رنگ های خنثی مبل بیشترین محبوبیت را در بیشتر خانه ها دارند.

قبل از خرید مبل چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید؟

مبل روشن یا تیره

وقتی تصمیم گرفتید که مبل شما با رنگ های تاکیدی یا خنثی باشد ، باید روشن یا تیره بودن مبل خود را تعیین کنید. رنگ کف شما تأثیر زیادی در انتخاب رنگ مناسب مبلمان دارد از آنجا که یک مبل به طور سنتی بزرگ و روکش دار است و بیشتر پارچه نور را جذب می کند ، می تواند فضای اتاق را به میزان قابل توجهی تاریک کند. پس این دو عامل میتواند راهنمای خوبی برای انتخاب شما باشد.

اگر یک مبل تیره را روی زمین تیره قرار دهید ، به نظر می رسد که در اتاق ناپدید می شود.

اگر دوست دارید از یک مبل تیره روی یک کف تیره استفاده کنید ، باید سعی کنید جلوه آن  را بیشتر شود. یک مبل تیره با پایه های فلزی یا چوبی روشن می تواند یک خط بصری بین مبل و کف ایجاد کند. استفاده از یک فرش روشن تر نیز می تواند رنگ های تیره کف را از هم جدا کرده و رنگ مبل را برجسته کند. میز قهوه خوری چوبی سبک یا فلزی نیز می تواند به تعریف و تفکیک مبل از کف کمک کند.

اما مبلمان با رنگ روشن چالش های متفاوتی از یک مبل تیره ایجاد می کند  بزرگترین چالش مبلهای روشن  لک و ساییدگی است. قبل از انتخاب مبل سفید یا روشن ، واقعیت نحوه استفاده از اتاق  و سبک زندگی خودرا در نظر بگیرید و نه اینکه چطور امیدوارید از آن استفاده کنید. اگر سگ شما دوست دارد روی کاناپه دراز بکشد برای مثال اگر شما دارای کودکان ویا حیوانات خانگی هستید رنگ های خیلی روشن شاید انتخاب خوبی برای شما نباشد!

انتخاب تیرگی و روشنی

هنگامی که روشن و تیره بودن مبل جدید خود را در نظر گرفتید ، وقت آن است که به رنگ، دقیق تر فکر کنید. اگر به مبل به عنوان یک عنصر دکوری خاص نگاه نمیکنید ، یک مبل با رنگ خنثی یک انتخاب محبوب است. مبل های خنثی به راحتی با تغییرات ترند در طول سال ها و با هر دکوراسیونی قابل تطبیق هستند.

پارچه های رومبلی

پارچه مبل های خنثی شامل بژ ، خاکستری ، رنگ خاکستری مایل به قهوه ای و کرم است.

یک پارچه بژ مات می تواند در اطراف رنگهای دیگر کسل کننده به نظر برسد ، اما یک پارچه بژ بافت دار مونوکروم می تواند بدون افزودن رنگ های جدید ، جذابیت بیشتری ایجاد کند. مبل های خاکستری می توانند از روشن تا ذغالی باشند.

این رنگ ها مانند آفتاب پرست  با هر سبک و رنگی متناسب می شوند، خاکستری می تواند پیچیده ، راحت ، سرد  یا  رسمی و خشک باشند. مبل های خنثی می توانند بی سر و صدا مکمل دکوراسیون اجزای دیگر دکوراسیون شما باشند اما همچنان شیک و جذاب به نظر برسند.

مبلمان با هر رنگی می تواند به زیبایی در فضای شما ادغام شود ، اگر از آن به درستی و به صورت لایه ای استفاده کنید این به معنای افزودن اکسسوری یا پترن هایی در تناژ رنگ مبل است ، تا رنگ ها در کل خانه پخش شود. مبل ، با داشتن سطح زیادی از پارچه و با پترن رنگ های مناسب می تواند فضای اتاق شما را متعادل کند.

هنگام خرید مبل جدید ، خود را ملزم به خرید یک دست مبل کامل متناسب و ایده آل نکنید. انتخاب انعطاف پذیر تر ، انتخاب مجموعه ای از صندلی ها و مبلمان برای تکمیل دکوراسیون قطعا ایده کاربردی و بهتری است . صندلی ها لازم نیست که مطابقت دقیقی با مبل داشته باشند اما می توانند رنگ مبل را در طرح یا بافت خود داشته باشند..

هنگام هماهنگی مبل جدید با دکوراسیون اتاق ، بالشتک ها و کوسن ها را فراموش نکنید. این رنگ آمیزی های کوچک به اتاق نشیمن شما ظاهری کاملاً دنج و گرم می دهد.

تحریریه دکوبوم

منبع: thespruce

۱/۵ - (۱ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3111 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم