روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی

از نظر روان‌شناسی، رنگ‌ها تاثیر زیادی بر خلق‌و‌خو و سلامت روانی افراد بر جای می‌گذارند. رنگ کرم به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های روشن خنثی در طراحی داخلی به کار می‌رود. این رنگ قابل استفاده در تمام محیط‌ها همچون خانه، ادارات، مدارس، بیمارستان و… است. روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی نشان می‌دهد که این رنگ تعادل خوبی از بی‌طرفی، آرامش و راحتی را فراهم می‌کند که این ویژگی برای خانه ایده‌آل خواهد بود.

معنا و مفهوم رنگ کرم

رنگ کرم یک رنگ مایل به زرد کم‌رنگ و نزدیک به سفید است که روشنایی آن در سطح ۹۰.۸٪ قرار دارد. با مخلوط کردن زرد و سفید می‌توان به رنگ کرم رسید.

کرمی یک رنگ پیچیده با مقداری گرمای قهوه‌ای و تا حد زیادی طراوت سفید محسوب می‌شود. به‌طور کلی روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی بیان می‌کند که کرمی در شمار رنگ‌های آرام جای می‌گیرد و اغلب می‌تواند حس افراد را برانگیزد.

کرم هم مانند سایر رنگ‌های خنثی تنوع زیادی نشان می‌دهد. این رنگ اغلب با رنگ‌های خنثی دیگر ترکیب می‌شود تا حسی پیچیده، ظریف و محافظه‌کار به دست آید. همچنین بیشتر با رنگ‌های قرمز روشن، سبز یا زرد ترکیب می‌شود تا پالت تحریک‌کننده‌تر و چشمگیرتری داشته باشد.

استفاده از رنگ کرم از نظر روان‌شناسی در طراحی داخلی

برخی از رنگ‌ها آرامش روانی خاصی ایجاد می‌کنند. رنگ کرم از این نظر در بین رنگ‌های برجسته قرار می‌گیرد. این رنگ در محیط‌های کاری، ادارات یا مکان‌هایی که به تصمیم‌گیری راحت نیاز دارند، بر روی دیوارها و مبلمان منعکس می‌شود. روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی چنین فضاهایی نشان می‌دهدکه این رنگ تاثیر مثبتی بر افراد و القای حس آرامش روحی به آن‌ها دارد. در نتیجه با استفاده از آن می‌توان تصمیمات معقول و خونسردی به‌خصوص در مواقع بحرانی گرفت. جالب اینجاست که رنگ کرم اغلب در رستوران‌ها، کافه‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها نیز استفاده می‌شود.

استفاده از رنگ کرم به محیط گرما و راحتی می‌بخشد. رنگ کرم به‌عنوان یک رنگ خنثی، حسی کلاسیک، قابل اعتماد و جاودانه دارد. زیرا با دوام ساختمان‌ها و بناهای تاریخی مرتبط است. بنابراین از دیدگاه روان‌ شناسی رنگ کرم در طراحی داخلی، کاربرد آن تاثیراتی از جمله ایجاد آرامش، ایجاد محیط مناسب برای کار و ایجاد احساس گرمی بر جای می‌گذارد.

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی هال و پذیرایی

طراحان حرفه‌ای در مکان‌هایی مانند اتاق نشیمن بیشتر از رنگ کرم کمک می‌گیرند. زیرا یکی از فضاهایی است که اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و به آرامش بیشتری نیاز خواهد بود.

کرم از نظر بصری فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و به کار بردن آن، راه حلی عالی برای اتاق‌های نشیمن کوچک خواهد بود. روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی این رنگ را یک گزینه ایده‌آل برای حال و پذیرایی می‌داند و حس آرامش را به دکوراسیون اضافه می‌کند. این رنگ با ترکیبات ساخته‌شده از مواد طبیعی مانند چوب و منسوجات پشمی هماهنگ زیادی نشان می‌دهد.

این سایه خنثی اغلب به‌عنوان رنگ اولیه برای فضاهای داخلی مانند رنگ دیوارها، فرش‌ها، کابینت‌ها و سرامیک استفاده می‌شود. زیرا رنگ کرم در طراحی داخلی تقریبا با همه چیز هارمونی دارد.

افرادی که خلاقیت و سرزندگی زیادی دارند اغلب طرح‌های اتاق نشیمن را کرم‌رنگ انتخاب می‌کنند. در عین حال، برخی از افراد این نوع طراحی را بیش از حد معمولی و یکنواخت می‌دانند. اما اگر فضای داخلی با پس‌زمینه‌ای روشن و سایر رنگ‌های متضاد دکور شود، فضای محیط به بهشتی طبیعی تبدیل خواهد شد.

رنگ‌های شکلاتی، بژ و کرمی حس اشرافی به فضای نشیمن می‌دهند. به همین دلیل است که این طرح توسط افرادی ترجیح داده می‌شود که عاشق وسایل گران‌قیمت و منحصربه‌فرد هستند.

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی2

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی اتاق خواب

بر اساس روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی اتاق خواب استفاده از این رنگ در همه‌جا از پرده گرفته تا سرویس خواب و حتی روی فرش به محو شدن خطوط کمک می‌کند. رنگ کرم اتاق را منسجم‌تر و آرام‌تر نشان می‌دهد. استفاده از این رنگ یک راه عالی برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب کوچک است.

اکنون می‌دانیم که یک فضای داخلی با رنک کرم می‌تواند حس آرامش‌بخشی داشته باشد. این ویژگی را می‌توان با ایجاد کمی تقارن به دکوراسیون تقویت کرد. در واقع، تقارن یک عامل بسیار مهم در طراحی داخلی به‌حساب می‌آید. زیرا باعث ایجاد حس تعادل و هماهنگی و همچنین آرامش در اتاق می‌شود.

با قرار دادن مبلمان در اتاق خواب می‌توان تقارن را به دست آورد. در واقع با در نظر گرفتن نقطه کانونی یک اتاق و آینه‌کاری در هر دو طرف آن می‌توان چنین حسی به اتاق بخشید. این ترفند مخصوصا در اتاق خواب‌های کوچک‌تر مفیدتر خواهد بود و برای ایجاد فضای بزرگ‌تر باید در کنار رنگ کرم استفاده شود.

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی حال و پذیرایی

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی آشپزخانه

انتخاب رنگ کرم برای کابینت آشپزخانه باعث می‌شود که محیط تمیز و روشن به نظر برسد. در عین حال رنگ کرم حال‌وهوای گرم و دل‌پذیری را به محیط منتقل می‌کند.

تصور کنید که در آشپزخانه زیبایی مانند تصویر بالا ایستاده‌اید و در حال پختن یک غذای دل‌چسب برای خود و خانواده‌تان هستید. تصوری لذت‌بخش به نظر می‌رسد، درست است؟ خوب، اگر کابینت‌های آشپزخانه را کرم در نظر بگیرید و آن را با رنگ‌های گرم و ملایمی مانند صورتی یا آبی کم‌رنگ یا حتی خاکستری ترکیب کنید، این رویا می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی اتاق خواب

هارمونی رنگ کرم با سایر رنگ‌ها

از آنجایی که کرم یک رنگ خنثی است، تقریبا با همه رنگ‌ها هارمونی دارد. این ویژگی فرصت خوبی را برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون داخلی فراهم می‌کند. نزدیک‌ترین سایه‌های کرم عبارت‌اند از سفید شیری، وانیلی، شکلاتی، کاراملی، دارچینی و قهوه‌ای. رنگ‌های دیگری که با کرم هم‌خوانی دارند، زرد کم رنگ، سبز پاستلی، آبی روشن، یاسی، سبز زمردی و فیروزه‌ای هستند.

کرم در سایه‌های روشن و تیره وجود دارد. به‌عنوان ‌مثال، رنگ کرم تیره با سیاه و سفید و همچنین قهوه‌ای هماهنگ می‌شود. رنگ کرم روشن در کنار سفید، خیلی خوب به نظر می‌رسد. در نتیجه این ترکیب رنگ، فضا جلوه بزرگ‌تری خواهد داشت.

به غیر از رنگ‌های ملایم، رنگ کرم را می‌توان با رنگ‌های روشن نیز به کار برد. همچنین اکسسوری‌های فلزی مختلف مانند طلایی، برنزی و نقره‌ای در کنار این رنگ زیباتر به نظر می‌رسند. چوب ماده دیگری است که رنگ کرم روی آن زیبا به‌ نظر می‌رسد. در نتیجه، ترکیب رنگ کرم با رنگ‌های دیگر حتی کوچک‌ترین اتاق را بزرگ و شیک‌تر نمایان می‌سازد.

هارمونی کرم و سفید

در بین رنگ‌های سازگار با رنگ کرم، رنگ سفید به‌عنوان یک انتخاب محبوب به چشم می‌خورد. از نظر روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی استفاده از رنگ سفید در کنار آن، فضا را آرام و ساده نشان می‌دهد. رنگ کرم در ترکیب با سفید به خلق ظاهری مدرن می‌انجامد. دکوراسیون خانه با‌ رنگ کرم روشن و سفید باعث می‌شود که فضا روشن‌تر و جادارتر به چشم بیاید.

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی آشپزخانه

هارمونی کرم و خاکستری

وقتی صحبت از دکوراسیون منزل می‌شود، رنگ‌های کرم و خاکستری رایج‌ترین رنگ‌ها هستند. زمانی که رنگ کرم و خاکستری با هم استفاده می‌شوند، ظاهری معاصربه فضا خواهند بخشید. این دو رنگ را در تمام وسایل خانه مانند مبلمان، رنگ دیوار، فرش یا پرده هماهنگ می‌کنند. کرم و خاکستری راهی عالی برای عمق بخشیدن به فضا خواهند بود.

از صندلی‌های کرم در کنار دیوار خاکستری و صندلی‌های خاکستری در کنار دیوار کرم می‌توان برای ایجاد دکوراسیونی چشم‌نواز بهره برد. خاکستری و کرم به‌خوبی با بسیاری از رنگ‌ها دیگر نیز هماهنگی نشان می‌دهند.

هارمونی کرم و سفید روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی

هارمونی آبی روشن با کرم

رنگ کرم با سایه‌های آبی مانند فیروزه‌ای عالی به چشم خواهند آمد. رنگ‌های کرم و آبی نقش مکملی در دکوراسیون‌های چشم‌نواز بر عهده می‌گیرند. تمام سایه‌های آبی که با رنگ کرم هم‌خوانی دارند، انتخابی عالی برای دکوراسیون مدرن به‌شمار می‌روند. با کمک گرفتن از روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی به این نتیجه می‌رسیم که ترکیب این رنگ با آبی سرزندگی را به حال‌و‌هوای بی‌روح اتاق می‌بخشد.

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلیهارمونی آبی روشن با کرم

هارمونی کرم و سبز

رنگ سبز در ترکیب با رنگ کرم به فضا کمک می‌کند تا از ظاهر ساده‌اش دور شود. این رنگ می‌تواند حس نشاط بیشتری را برای فضای داخلی خانه شما به ارمغان بیاورد. رنگ‌های سبز با جلوه مدرن و طراوت خود در دکوراسیون، فضای محیط را تغییر می‌دهند. از نظر روان‌ شناسی رنگ کرم در طراحی داخلی استفاده از ترکیب کرم و سبز به محیط حس آرامش می‌بخشد.

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی هارمونی کرم و سبز

هارمونی کرم و قهوه‌ای

وقتی قهوه‌ای و کرم با هم ترکیب شوند، طبیعت را در فضاهای زندگی منعکس می‌سازند. می‌توانید از قدرت این دو رنگ برای ایجاد فضایی چشم‌نواز در دکوراسیون نهایت استفاده را ببرید. رنگ‌های کرم و قهوه‌ای در دکوراسیون‌های مدرن بسیار خودنمایی می‌کنند. دیوارهای قهوه‌ای و ست مبل‌های کرم کاملا با یکدیگر هماهنگ هستند.

از نظر روان‌ شناسی رنگ کرم در طراحی داخلی وقتی رنگ‌های قهوه‌ای و کرم که در طبیعت یافت می‌شوند در کنار هم قرار گیرند آرامش و طراوت را به فضا خواهند بخشید. از این موضوع نترسید که همراه با رنگ کرم، قهوه‌ای تیره را در قسمت‌های بزرگ و قهوه‌ای روشن را در بخش‌های کوچک به کار ببرید.

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی هارمونی کرم و قهوه‌ای

هارمونی کرم و زرد خردلی

از دیدگاه روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی اگر می‌خواهید این رنگ را با رنگی پر جنب‌و‌جوش ست کنید، حتما باید زرد خردلی را در نظر بگیرید. زرد خردلی تصویر روشنی را برای ناحیه مورداستفاده ارائه می‌دهد. این رنگ برای استفاده در فرش، پرده و کوسن مبل می‌تواند به زیباتر شدن محیط کمک کند.

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی هارمونی کرم و زرد خردلی.jpg

هارمونی کرم و نارنجی

یکی از رنگ‌های سازگار با کرم، نارنجی و ته‌رنگ آن است. افرادی که می‌خواهند گرمای رنگ کرم را با نارنجی احیا کنند، به سراغ ترکیب و استفاده این دو رنگ همراه با هم بروند. از جنبه روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی ترکیبی از این رنگ آرام‌بخش در کنار نارنجی انرژی‌زا به خلق فضاهایی نشاط‌بخش خواهد انجامید. در اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه، این دورنگ کاملا تناسب دارند. رنگ کرم را می‌توان برای رنگ دیوار یا مبلمان ترجیح داد. در حالی‌ که رنگ نارنجی برای ملحفه تخت، روبالشی، کوسن و فرش انتخاب مناسبی است.

روانشناسی رنگ کرم در طراحی داخلی هارمونی کرم و نارنجی.jpg

هارمونی رنگ کرم و طلایی

رنگ طلایی که با رنگ کرم هم‌خوانی بالایی را به نمایش می‌گذارد در دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک به‌دفعات استفاده می‌شود. این دو رنگ در طراحی داخلی بسیار مهم شمرده می‌شوند. این ترکیب در مبلمان و دکور هماهنگی کاملی خواهند داشت. هنگامی که گرمای رنگ کرم و مدرنیته طلایی در کنار هم قرار می‌گیرند، یک پالت رنگی فوق‌العاده را آشکار خواهند ساخت.

جمع‌بندی

رنگ کرم که نشان‌دهنده خلاقیت است، اثری دارد که احساس خلوص، آرامش و بهره‌وری را القا می‌کند. این رنگ با همه رنگ‌ها به هارمونی طبیعی می‌رسد. از دیدگاه روان‌ شناسی رنگ کرم در طراحی داخلی، بزرگ‌ترین دلیل محبوبیت رنگ کرم این است که احساس آرامش‌ را به محیط اطراف خود می‌بخشد. به همین دلیل این رنگ بیشتر برای مکان‌هایی مانند اتاق نشیمن ترجیح داده می‌شود. با رنگ کرم می‌توانید بدون تلاش زیاد به محیطی آرام برسید.
alphapedia

nedirnasilneden

hommes.studio

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2181 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم