سبک های مهم دکوراسیون داخلی را بشناسیم

 سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

دکوراسیون داخلی سبک ایران دارای ویژگی هایی است که از ارزشی ویژه برخوردار است. ویژگی هایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوان های رفیع، ستون های بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه سبک ایرانی است.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیسم

این سبک دکوراسیون داخلی نهایت صحت و دقت است و هیچ چیزی بیش از حد و زیادی نیست ، بدون زمینه ای گزاف و مجلل.همین طور که از اسم این استایل مشخص است، تاکید این سبک بر سادگی و بی آایشی است. رنگ های مورد استفاده در این سبک ممکن است خیلی تیره و خسته کننده یا روشن باشند، یا در برخی موارد ممکن است از رنگ های درخشان و نمایشی استفاده شود. اجزا و وسایل مورد استفاده در یک مکان با طراحی داخلی مینیمالیست همین طور با اشکال هندسی مثل مربع، مستطیل و دایره می باشند، اما سطوح و ظواهر همه چیز صاف و ساده ، بدون جزئیات و بی آلایش است.

بیشتر بخوانید: طراحی ویلا مدرن – به صورت تخصصی

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

این سبک دکوراسیون داخلی یک سبک پالوده، توسعه یافته، با جزئیات و ریزه کاری های فراوان که در ساختار مبلمان و وسایل روشنایی و غیره یافت می شود. مبلمان و لوازم دیگر حکاکی شده و منبت کاری شده هستند. یک منزل با طراحی دخلی کلاسیک با چیزهای گلدار، و باگل و گیاه و اشکال افسانه ای مزین شده است.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی روستیک

سبک روستیک در فضاهای ویلایی کاربرد دارد و کوشش آن در به درون خانه کشیدن طبیعت خالص است. البته ساختار خام و نپخته ای دارد و دارای اجزائی ناصاف و کمی زمخت است. مبلمان و وسایل روشنایی گاها از کنده درخت، تنه و شاخه ی درختان و الیاف و کنف ساخته می شوند. این سبک در خانه های ویلایی و کوهستانی و روستایی یافت می شود.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی

چگونه خانه خود را به سبک ژاپنی طراحی کنید؟ مرتب کردن، کم کردن جزئیات و سادگی از خصوصیات بارز این سبک است. عناصر این سبک درب های کشویی، میزهای کوتاه، کف پوش های حصیری، اتاق ها پوشیده از تاتامی و رنگ های طبیعی و خنثی هستند. همه چیز در این سبک ساده و کاربردی است.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی مراکشی

این سبک بسیار جذاب و شور انگیز و منحصر به فرد است. رنگ های مورد استفاده در این سبک آبی فیروزه ای کبود، سبز و سفید هستند. عناصر اصلی در این سبک فرش ها کاشی های زیبا به رنگ فیروزه ای، ظروف سنگی، فانوس و آثار فلزی هستند نوع کف پوش، سفالی به رنگ قرمز است در سکوی های بیرون زده از دیوار جلوه ای خاص به فضا می بخشد. مبلمان در این سبک از چوب های منبت کاری شده و مشبک هستند. سایبان های نصب شده بر روی سکو ها و تخت ها یکی دیگر از عناصر زیبا در این سبک است. استفاده از کاشی در این سبک بسیار متداول است.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی چینی

سه اصل مهم در این سبک دکوراسیون داخلی وجود دارد: سادگی، انرژی و طبیعت؛ که مهمترین اصل پیدا کردن مکان مناسب برای هر وسیله می باشد. کاربرد چوب به عنوان یک متریال طبیعی در این سبک زیاد دیده می شود. کاربرد اصول فنگ شویی (باد و آب). برقراری اعتدال میان انرژی ها یکی دیگر از خصوصیات سبک چینی است. عناصر مهم درفنگ شویی: آب، آتش، خاک، چوب و فلز هستند. مهمترین اصل فنگ شویی پرهیز از انباشتگی و بی نظمی و اصل دیگر دقت در رنگ محیط اطراف است. گیاه بامبو به نحوی اعجاب انگیز هر ۵ اصل فنگ شویی را وارد محیط می کند. رنگ های اصلی کاربردی در این سبک مشکی، طلایی، زرد و قرمزهستند.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی مصری

هنر مصری سبک هنر توصیفی است. استفاده زیاد از سنگ های طبیعی مثل آهک و حجم های مکعبی، حجیم و خطوط مستقیم ستون های قطور و منقوش و پنجره های مشبک چوبی با رنگ تیره در معماری مصری و نوع خاص پرسپکتیو آن و همچنین استفاده از عناصر بارزی مانند: مصطبه (مقابر اشرافی)، هیرو گلیف (بارزترین نقوش دکواتیو مصری )، ستون های کوتاه و چاق، هیروگلیف، نقاشی ساکن و خشک، نقاشی پر رنگ و لعاب، نقاشی روی پاپیروس، نقش کنده کاری شده روی دیوار، رابطه نزدیک با طبیعت، لوتوس، آنخ (کلید زندگی یا کلید نیل )، خدای مات، آنوبوس، خپری (سوسک بالدار)، آمن، وجت، ایارت، اوروبوروس، بست، کانوپیک، اوبلسیک. در دکوراسیون مصری وجود طاقچه هایی پر از اشیاء تزئینی و مجسمه و… دردل دیوار ها  جلوه خاصی به این سبک بخشیده است.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی هندی

رنگ در این سبک یکی از اساسی ترین عنصرهاست. همه چیز با رنگ معنی خودشان را پیدا می کنند. استفاده از تزئینات کوچک مانند قلیان، شطرنج، چهل تکه های زردوزی شده، وجود مندیر (معبد خانگی)، وجود نقاشی ها و مجسمه های فیل (الهه ثروت). رنگ های زرد و قرمز و پرده های با شکوه از خصوصیات بارز این سبک هستند.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی

این سبک طرفدار نشاط، سرزندگی و دلفریبی است. سبک فرانسوی ترکیبی از دو سبک روستیک و سلطنتی است. رنگ های قرمز، طلایی، آبی و سبز در این زیاد به چشم می خورد. دیوارها اغلب به رنگ سفید روشن رنگ آمیزی می شوند تا علاوه بر روشنی فضا جلوه ای خاص به وسایل ببخشد. گنجه های فرانسوی ساخته شده از چوب با حکاکی های زیبا یکی دیگر از خصوصیات این سبک است. مبلمان از جنس چوب با لبه هایی ابری شکل فضایی دل انگیز به ارمغان می آورد.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی سوئدی

به علت زمستان های طولانی در سوئد سعی براین است که دکوراسیون طوری طراحی شود که انعکاس دهنده نور طبیعی باشد. رنگ های سفید و آبی بسیار استفاده می شود. پنجره های بزرگ که دارای نورگیر های زیادی هستند، شکوه خاصی به این سبک بخشیده است و جزئیات رنگی برای روح بخشیدن با این فضا به کار برده می شود. چیدانه در گذشته با شما در خصوص نور طبیعی و تاثیر آن در معماری داخلی صحبت کرده است.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی اسپانیایی

در این سبک تجمل و سادگی در کنار هم جلوه ای متضاد و منحصر به فرد به فضا می دهد. عناصر مهم در این سبک فرش های بسیار زیبای رنگی، مبلمان چوبی از جنس گردوی منبت کاری شده با رویه چرم، کف پوش هایی از جنس سرامیک یا کاشی، پرده های پر نقش، تابلو های از رنگ روغن هستند. در برخی از فضای خانه از کف پوش ها و دیوار های آجری استفاده می شود. طاقچه های بسیار زیبایی که بر روی آن شمایل های مذهبی قرار دارند فضایی مذهبی را خلق می کنند. تخت خواب ها به صورت کاناپه ای همراه با روتختی پنبه دوزی شده و ابریشم دوزی شده هستند. شومینه همیشه مرکز توجه است که بر روی  آن بسیاری از تزئینات زیبا را قرار می دهند. دیوار ها اغلب به رنگ عسلی یا قهوه ای کم رنگ هستند.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی انگلیسی

این سبک خود دارای چندین سبک است که نام همه آنها از اسامی اشراف و ملکه ها گرفته شده است، مانند ویلیام مری، باهاوس، شرایتون، هپلوایت و چندیل. مشخصات اصلی این سبک ها فرم دادن به پایه های صندلی و میز به شکل های گوناگون، مانند مارپیچ و شیاردار و اس شکل است. استفاده از مدالها، نقاشی های پرتره، کاغذ دیواری های فاخر و استفاده از چوب درختان مانند اقاقیا از دیگر مشخصات این سبک است.

سبک های مهم دکوراسیون داخلی

تحریریه دکوبوم

منبع: decoboom

امتیاز دهید post

۲ نظرات

  • محمد شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ در ۰۱:۲۴

    عالی بود تشکر از شما

    پاسخ
  • علیرضا تیر ۳, ۱۳۹۷ در ۱۳:۳۷

    با سلام ممنون از توضیحاتی که دادین

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

5349 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم