صندلی اداری مدرن امروزی

صندلی اداری مدرن امروزی از کجا آمده است ؟

اگر این مقاله را در محل کار یا دفترکار خانگی خود می خوانید ، احتمالا به دنبال تغییر دکوراسیون و خرید صندلی اداری مناسب و یا در حال نشستن و کار کردن روی یک صندلی اداری با ویژگی های خاصی هستید.
پس تا انتهای این مقاله از وب سایت شرکت طراحی معماری و دکوراسیون داخلی دکوبوم با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های صندلی اداری مدرن امروزی آشنا شوید.

صندلی اداری مدرن امروزی

ویژگی های صندلی اداری مدرن امروزی

صندلی اداری مناسب دارای پایه گردان، قابلیت تنظیم ارتفاع، پشتی با منحنی آبشاری، دارای نشیمنگاه و فرم مناسب جهت محافظت و پشتیبانی از بدن، پارچه مشبک برای گردش هوای بهتر هنگام کار و بالشتک با چگالی برای تقسیم مساوی وزن بدن است.

این مجموعه ویژگی ها به راحتی آنچه را که در ذهن به عنوان یک صندلی اداری مدرن امروزی تصور می کنیم تعریف می کند. اما این تعریف به مرور زمان چگونه تکامل یافته؟

اغراق نیست اگر ادعا کنیم که صندلی اداری یکی از مهمترین طراحی های بشر برای زندگی روزمره کاری افراد است زیرا کارمندانحداقل پنج ساعت را در محل کار خود سپری می کنند و این زمان مستمر به مرور می تواند بر سلامتی جسمی تاثیرگذار باشد.

صندلی اداری که امروز می شناسیم بیش از یک قرن پیش متولد شده است. چگونگی تکامل صندلی اداری با تغییر ماهیت کارها و گذر زمان را با پیگیری پروسه زمانی بیشتر میتوان درک کرد با شرکت طراحی معماری و دکوراسیون داخلی دکوبوم همراه باشید…

تاریخچه ایجاد صندلی اداری مدرن

جالب است بدانید انقلاب صنعتی صندلی های اداری را به وجود آورد قبل از قرن نوزدهم ، بیشترین نیروی کار جهانی در کار کشاورزی به کار گرفته می شدند و صندلی اداری فقط مربوط به افراد ثروتمند ، مقامات دولتی و دانشگاهیان بود.

سپس با ظهور تولید و انقلاب صنعتی استفاده از الگوی سنتی کار، کارگران اداری بیشتری برای هماهنگی لجستیکی و حسابداری مورد نیاز به وجود اورد و مفهوم کارگران عمومی و اداری متولد شد.

اواسط دهه ۱۸۰۰صندلی اداری تولید انبوه شد، صندلی اداری Centripetal توسط مخترع توماس وارن طراحی و توسط شرکت آمریکایی صندلی در سال ۱۸۵۱ در نمایشگاه بزرگ لندن راه اندازی شد.

این صندلی به طور شگفت انگیزی از نظر استانداردهای امروزی عملکرد خوبی داشت ویژگی های استاندارد صندلی، ساخته شده از چدن و تودوزی مخمل، شیب مناسب و قابلیت حرکت این صندلی را متفاوت و خاص کرده بود.

اگرچه این صندلی در خارج از ایالات متحده فروش کمی داشت ، زیرا هنجارهای ویکتوریایی حاکم در آن زمان نشستن راحت را غیراخلاقی می دانستند اما نمیتوان نادیده گرفت صندلی Centripetal برای زمان خود بسیار ارگونومیک بود.

ادامه توسعه و ساخت صندلی اداری مدرن امروزی

با اوج گیری انقلاب صنعتی ، روند رو به رشد کارمندان اداری مورد توجه قرار گرفت. حتی در فیلادلفیا نمایشگاه مبلمان اداری شکل گرفت در همین حال ، صندلی های مخصوص آرایشگران و دندانپزشکان نیز وارد بازار شدند.

در اوایل قرن بیستم ، میز کار نقش اساسی در اقتصاد جهانی داشت و طراحان صنعتی به همین دلیل افزایش یافتند اما آنها روی راحتی تمرکز نداشتند و موضوع اصلی طراحی صندلی ها همسویی با بقیه فضا بود.

برای مثال فرانک لوید رایت معمار مشهور یک صندلی اداری برای هماهنگی با ساختمان اداری لارکین ، در سال ۱۹۰۴ طراحی کرد. این صندلی به دلیل قابلیت تنظیم ارتفاع مورد ستایش قرار گرفت ، اما از حداقل ویژگی های طراحی انسان محور برخوردار نبود.

اواسط دهه ۱۹۰۰ با ترویج طراحی مدرن پس از جنگ جهانی دوم صندلی های اداری با ویژگی های ارگونومیک خلق شدند و ابزارهای جنگی مانند تانک و کابین خلبان هواپیما و همچنین کارخانه های تولید کننده نقش بسزایی در طراحی آنها داشتند.

صندلی اداری در دکوبوم

نقش صنعتی شدن در تولید و ساخت صندلی اداری مدرن امروزی

صندلی اداری همراه با صنعتی شدن پس از جنگ و ظهور ایالات متحده به عنوان یک اقتصاد تولیدی و خدماتی تمام عیار ، هدف جدیدی را ایجاد کرد و مجموعه عظیمی از تحقیقات نظامی طبقه بندی نشده منتظر الهام بخشیدن به طرح های جدید بود.

صندلی های آلومینیومی توسط طراحان مشهور مانند ری و چارلز ایمز دارای خطوط براق ، قاب فلزی و چرخ های پلاستیکی شکل گرفتند . این ویژگی آشنا بنظر میرسد؟؟ بله درست است به نظر می رسد بسیاری از صندلی های اداری این دوران همان صندلی هایی هستند که امروز روی آنها می نشینیم!

اما نکته قابل توجه این است بیشتر زیبایی شناسی و نه ارگونومی ، هنوز طراحی صندلی ها را پیش می برد. طراحی مدرن در اواسط قرن ، مبلمان زیبایی را برای انبوه کارگران اداری تولید کرد و به اندازه کافی محبوب شد .

طراحی ارگونومیک در ساخت صندلی اداری امروزی

دهه ۱۹۷۰ تا امروز، طراحی ارگونومیک: جالب است بدانید دوران صندلی اداری ارگونومیک به طور جدی از دهه ۱۹۷۰ آغاز شد. چندین کاتالیزور به ویژه کتاب Humanscale ، توسط طراح نیلز دیفرینت در محبوبیت طراحی ارگونومیک نقش داشتند.

از عوامل دیگر تغییرات ارگونومیک انتشار خبری توسط یک جراح آمریکایی به نام جورج فالن در مورد بیماری مرموز کارمندان مطب به نام سندرم تونل کارپال بود که به همین دلایل در سال ۱۹۷۰ ، رئیس جمهور نیکسون قانون ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) را امضا کرد تا اطمینان حاصل شود که شرکتهایی که موفق به تهیه محیط کار ایمن نشده اند مجازات خواهند شد.

این عوامل ایمنی برای سلامت در صندلی ارگون ، که توسط ویلیام استامپف طراحی و در سال ۱۹۷۶ منتشر شد ، به اوج خود رسید ، اگرچه صندلی فاقد قابلیت تنظیم صندلی های مدرن بود.

اما از فوم قالبی استفاده می کرد که با موقعیت طبیعی بدن هنگام نشستن افراد مطابقت داشت که یک نقطه عطف در طراحی ارگونومیک به شمار می آید.

طراحی های بعدی مانند صندلی محبوب Aeron با استفاده از متریال های پیشرفته تر در اینده شکل گرفتند و نتیجه نهایی این فرایند صندلی های مدرن اداری امروزی است که به نیاز های زیبایی و ارگونومیک توجه بیشتری دارد و از نظر متریال و امکانات و توجه به بدن انسان پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

آینده صندلی های اداری

در واقع پشت صحنه صندلی های اداری که ما هر روز از ان ها استفاده میکنیم و آنها را امری مسلم می دانیم یک روند پیشرفت طی یک قرن پنهان شده که با توجه به روندهای طراحی و عوامل اقتصادی اجتماعی شکل گرفته است.

اگرچه تحقیقات و روند پیشرفت طراحی صندلی های اداری هنوز ادامه دارد ، اما مطالعات مقدماتی درباره دکوراسیون فضاهای اداری نشان می دهد که کارمندان اداری باید کمتر بنشینند و بیشتر بایستند. صندلی اداری آینده ممکن است سبک تر و مدولارتر باشد تا به روشهای خاص و وظیفه محور مورد استفاده قرار گیرند.

اما صندلی ها همیشه بخشی از تجربه محل کار ما خواهند بود. در واقع مشکلات اساسی صندلی ارگونومیک دفاتر کار امروزی ، قابلیت دسترسی و انعطاف پذیری است ، نه طراحی!

در واقع با افزایش قیمت ها بهترین صندلی های اداری برای بازار انبوه کارگران عمدتا قابل دسترسی نیستند و روشی که امروزه صندلی های اداری را تهیه می کنیم با واقعیت نیروی کار که تعداد بیشترآن توسط فریلنسرها ، دورکاران و شرکت های با رشد بالا و نیاز مند تغییرات سریع استفاده می شوند همسو نیست.

صندلی اداری مدرن در شرکت طراحی معماری دکوبوم

نوآوری در طراحی آینده صندلی اداری مدرن

تأثیرگذارترین نوآوری در طراحی آینده ممکن است ترکیبی از طراحی آزمایش شده با زمان و بازنگری اساسی در نحوه خرید و فروش صندلی های اداری باشد، بنابراین کارگران بیشتری می توانند از مواد با کیفیت ، بهترین روش های ارگونومیک و طراحی زیبا استفاده کنند.

اما تا رسیدن آن زمان ، وقتی به صندلی خود تکیه داده ایم میتوانیم از طراحانی که در طی یک قرن به ما کمک کرده اند تا این حد راحت بنشینیم قدردانی کنیم…

در این مقاله با تاریخچه صندلی اداری مدرن امروزی آشنا شدید روند تاریخی شکل گیری صندلی های اداری میتواند ویژگی های مهم مانند ارگونومی و قابلیت های کاربردی متناسب با نیاز های امروزی یک صندلی اداری را برای شما واضح تر کند.

این نکات علاوه بر آسان کردن انتخاب خرید میتواند آرامش جسمی و روحی بیشتری را برای کارمندان در نتیجه کار با کیفیت بالاتر و بهره وری بیشتر را سبب شود می توانید صندلی های اداری نیلپر و برندهای معتبر اداری را در رنگ ها، مدل ها و متریال های گوناگون از طریق فروشگاه دکوبوم به عنوان نماینده اصلی برندها به صورت آنلاین و با تخفیف برای دکوراسیون دفاتر اداری بزرگ یا کوچک و یا فضای کار خانگی خود خریداری کنید !

منبع: branchfurniture

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2230 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم