طراحی بام بیمارستان برای بهبود کودکان سرطانی

این پروژه در سال ۲۰۱۸ در والنسیا اسپانیا با  بودجه۳۰۰.۰۰۰  € توسط گروه معماران Rica Studio  و نتیجه همکاری با Juegaterapia، یک نهاد خیریه است که با هدف بهبود شرایط زندگی کودکان مبتلا به سرطان فعالیت می کند انجام شده است. این قسمت برای بازی و فعالیت کودکان و برای استفاده در طول شیمی درمانی ایجاد شده که با طراحی ویژه در سقف بیمارستان شکل گرفته است در واقع  این پروژه فرصتی عالی است برای تست اینکه چگونه طراحی می تواند تصور، شناخت و تجارب متفاوتی را شکل دهد و مهمتر از همه می تواند یک ابزار برای بهبود زندگی روزمره باشد.

 

تاثیرات مفید طبیعت بر سلامتی در مطالعات متعدد نشان داده شده است حتی در برخی موارد سرعت زمان بهبودی را نشان می دهد. اما زمانی که Juegaterapia آغاز به مطالعات برای این پروژه نمود مشخص شد که علیرغم این واقعیت ها، برخی بیمارستان ها حاضر به اضافه کردن پوشش گیاهی به زیرساخت های خود نیستند، زیرا آنها نگران هزینه ها و تعمیر و نگهداری هستند. بنابراین با نتیجه گیری از این محدودیت، به بررسی و تجزیه و تحلیل ویژگی های مناسب از محیط طبیعی که می تواند استخراج و بازسازی شده و قابل انتقال به داخل ساختار موجود شود پرداختند و سعی در حل این مشکلات برای بهبود فضا نمودند.

طراحان از طبیعت و هنر و از فرایندهای انتزاعی که در هنر استفاده می شود، به منظور ایجاد پل ها استفاده نمودند و از طریق طراحی، امکان تولید سیستم های مصنوعی  که به شیوه ای مشابه سیستم های زنده عمل می کنند بدون اینکه عناصر طبیعی را به شکل واقعی ظاهر نمایند را با نمودهایی که بیانگر حرکت، انعطاف پذیری، تنوع تراکم، صدا، سبک بودن …میباشد ایجاد کردند همچنین کیفیت های متعامل با طبیعت را با نمایش سرپناه، حلق آویز کردن، دراز کشیدن، چرخش در محیط مصنوع امکان پذیر ساختند.

همچنان با تجزیه و تحلیل طبیعت، رنگ ها، تکرار الگوهای درختی، حرکت برگ ها، انعطاف پذیری شاخه ها، تراکم های مختلف، سایه در فضا ایجاد کردند.

هدف طراحان ایجاد فضایی باز با مناظر مصنوع بوده که با عناصر طبیعی ترکیب شود و بتواند با ایجاد تجارب متفاوت در هر زمان تجربه بازی و متفاوتی را برای کودکان بیمار ایجاد کند ساختارهای طناب دار بزرگ را که با باد حرکت می کنند سایه های مختلف را در طول روز ایجاد می کنند و فضاهای باز و انعطاف پذیر به کاربردهای مختلف، زمین بازی، فضای ورزش، صحنه برای نمایش و کنسرت ها کمک می کند. این فضای جادویی تعریف  متفاوتی از فضای بیمارستان برای کودکان ایجاد می کند و علاه بر استفاده از طبیعت و ساختارهای نو  با رنگ های شاد به پویایی و بهبود سلامت کودکان سرطانی در طول درمان های سخت و شیمی درمانی در بیمارستان کمک می کند.

تحریریه دکوبوم

منبع: archilovers

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3394 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم