طراحی داخلی داروخانه در ترکیه

۱۳طبق توضیحات متن ارائه شده توسط معماران Wand Works،  احساسی فراتر از سفیدی فضاهای پزشکی و بهداشتی در طراحی داخلی داروخانه K  در بورسا، ترکیه  برای طراحی مد نظر بود.     

فرآیند طراحی این داروخانه بر اساس مفهوم سلامتی شکل گرفته است و طراحی با هدف سرمایه گذاری روی سلامتی از فرم ها و متریال های منعطف و طبیعی تشکیل شده است.

رویکرد کل نگر طراحی داخلی داروخانه به سلامت، شامل سلامت جسمی، روانی و رویکرد جامعه‌شناختی است که در طول همه‌گیری‌ها در سطح عمومی گسترش یافته است. مساحت کل ۸۵ متر مربع است که به دو قسمت فضای نمایش (۶۵ متر مربع) و فضاهای خدماتی (۲۰ متر مربع) تقسیم گردیده است. با وبسایت دکوبوم همراه باشید…

فضای نمایش شامل منطقه فروش داروهای پزشکی و ویترین اقلام بهداشتی غیردارویی است در حالی که فضاهای خدماتی آزمایشگاه، استراحتگاه، آشپزخانه، توالت و انبار را شامل می شود.

منطقه فروش داروهای پزشکی با پیشخوانی به عنوان یک مانع فیزیکی از بقیه داروخانه جدا می شود، اما هنوز ارتباط بصری را حفظ می کند. پیشخوان ها با نسبت ۱:۲ طراحی شده اند که بر محور عبور به فضاهای خدماتی که در پشت داروخانه قرار گرفته اند تاکید نماید و به تقسیم فضای کاری داروساز و کارمندانش کمک کند.

منطقه فروش به گونه ای طراحی شده است که به مشتریان اجازه می دهد به راحتی محصولات را بررسی کنند و در حین انتظار با  دیگر افراد تداخل نداشته باشند.

اهداف طراحی داخلی داروخانه از طریق رنگ‌ها، بافت‌ها و فرم‌های منتسب به طبیعت انتخاب شده اند. از طریق ترکیبی متعادل از سبز پاستلی  در کنار سطوح سفید، بافت ها در کنارسطوح صاف، عناصر براق مانند فلز و شیشه بر روی سطوح چوبی مات و گچی  مفهوم مطلوب طراحی با کنتراست و در عین حال هماهنگی  ایجاد شده است.

تحریریه دکوبوم

منبع: آرک دیلی

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1974 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم