فضای داخلی اداری

طراحی ساختمان ادار‌ی همراه اول

طبق شرح ارائه شده توسط  تیم معماران صحیفه اسکان در  طراحی ساختمان اداری حاضر تلاش شده تا به دنبال فضایی جهت تعامل بیشتر بین مخاطب با بخش اداری و همچنین ارتباط تنگاتنگ پرسنل با یکدیگر باشیم.

روف گاردن اداری
بدیهی است حس تعلق خاطر در افزایش راندمان کار و در ارتقای سطح کیفی مجموعه می‌تواند تاثیر بیشتر بگذارد. لذا رنگبندی مورد استفاده در معماری داخلی ساختمان اداری بر گرفته از رنگ‏‎‌های هویت بصری برند همراه اول بوده که بازتابی از رنگ‌های شاد و متضاد، بیانگر جذب سلایق متفاوت با دو موج نو و تفکری پویا، جهت آغازی باشکوه برای اولین و بزرگترین اپراتراتور سیم کارت‎‌های دائمی در ایران بوده است.

لابی اداری     

نام پروژه:سالن آمفی تئاتر همراه اول

عملکرد: اداری-تجاری
شرکت: مهندسین مشاور صحیفه اسکان

چالش طراحی ساختمان اداری همراه اول:

ما در طراحی و تولید نقشه‎‌ها، همواره سعی در گزینش بهترین‎ شرکت‎‌ها و کارخانه‎‌های داخل کشور جهت ساخت پروژه بودیم. با آنکه کارفرما (شرکت همراه اول) از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار بود اما در تمام مراحل ساخت هدف اصلی از انتخاب تولیدکنندگان حمایت از تولید داخلی بود که نه تنها کاری در شان مجموعه‌ی کارفرمایی صورت گیرد بلکه قدرت مهندسی کشور به رخ کشیده شود. در این پروژه حدود ۹۸% مصالح و تاسیسات استفاده شده از داخل کشور تامین گردیده است.

رنگ زرد در فضای اداری

نقطه‌ی عطف پروژه :

با توجه به آنکه DNA برند همراه اول تکنولوژی و ارتباطات می‌باشد، در طراحی سعی شده بود که از فناوری‎‌های روز دنیا مانند دیجیتال مدیا و رباتک در نمای ساختمان استفاده کنیم.

در ضلع جنوب ساختمان که واقع در اتوبان کردستان می‌باشد، دو عدد آسانسور داخل یک محفظه‌ی شیشه‌ای قرار گرفته است که در مقابل آن با استفاده از تکنولوژی «ال ای دی»‌های شفاف (Transparent LED) این دو آسانسور را به صورت پویا (Interactive) طراحی کردیم تا زمانی که آسانسورها حرکت می‌کنند با صفحه نمایش شفاف ارتباط بر قرار کرده و نمایی خارق‌العاده ایجاد کنند.

برای اولین بار در دنیا با چنین ابعادی قرار بود از این تکنولوژی استفاده شود.
در طراحی ساختمان اداری  از نور طبیعی به صورت کنترل شده جهت روشنایی داخل ساختمان استفاده ‌شد، دید داخل به بیرون حفظ و هم در روز و هم در شب جهت تبلیغات و زیبایی نما تصویری متفاوت خلق می‎شد که در تمام لحظات تصویری متفاوت ایجاد می‎کرد.

ساختمان اداری همراه اول
در نمای شرقی با توجه به فاصله‌ی ایجادی با برج اصلی ساختمان قدیمی همراه اول، پنجره‎ها به صورت رباتک (بازشوهای متحرک) طراحی گردید. پنجره‎‌های متحرک به صورت پوسته‌ی دوم بر روی شیشه‎‌های نما اجرا می‎‌گردد که امکان نورگیری طبیعی و کنترل دما و رطوبت فضای داخلی و دید و منظری بهتر برای بهره‎بردار را ایجاد می‎‌کند. همچنین با رویکرد پدافند غیرعامل در مواقع خطر مانند طوفان و یا بمباران، پوسته‌ی دوم به صورت هوشمند بسته خواهد شد و ساختمان را به حالت دفاعی تبدیل می‎‌کند.

نمای اداری

تحریریه دکوبوم

منبع: aoapedia

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2254 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم