مزایا و معایب دکوراسیون اداری با پلان باز و بسته

آیا درحال انجام یا تصمیم گیری برای طراحی یا چیدمان فضای اداری جدید شرکت هستید؟ نمی دانید کدام مسیر را انتخاب کنید؟ در ادامه با دکوبوم با  مزایا و معایب پلان باز و بسته در طراحی و دکوراسیون اداری همراه باشید….

طراحی دفترکار شما معمولاً نشان دهنده نوع  برند تجاری ، ارزش های اصلی و فرهنگ کاری شماست  در هنگام طراحی فضا ، یکی از عناصر کلیدی که باید در نظر داشته باشید این است که چه نوع چیدمانی بسته به شغل و نیازهای شما می تواند انتخاب بهتری باشد.

دکوراسیون اداری با پلان باز

در طراحی اداری و فضاهای کاری با پلان باز ، همه کارکنان با هم در یک فضای واحد و بدون هیچ گونه مانع فیزیکی کار می کنند. این نوع چیدمان شامل اتاقهای محصور یا اتاقکهایی نیست که مناطق کار را جدا کنند (به جز اتاقهای مخصوص مدیران بخش و مدیران اصلی)

چیدمان دفتر باز ایده خوبی برای شرکتهایی است که به تعامل مداوم کارکنان نیاز دارند.یا دارای فضای محدودی برای داشتن اتاقک های مجزا هستند. 

مزایای پلان باز :

این چیدمان ظاهری وسیع و گسترده به دفتر می بخشد.

نور طبیعی در فضایی با پلان باز آزادتر جریان می یابد و باعث می شود کل فضا روشن تر به نظر برسد.

این نوع چیدمان می تواند تعداد کارکنان بیشتری را در هر متر مربع در مقایسه با چیدمان دفاتر سنتی جای دهد و حداکثر استفاده از فضا را تضمین می کند. 

میزهاس مدولار در طرح های مختلف در بازار  موجود هستند و می توانند در پیکربندی های مختلف برای دستیابی به یک طرح خلاقانه و کارآمد در فضاهای اداری با پلان باز چیدمان شوند.

بهترین بخش از یک طرح اداری باز این است که به معمار اجازه می دهد خلاقیت بیشتری در دکوراسیون کلی دفتر داشته باشد و فضایی پر جنب و جوش و پرانرژی ایجاد کند.

طراحی دفتر باز کارکنان را تشویق می کند تا بدون زحمت  با یکدیگر همکاری کنند.

طراحی دفترکار و چیدمان اداری با پلان باز نسبتاً ارزان تر از طرح بسته است زیرا حذف پارتیشن ها و درهای اضافی منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شود. همچنین ، تهویه مطبوع مرکزی در یک فضای واحد مورد نیاز است.

معایب:

چیدمان اداری با پلان باز می تواند فضایی پر سر و صدا ایجادکند زیرا تعامل مداوم بین کارکنان و صداهای خارجی (مانند تماس های تلفنی ، صداهای صفحه کلید و غیره) وجود داردو از این جهات می تواند باعث ایجاد حواس پرتی شود و ممکن است سطح تمرکز کارکنان را تحت تأثیر قرار دهد.

از آنجا که همه کارکنان کنار هم می نشینند ، حریم خصوصی کمتری در مقایسه با طراحی دفاتر بسته وجود دارد.

دکوراسیون اداری با پلان بسته

دکوراسیون اداریبا پلان بسته همان  طراحی اداری سنتی است که در آن مناطق کار در اتاق ها یا اتاقک ها محصور شده است. در این نوع چیدمان ، دفتر سلسله مراتب مشخصی را برای کارمندان و مدیران ارشد تعیین می کند. این نوع طراحی بیشتر برای سازمان هایی با فرهنگ رسمی کار مانند شرکت های حقوقی ، دفاتر دولتی و موسسات حسابرسی مناسب است.

یک چیدمان بسته می تواند به افراد در تمرکز بهتر به دلیل عدم تمرکز حواس کمک کند.

مزایا:

مزیت اصلی طراحی و چیدمان اداری و دفاتر کار با پلان سنتی این است که فضایی آرام و خصوصی را برای هر کارمند تضمین می کند. این  موضوع برای شرکتهایی که نیاز به کار بر روی اسناد مهم دارند که نیاز به تمرکز کامل و بدون هیچ گونه حواس پرتی دارند بهتر است.

معایب:

طراحی یک دفتر بسته نسبتاً گرانتر است زیرا برای هر کابین باید پارتیشن و دربهای اضافی ساخته شود. همچنین ، هر اتاق باید جداگانه روشن ، سرد و نگهداری شود که هزینه ها را افزایش می دهد.

برای شغل و بودجه شما کدام طرح و چیدمان اداری مناسب است؟

تحریریه دکوبوم

منبع: architecturaldigest

 

 

 

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2177 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم