مکمل رنگ کرم در معماری داخلی

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی

کرم، رنگی خنثی با محبوبیت زیاد بین معماران و دکوراتورهای داخلی است و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان این محبوبیت را نادیده گرفت. این رنگ معمولا نسبت به رنگ سفید ترجیح داده می‌شود. زیرا با داشتن مجموعه‌ای از رنگ‌های تاکیدی می‌تواند با ایده‌های رنگ اتاق در همه سبک‌ها تطبیق پیدا کند. شناختن و به کار بردن مکمل رنگ کرم در معماری داخلی به ایجاد زیبایی بیشتر در محیط به صورتی بسیار کارساز منجر خواهد شد. در این مقاله به معرفی ۱۲ رنگ برای ترکیب با رنگ کرم پرداخته‌ایم.

رنگ کرم

کرم رنگی بین زرد غنی و سفید طبیعی است و با افزودن مقدار کمی رنگ زرد به سفید درخشان ایجاد می‌شود. مانند سایر رنگ‌های پاستلی، کرم نیز اشباع کم اما ارزش بالایی دارد. رنگ سفید، روشنایی رنگ زرد اصلی را کاهش می‌دهد، ولی آرامش و پیچیدگی خود را حفظ می‌کند. این ترکیب ایده‌آل را برای هر خانه‌ای می‌توان به کار برد.
کرم با استفاده از ملایمت خود می‌تواند ظاهری جاودانه و ظریف به بار بیاورد. این رنگ گرم‌تر از رنگ سفید به نظر می‌رسد. به این معنا که برای ملایم کردن تضادهای طبیعی موجود در خانه شما به ایفای نقش می‌پردازد. به‌ویژه، کرم روی عناصر قهوه‌ای و مشکی معجزه می‌کند. رنگ‌های زیادی با کرم مطابقت دارند.

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی

اگرچه رنگ کرم برای دکوراسیون و معماری داخلی طرف‌داران زیادی دارد. اما قطعا نمی‌توان تمام سطوح را به آن، اختصاص داد. شناختن رنگ‌های مکمل رنگ کرم در معماری داخلی و ادغام آن با کمی خلاقیت و هنر سبک و سیاق منحصربه‌فردی برای محیط‌مان فراهم خواهد کرد. گاهی به این رنگ برچسب «خسته‌کننده» می‌زنند. اما به‌راحتی می‌توان آن را با رنگ‌های دیگر از قرمز پررنگ تا آبی زیبا یا رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای و بژ گرفته تا رنگ‌های پررنگ و روشن‌تر و تیره‌تر مانند خاکستری و آبی ترکیب کرد و این حس را از بین برد.

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی2

۱۲ رنگ مناسب به‌عنوان مکمل رنگ کرم در معماری داخلی

نائومی آستلی کلارک، طراح داخلی می‌گوید: استفاده از رنگ کرم یک ‌راه عالی برای ایجاد حسی ارگانیک و خاکی در خانه است که ما را به محیط اطرافمان متصل می‌کند و این اتفاق باعث شکل‌گیری احساسی در ما می‌شود که تحت تاثیر آن خود را جزیی از زمین می‌یابیم.

۱. بژ یا قهوه‌ای

برای داشتن فضایی آرام که حسی خاکی و زمینی بودن را بر می‌انگیزد، کرم را با یک رنگ خنثی مانند قهوه‌ای ترکیب کنید. یک ‌راه موثر برای برجسته کردن فضای کرم‌رنگ، اضافه کردن یک رنگ خنثی دیگر مانند بژ یا قهوه‌ای است که حال و هوای آرامی را به هر اتاقی می‌بخشد. این رنگ را می‌توانید در صندلی یا مبلمان، فرش، میز ناهارخوری یا دیگر لوازم و اکسسوری‌های چوبی یا چرمی به‌ کار بگیرید.
رنگ قهوه‌ای به طبیعت باز می‌گردد و در سال‌های اخیر در بین صاحب‌خانه‌هایی که به‌دنبال افزایش زیبایی ظاهر خانه‌هایشان هستند، یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها به‌شمار می‌رود. قهوه‌ای به‌عنوان یک مکمل عالی برای رنگ کرم عمل می‌کند، به‌خصوص زمانی که در دوزهای کم به کار می‌رود.

12 رنگ مناسب به‌عنوان مکمل رنگ کرم در معماری داخلی

۲. آبی آرامش‌بخش

در انتخاب گزینه مناسب برای ست کردن رنگ‌ها همیشه باید چرخه رنگ را بررسی کرد. رنگ‌های مکمل معمولا در تضاد با یکدیگر قرار می‌گیرند. طبق این چرخه، آبی نیز یکی دیگر از رنگ‌های مکمل رنگ کرم در معماری داخلی است. یک مطالعه در ۱۰ کشور و چهار قاره نشان داد که آبی محبوب‌ترین رنگ در جهان شناخته می‌شود.
از ترکیب کرم و آبی می‌توان در آشپزخانه یا مکان‌هایی که به تفکر نیاز دارند مانند دفتر کار خانگی یا کتابخانه کمک گرفت. سایه‌ها و تناژ مختلف رنگ آبی را می‌توان طبق سلیقه انتخاب کرد. استفاده از رنگ آبی برای مکمل رنگ کرم می‌تواند تداعی‌کننده فضای رسمی و در عین‌ حال جذاب و راحتی باشد. همچنین خواهد توانست طبیعت دریایی را در ذهن بیننده القا کند. آبی روشن و کم‌رنگ در کنار کرم ظاهر می‌شود بدون اینکه چشم را تحت تاثیر قرار دهد.

آبی آرامش‌بخش مکمل رنگ کرم در معماری داخلی

۳. سبز باشکوه

در چند سال اخیر، رنگ سبز به یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای معماری داخلی تبدیل ‌شده است که تقریبا برای استفاده در هر اتاق خانه ایده‌آل به نظر می‌رسد. طراحان در سال ۲۰۲۲ رنگ سبز را به‌عنوان یکی از رنگ‌های سال خود انتخاب کردند و دلیل خوبی هم برای این کار داشتند. دلیل آن آرامش‌بخش بودن رنگ سبز بود.
این رنگ را نیز می‌توان به‌عنوان مکمل رنگ کرم در معماری داخلی در اختیار گرفت. تزیین با رنگ سبز و کرم می‌تواند ارتباط ما با دنیای بیرون را تقویت کند و حسی خوشایند در فضای داخلی و خارجی در خانه و محیط کار ایجاد کند. حتما سعی کنید از تناژ مختلف رنگ سبز مانند سبز خاکی، زیتونی، سبز جنگلی و غیره برای این کار کمک بگیرید. در کنار ترکیب رنگ کرم با رنگ سبز می‌توان از رنگ قهوه‌ای نیز بهره برد. از وجود گیاهان سرسبز در فضا غافل نشوید یا وسایل تزیینی و اکسسوری سبزرنگ و زیبا را به محیط بیفزایید.

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی سبز باشکوه

۴. قرمز پرحرارت

ازآنجایی‌که بیشتر رنگ‌های کرم، ته‌رنگ قهوه‌ای دارند و به وارد کردن گرمای ملایم به درون اتاق گرایش نشان می‌دهند برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه می‌شود با رنگ‌های گرم دیگری مانند رنگ‌های خاکی مانند ارغوانی، گردو خاکی، آلویی و شرابی به‌عنوان مکمل رنگ کرم در معماری داخلی ترکیب شود.
رنگ‌های متمایل به قرمز، چشم‌ها را به خود جلب می‌کنند. اما همه قرمزها به‌خوبی با کرم جفت نمی‌شوند. از رنگ قرمز آتش‌نشانی اجتناب کنید. زیرا به ایجاد کنتراست غیرطبیعی گرایش می‌یابد. اما یک قرمز غنی و تیره مانند رنگ شرابی زیبا یا قرمز سوخته وقتی با یک رنگ خنثی روشن‌تر و آرامش‌بخش مانند کرم به کار رود به شکل‌گیری یک طرح رنگی پیچیده و باوقار خواهد انجامید. نقش کرم، زمانی که با قرمز ترکیب می‌شود، متعادل کردن شدت رنگ قرمز و ایجاد یک پالت شیک برای خانه شما خواهد بود.

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی قرمز پرحرارت

۵. صورتی زیبا

مشابه رنگ قرمز، یک پالت صورتی و کرم زیبا خواهد توانست یک طراحی واقعا زیبا را به نمایش بگذارد. از آنجایی که هر دو دارای ته‌رنگ‌های دنج مشابهی هستند در کنار هم می‌توانند به‌خوبی برای ایجاد احساس گرما به اتاق کار کنند. اما به یاد داشته باشید که ترکیب کرم و صورتی برای افراد جسور مناسب نیست. زیرا رنگ کرم شور و هیجان رنگ صورتی را تا حدی خنثی و متعادل می‌کند.
اگر نمی‌خواهید رنگ صورتی در اتاق‌تان برجسته باشد آن را با رنگ کرم ترکیب کنید. کرم را می‌توان با تناژ برجسته‌تر صورتی (یعنی سرخابی) نیز به کار برد. صورتی‌های روشن‌تر در کنار کرم بسیار خوب عمل خواهند کرد. صورتی بچه و صورتی فوشیا دو گزینه محبوبی به‌حساب می‌آیند که با کرم به هماهنگی می‌رسند. زیرا رنگ کرم به‌عنوان تعادلی برای این رنگ غنی وارد عمل می‌شود.

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی صورتی زیبا

۶. مشکی باوقار

رنگ مشکی را به وقار و سنگینی می‌شناسند. ترکیب آن با رنگ کرم خواهد توانست محیطی کلاسیک و در عین ‌حال جذاب برای فرد به ارمغان بیاورد. همچنین رنگ کرم تیرگی رنگ مشکی را به سطح متعادل‌تری خواهد رساند. تضاد رنگی بین کرم و مشکی زیبایی محیط را دو چندان می‌سازد و کمی گرما به محیط می‌افزاید.

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی صورتی زیبا

۷. کرم آرامش‌بخش

شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که یکی دیگر از رنگ‌های مکمل رنگ کرم در معماری داخلی، خود رنگ کرم است، اما با تناژ و سایه متفاوت! می‌توان با کمی خلاقیت و استفاده از ذوق هنری دو یا چند تناژ مختلف رنگ کرم را برای تزیین و جذاب کردن محیط خانه یا محل کار با هم ترکیب کرد.

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی کرم آرامش‌بخش

۸. خاکستری روشن

یکی دیگر از رنگ‌های خنثی، خاکستری روشن است. ترکیب خاکستری روشن با رنگ کرم بسیار جذاب و پرطرف‌دار ظاهر می‌شود. رنگ کرم، رنگی خنثی با ته‌مایه گرم را به وجود می‌آورد، ولی رنگ خاکستری اثری به‌مراتب سردتر بر جای می‌گذارد. وجود همین تضاد، این دو رنگ را جفتی عالی برای هم می‌سازد‌ که همدیگر را متعادل‌تر می‌کنند. در این‌ بین شما می‌توانید از یک رنگ سوم هم در معماری و دکوراسیون داخلی‌تان بهره بگیرید.

خاکستری روشن مکمل رنگ کرم در معماری داخلی

۹. سفید پاک

تلفیق دو رنگ سفید و کرم فضایی آرام و خنثی را خلق می‌کند که کاملا بی‌انتها احساس خواهد شد. البته برای جلوگیری از خستگی و کسل‌کنندگی، بهتر است رنگ‌های دیگری را نیز به این ترکیب‌ها افزود. به‌عنوان مکمل رنگ کرم در معماری داخلی از ترکیب سفید، کرم و خاکستری روشن هم غافل نشوید که ترکیبی بسیار جذاب را در اختیارتان خواهد گذاشت. مثلا سفید گرم را برای دیوارها، کرم را برای پرده‌ها و خاکستری را برای مبلمان انتخاب و با این کار کنتراستی واضح ایجاد کنید. با این شیوه اتاق تمیزتر و روشن‌تر به نظر می‌رسد.

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی سفید پاک

۱۰. زرد پرانرژی

رنگ زرد واقعا کمک می‌کند تا رنگ‌های گرم از کرم به بیرون کشیده شوند و در عین ‌حال برای اعتلای اتاق نیز به ایفای نقش می‌پردازد. شاید زرد قناری برای این کار مناسب نباشد، اما یک زرد خاموش و کدر می‌تواند در پس‌زمینه کرم فوق‌العاده به نظر برسد. کرم و زرد اگر درست و به‌جا استفاده شوند در کنار هم خواهند توانست کنتراست و عمق خانه شما را بیشتر کنند. ترکیب زرد مرجانی روشن یا آفتابی انتخابی عالی برای ایجاد فضای شاد‌تر و جذاب‌تر در خانه است.

زرد پرانرژی مکمل رنگ کرم در معماری داخلی

۱۱. طلایی لوکس

شاید بشود گفت که رنگ طلایی را باید یکی از لوکس‌ترین رنگ‌ها دانست. بنابراین ترکیب رنگ‌های ملایم طلا با کرم در قسمت‌های مختلف خانه به شما کمک می‌کند تا به ظاهری مجلل و دل‌خواه برسید. رنگ‌های طلایی را می‌توانید بر روی تابلوها، ساعت دیواری، قسمت‌هایی از درب و پنجره‌ها، لوستر، بخش‌هایی از مبلمان و غیره به خدمت بگیرید. نکته مهم قابل‌توجه این است که باید حتما مطمئن شوید رنگ کرمی موردنظر شما دارای ته رنگ زرد کافی باشد تا طلایی در کنار آن به‌خوبی جلوه کند.

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی. طلایی لوکس

۱۲. هلویی جذاب

رنگ هلویی نیز می‌تواند مکمل رنگ کرم در معماری داخلی باشد. اگر به‌دنبال ایجاد یک حس تخیلی و فانتزی هستید، رنگ هلویی همان گزینه‌ای است که نظرتان را تامین خواهد کرد و این امکان را برایتان فراهم می‌سازد تا آن را همراه با کرم به کار گیرید. این رنگ سرشار از گرما تا حدودی باعث تداعی این حالت خواهد شد که خود را کنار ساحل احساس کنید.

مکمل رنگ کرم در معماری داخلی هلویی جذاب

جمع‌بندی

رنگ‌ها به‌خودی‌خود هرکدام معنا و مفهوم خاصی دارند و ترکیب آن‌ها با هم معنای مضاعفی را خلق می‌کند. همچنین رنگ‌ها روی خلق‌وخو و روحیات افراد اثر مستقیم می‌گذارند. رنگ کرم از رنگ‌های پرطرف‌داری است که با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها ترکیب می‌شود و زیبایی محیط را دوچندان می‌سازد. از جمله رنگ‌های مکمل رنگ کرم در معماری داخلی می‌توان به بژ، قهوه‌ای، آبی، سبز، قرمز، صورتی، مشکی، کرم (با تناژ متفاوت)، خاکستری روشن، سفید، زرد، طلایی و هلویی ‌اشاره کرد.
منابع

homesandgardens

homesandgardens

elesi

freshcoatpainters

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3248 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم