چرا دکوراتور یا طراح داخلی استخدام کنیم؟

به نظر می رسد شغلی جالب و فریبنده است – اما در واقعیت چه طور است؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که طراحان داخلی فضاهای زیبایی را ایجاد می کنند – هر چند این موضوع صحیح است ، اما این کاملاً دیدگاهی سطحی از این حرفه است. یک طراح چندین نقش در پشت صحنه ، از جمله نقش مدیر پروژه را بر عهده دارد تا فضای زیبا و تمام شده خود را به خوبی تحویل دهد. 

عنوان “دکوراتور داخلی” دامنه وسیعی دارد و از آن برای توصیف سبک ها و تزئینات داخلی و همچنین گاهی در توصیف کار معماران داخلی استفاده می شود که کار اشتباهی است. در واقع دکوراسیون داخلی یا دکوراتور داخلی تا حد زیادی روی رنگ ها ، مواد ، مبلمان و لوازم جانبی متمرکز است و آنها را برای ایجاد فضایی منسجم و زیبایی شناختی ترکیب می کند. آنها دانش عمیقی از پارچه ، تئوری رنگ و ترکیب دارند و از شبکه گسترده ای از تهیه کنندگان برخوردار هستند. آنها می دانند چه چیزی با چه چیزی به خوبی کار می کند ، چگونه می توان اقلام و مبلمان را کنارهم  قرار داد تا بیشترین قابلیت عملکردی از فضا در حین زیبایی به دست آید .

از طرف دیگر معماران داخلی طراحان فضاهای داخلی هستند آنها غالباً باید نقشه ها ، ارتفاعات ، مقاطع ، جزئیات ساخت و ساز را ترسیم کنندتا بتوانند فضایی را برای نوسازی یا ساخت ایجاد کنند. آنها باید دانش ساختاری عمیق و همچنین دانش در مورد کدها و مقررات مربوط به ساختمان را داراباشند تا اطمینان حاصل شود که امور به صورت قانونی و ایمن ساخته می شوند. آنها همچنین در مورد برنامه ریزی فضا و قابلیت عملکرد ارگونومیک فضا آگاه هستند.

با این وجود ، مسئله  اصلی این است که بسیاری از طراحان حرفه ای هر دو را انجام می دهند. بنابراین هر طراح دارای مهارت های خاص خود است و برای یافتن فرد مناسب باید از حوزه تخصص معمار یا دکوراتور داخلی متناسب با نیاز خود آگاه شوید.

چرا یک طراح داخلی استخدام کنیم؟

هنگامی که از یک فرد حرفه ای استفاده می کنید ، می توانید انتظار داشته باشید که ترجیحات شخصی شما از طریق تخصص ، دانش و خلاقیت طراح وارد فضا شود و ارزش افزوده ای پیدا کند. پروژه شما از قبل به خوبی مورد بررسی قرار می گیرد تا بتواند با درک واقع بینانه و مشترک از نتایج ، بازه های زمانی و هزینه ها پیش رود. 

مشاوره با یک طراح داخلی حرفه ای در اوایل می تواند موفقیت محیطی که در آن زندگی می کنید تضمین کند. در اینجا پنج روش وجود دارد که استخدام یک طراح داخلی واجد شرایط و خلاق می تواند از سرمایه گذاری شما محافظت کند و ارزش بسیار خوبی را به آن اضافه کند:

شماره ۱ – زمان

میزان انتخاب و گزینه های موجود در دنیای طراحی داخلی بی پایان است – از متریال، رنگ ها گرفته تا مبلمان و اتصالات! که بسیار زیاد و همچنین بسیار وقت گیر باشد. اگر یک فرد شلوغ هستید یک طراح  بهترین گزینه ها را برای شما انتخاب می کند و این می تواند یک نعمت بزرگ برای شما باشد! همانطور که می گویند – زمان ثروت است!

شماره ۲- پول

صحبت از پول ، نکته بعدی است. اشتباهات پر هزینه است – با استخدام یک حرفه ای ، می توانید اولین بار آن را درست انجام دهید! هیچ چیز بدتر از این نیست که قسمتی از آشپزخانه را دوباره تغییر دهید  زیرا قسمتی  به شکل اشتباه طراحی شده!

شماره ۳ – منابع و مخاطبین

طراحان می توانند اقلام و مبلمان و …. را از تهیه کننده هایی که اغلب آنها یا به آنها دسترسی ندارید یا از آنها آگاه نیستند ، بهتر از شما  حتی ارزانتر تهیه کنند. شما گزینه ای از موارد منحصر به فرد را دارید که دیگران به ان ها دسترسی ندارند!  بیشتر طراحان دارای تیمی شامل برقکار ، لوله کش ، نصاب و سازنده هایی هستند که با آنها کار می کنند و برای انجام کار به آن ها اعتماد دارند و این موضوع در تسریع روند کار بسایر تاثیرگذار است.

شماره ۴ – دانش

تخصص ارزشمندترین دلیل برای استفاده از طراحان داخلی است. تقریباً همه چیز یک انتخاب “بهتر” دارد و طراح شما می تواند “چرایی” را  به خوبی برایتان توضیح دهد. به عنوان مثال رنگ سفید – یک طراح می تواند توضیح دهد که کدام رنگ سفید با بقیه طرح رنگ شما بسته به تم موجود مناسب تر است. چرا فرش شما باید کمی بزرگتر باشد و چرا بهتر است فر شما در آن طرف آشپزخانه قرار بگیرد. طراحان صلاحیت های لازم را برای همه چیز پوشش می دهند ، از رنگ ها ، تا چیدمان مکانی ، تا طراحی ساخت و ساز – آنها یک سرمایه با ارزش برای فرایند تصمیم گیری هستند.

شماره ۵ – Wow Factor

Wow Factor ترکیبی از مدارک ، تجربه و استعداد کاملاً آشکار است! برخی از طراحان زیبایی شناسی خاصی دارند و برخی دیگر ظاهری متناسب با سلیقه شما ایجاد می کنند. طراحی هنر گوش دادن  طراح است. درک سلیقه های شخصی و سپس تفسیر آنها به روشی که تصور آنها  برای شما ممکن نبود هنر اصلی معماران و طراحان است.

طراحان می توانند به شما کمک کنند در انتخاب خود اعتماد به نفس داشته باشید و مهمتر از همه ، به شما کمک می کنند  فضایی را که دوست دارید ایجاد کنید.

تحریریه دکوبوم –غزاله عزالدین

منبع: blackgoldcreativ

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2206 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم